Čínská obdoba Dacie donedávna nabízela jen jednoduché vozy s konzervativním designem a postarší technikou. Nově se však snaží zájemce o levný vůz přesvědčit i líbivým a originálním designem, jak dokazují nové dva modely značky.
Automobilka Baojun byla založena teprve v roce 2010 v Guangxi, jedné z nejchudších provincií Číny. Za jejím vznikem stálo joint venture mezi General Motors a SAIC Motor, které už produkuje pro čínský trh veleúspěšnou řadu levných MPV Wuling. Baojun už od počátku využíval podobný přístup jako Dacia, tedy využití postarší techniky mateřské firmy a zaměření na co nejnižší cenu. První model nové značky, Baojun 630, byl postaven na základě Daewoo Lacetti, zatímco Baojun Lechi byl jen lokalizovanou verzí Daewoo Matiz.
Poslední dobou se ale Baojun rozhodl vylepšit svou image a začal představovat stále zajímavější vozy. To se poprvé ukázalo na novém SUV Baojun RS-5, které dostalo zcela novou platformu, nové modernější logo a především mnohem originálnější design. Rozdělené přední světlomety s úzkým pruhem LED denního svícení navazující na velkou masku sice evokují Hyundai Santa Fe, rozhodně ale nejde o kopii.
Na nový designový styl naváže nové velké SUV RM-5. To dále rozvádí styl použitý na přídi RS-5, ale díky roztažení masky vzhledem vzhůru se nepodobá ničemu dalšímu na trhu. Podobné je to na zádi, kde se pod pásem LED světel nacházi sdružené svítlny se zajímavým designem. Profil vozu až tak nevyniká, na rozdíl od většiny nových čínských SUV ale nevyužívá plovoucí C sloupek. Nové RM-5 dostane z počátku 1,4 litrový benzínový čtyřválec o výkonu 144 koní, později se dá počítat se silnějšími motory. Sedmimístné SUV Baojun se určitě podívá i na další trhy, podobně jako předchozí modely značky. Na většině exportních trhů však Baojun využívá jiné značky z portfolia GM a SAIC. Například v Indii se jeho vozy prodávají pod britskou značkou MG, zatímco v Jižní Americe a Asii jako Chevrolet.
Ještě zajímavější může být nový model, který se zřejmě bude jmenovat Baojun RC-6. Jde totiž o pohledný sedan se zvýšeným podvozkem, i když Baojun jej nazývá čtyřdvéřovým kupé crossoverem. Ty prozatím nabízí spíše prémiové značky, Baojun tedy tento v současnosti populární styl přivede i do nižších cenových sfér. Designově se RC-6 nepodobá žádnému SUV, využívá nový styl s velkou šestihranou maskou, boční linkou spojující přední a zadní světlomety a minimalistickým designem zádi. Zepředu se vůz docela podobá na novější modely MG, což může značit záměr jej vyvážet do zahraničí pod touto značkou.
Také na interiéru se zapracovalo, dřívější nezajímavé jednoduché interiéry Baojunu vystřídá v novém sedanu minimalistický kokpit s velkou dotekovou obrazovkou. RC-6 stojí na stejné platformě jako RS-5 a pod kapotou se ukáže přeplňovaný čtyřválec o výkonu 151 koní.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.