Čínská obdoba Dacie donedávna nabízela jen jednoduché vozy s konzervativním designem a postarší technikou. Nově se však snaží zájemce o levný vůz přesvědčit i líbivým a originálním designem, jak dokazují nové dva modely značky.
Automobilka Baojun byla založena teprve v roce 2010 v Guangxi, jedné z nejchudších provincií Číny. Za jejím vznikem stálo joint venture mezi General Motors a SAIC Motor, které už produkuje pro čínský trh veleúspěšnou řadu levných MPV Wuling. Baojun už od počátku využíval podobný přístup jako Dacia, tedy využití postarší techniky mateřské firmy a zaměření na co nejnižší cenu. První model nové značky, Baojun 630, byl postaven na základě Daewoo Lacetti, zatímco Baojun Lechi byl jen lokalizovanou verzí Daewoo Matiz.
Poslední dobou se ale Baojun rozhodl vylepšit svou image a začal představovat stále zajímavější vozy. To se poprvé ukázalo na novém SUV Baojun RS-5, které dostalo zcela novou platformu, nové modernější logo a především mnohem originálnější design. Rozdělené přední světlomety s úzkým pruhem LED denního svícení navazující na velkou masku sice evokují Hyundai Santa Fe, rozhodně ale nejde o kopii.
Na nový designový styl naváže nové velké SUV RM-5. To dále rozvádí styl použitý na přídi RS-5, ale díky roztažení masky vzhledem vzhůru se nepodobá ničemu dalšímu na trhu. Podobné je to na zádi, kde se pod pásem LED světel nacházi sdružené svítlny se zajímavým designem. Profil vozu až tak nevyniká, na rozdíl od většiny nových čínských SUV ale nevyužívá plovoucí C sloupek. Nové RM-5 dostane z počátku 1,4 litrový benzínový čtyřválec o výkonu 144 koní, později se dá počítat se silnějšími motory. Sedmimístné SUV Baojun se určitě podívá i na další trhy, podobně jako předchozí modely značky. Na většině exportních trhů však Baojun využívá jiné značky z portfolia GM a SAIC. Například v Indii se jeho vozy prodávají pod britskou značkou MG, zatímco v Jižní Americe a Asii jako Chevrolet.
Ještě zajímavější může být nový model, který se zřejmě bude jmenovat Baojun RC-6. Jde totiž o pohledný sedan se zvýšeným podvozkem, i když Baojun jej nazývá čtyřdvéřovým kupé crossoverem. Ty prozatím nabízí spíše prémiové značky, Baojun tedy tento v současnosti populární styl přivede i do nižších cenových sfér. Designově se RC-6 nepodobá žádnému SUV, využívá nový styl s velkou šestihranou maskou, boční linkou spojující přední a zadní světlomety a minimalistickým designem zádi. Zepředu se vůz docela podobá na novější modely MG, což může značit záměr jej vyvážet do zahraničí pod touto značkou.
Také na interiéru se zapracovalo, dřívější nezajímavé jednoduché interiéry Baojunu vystřídá v novém sedanu minimalistický kokpit s velkou dotekovou obrazovkou. RC-6 stojí na stejné platformě jako RS-5 a pod kapotou se ukáže přeplňovaný čtyřválec o výkonu 151 koní.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.