Čínská obdoba Dacie donedávna nabízela jen jednoduché vozy s konzervativním designem a postarší technikou. Nově se však snaží zájemce o levný vůz přesvědčit i líbivým a originálním designem, jak dokazují nové dva modely značky.
Automobilka Baojun byla založena teprve v roce 2010 v Guangxi, jedné z nejchudších provincií Číny. Za jejím vznikem stálo joint venture mezi General Motors a SAIC Motor, které už produkuje pro čínský trh veleúspěšnou řadu levných MPV Wuling. Baojun už od počátku využíval podobný přístup jako Dacia, tedy využití postarší techniky mateřské firmy a zaměření na co nejnižší cenu. První model nové značky, Baojun 630, byl postaven na základě Daewoo Lacetti, zatímco Baojun Lechi byl jen lokalizovanou verzí Daewoo Matiz.
Poslední dobou se ale Baojun rozhodl vylepšit svou image a začal představovat stále zajímavější vozy. To se poprvé ukázalo na novém SUV Baojun RS-5, které dostalo zcela novou platformu, nové modernější logo a především mnohem originálnější design. Rozdělené přední světlomety s úzkým pruhem LED denního svícení navazující na velkou masku sice evokují Hyundai Santa Fe, rozhodně ale nejde o kopii.
Na nový designový styl naváže nové velké SUV RM-5. To dále rozvádí styl použitý na přídi RS-5, ale díky roztažení masky vzhledem vzhůru se nepodobá ničemu dalšímu na trhu. Podobné je to na zádi, kde se pod pásem LED světel nacházi sdružené svítlny se zajímavým designem. Profil vozu až tak nevyniká, na rozdíl od většiny nových čínských SUV ale nevyužívá plovoucí C sloupek. Nové RM-5 dostane z počátku 1,4 litrový benzínový čtyřválec o výkonu 144 koní, později se dá počítat se silnějšími motory. Sedmimístné SUV Baojun se určitě podívá i na další trhy, podobně jako předchozí modely značky. Na většině exportních trhů však Baojun využívá jiné značky z portfolia GM a SAIC. Například v Indii se jeho vozy prodávají pod britskou značkou MG, zatímco v Jižní Americe a Asii jako Chevrolet.
Ještě zajímavější může být nový model, který se zřejmě bude jmenovat Baojun RC-6. Jde totiž o pohledný sedan se zvýšeným podvozkem, i když Baojun jej nazývá čtyřdvéřovým kupé crossoverem. Ty prozatím nabízí spíše prémiové značky, Baojun tedy tento v současnosti populární styl přivede i do nižších cenových sfér. Designově se RC-6 nepodobá žádnému SUV, využívá nový styl s velkou šestihranou maskou, boční linkou spojující přední a zadní světlomety a minimalistickým designem zádi. Zepředu se vůz docela podobá na novější modely MG, což může značit záměr jej vyvážet do zahraničí pod touto značkou.
Také na interiéru se zapracovalo, dřívější nezajímavé jednoduché interiéry Baojunu vystřídá v novém sedanu minimalistický kokpit s velkou dotekovou obrazovkou. RC-6 stojí na stejné platformě jako RS-5 a pod kapotou se ukáže přeplňovaný čtyřválec o výkonu 151 koní.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.