Čínská obdoba Dacie donedávna nabízela jen jednoduché vozy s konzervativním designem a postarší technikou. Nově se však snaží zájemce o levný vůz přesvědčit i líbivým a originálním designem, jak dokazují nové dva modely značky.
Automobilka Baojun byla založena teprve v roce 2010 v Guangxi, jedné z nejchudších provincií Číny. Za jejím vznikem stálo joint venture mezi General Motors a SAIC Motor, které už produkuje pro čínský trh veleúspěšnou řadu levných MPV Wuling. Baojun už od počátku využíval podobný přístup jako Dacia, tedy využití postarší techniky mateřské firmy a zaměření na co nejnižší cenu. První model nové značky, Baojun 630, byl postaven na základě Daewoo Lacetti, zatímco Baojun Lechi byl jen lokalizovanou verzí Daewoo Matiz.
Poslední dobou se ale Baojun rozhodl vylepšit svou image a začal představovat stále zajímavější vozy. To se poprvé ukázalo na novém SUV Baojun RS-5, které dostalo zcela novou platformu, nové modernější logo a především mnohem originálnější design. Rozdělené přední světlomety s úzkým pruhem LED denního svícení navazující na velkou masku sice evokují Hyundai Santa Fe, rozhodně ale nejde o kopii.
Na nový designový styl naváže nové velké SUV RM-5. To dále rozvádí styl použitý na přídi RS-5, ale díky roztažení masky vzhledem vzhůru se nepodobá ničemu dalšímu na trhu. Podobné je to na zádi, kde se pod pásem LED světel nacházi sdružené svítlny se zajímavým designem. Profil vozu až tak nevyniká, na rozdíl od většiny nových čínských SUV ale nevyužívá plovoucí C sloupek. Nové RM-5 dostane z počátku 1,4 litrový benzínový čtyřválec o výkonu 144 koní, později se dá počítat se silnějšími motory. Sedmimístné SUV Baojun se určitě podívá i na další trhy, podobně jako předchozí modely značky. Na většině exportních trhů však Baojun využívá jiné značky z portfolia GM a SAIC. Například v Indii se jeho vozy prodávají pod britskou značkou MG, zatímco v Jižní Americe a Asii jako Chevrolet.
Ještě zajímavější může být nový model, který se zřejmě bude jmenovat Baojun RC-6. Jde totiž o pohledný sedan se zvýšeným podvozkem, i když Baojun jej nazývá čtyřdvéřovým kupé crossoverem. Ty prozatím nabízí spíše prémiové značky, Baojun tedy tento v současnosti populární styl přivede i do nižších cenových sfér. Designově se RC-6 nepodobá žádnému SUV, využívá nový styl s velkou šestihranou maskou, boční linkou spojující přední a zadní světlomety a minimalistickým designem zádi. Zepředu se vůz docela podobá na novější modely MG, což může značit záměr jej vyvážet do zahraničí pod touto značkou.
Také na interiéru se zapracovalo, dřívější nezajímavé jednoduché interiéry Baojunu vystřídá v novém sedanu minimalistický kokpit s velkou dotekovou obrazovkou. RC-6 stojí na stejné platformě jako RS-5 a pod kapotou se ukáže přeplňovaný čtyřválec o výkonu 151 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?