Čínská obdoba Dacie donedávna nabízela jen jednoduché vozy s konzervativním designem a postarší technikou. Nově se však snaží zájemce o levný vůz přesvědčit i líbivým a originálním designem, jak dokazují nové dva modely značky.
Automobilka Baojun byla založena teprve v roce 2010 v Guangxi, jedné z nejchudších provincií Číny. Za jejím vznikem stálo joint venture mezi General Motors a SAIC Motor, které už produkuje pro čínský trh veleúspěšnou řadu levných MPV Wuling. Baojun už od počátku využíval podobný přístup jako Dacia, tedy využití postarší techniky mateřské firmy a zaměření na co nejnižší cenu. První model nové značky, Baojun 630, byl postaven na základě Daewoo Lacetti, zatímco Baojun Lechi byl jen lokalizovanou verzí Daewoo Matiz.
Poslední dobou se ale Baojun rozhodl vylepšit svou image a začal představovat stále zajímavější vozy. To se poprvé ukázalo na novém SUV Baojun RS-5, které dostalo zcela novou platformu, nové modernější logo a především mnohem originálnější design. Rozdělené přední světlomety s úzkým pruhem LED denního svícení navazující na velkou masku sice evokují Hyundai Santa Fe, rozhodně ale nejde o kopii.
Na nový designový styl naváže nové velké SUV RM-5. To dále rozvádí styl použitý na přídi RS-5, ale díky roztažení masky vzhledem vzhůru se nepodobá ničemu dalšímu na trhu. Podobné je to na zádi, kde se pod pásem LED světel nacházi sdružené svítlny se zajímavým designem. Profil vozu až tak nevyniká, na rozdíl od většiny nových čínských SUV ale nevyužívá plovoucí C sloupek. Nové RM-5 dostane z počátku 1,4 litrový benzínový čtyřválec o výkonu 144 koní, později se dá počítat se silnějšími motory. Sedmimístné SUV Baojun se určitě podívá i na další trhy, podobně jako předchozí modely značky. Na většině exportních trhů však Baojun využívá jiné značky z portfolia GM a SAIC. Například v Indii se jeho vozy prodávají pod britskou značkou MG, zatímco v Jižní Americe a Asii jako Chevrolet.
Ještě zajímavější může být nový model, který se zřejmě bude jmenovat Baojun RC-6. Jde totiž o pohledný sedan se zvýšeným podvozkem, i když Baojun jej nazývá čtyřdvéřovým kupé crossoverem. Ty prozatím nabízí spíše prémiové značky, Baojun tedy tento v současnosti populární styl přivede i do nižších cenových sfér. Designově se RC-6 nepodobá žádnému SUV, využívá nový styl s velkou šestihranou maskou, boční linkou spojující přední a zadní světlomety a minimalistickým designem zádi. Zepředu se vůz docela podobá na novější modely MG, což může značit záměr jej vyvážet do zahraničí pod touto značkou.
Také na interiéru se zapracovalo, dřívější nezajímavé jednoduché interiéry Baojunu vystřídá v novém sedanu minimalistický kokpit s velkou dotekovou obrazovkou. RC-6 stojí na stejné platformě jako RS-5 a pod kapotou se ukáže přeplňovaný čtyřválec o výkonu 151 koní.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?