Týdenní nákupy s dětmi zvýší rodičům tlak stejně spolehlivě jako nahánění dětí do postele nebo k jídlu. Dětské záchvaty vzteku nebo cesty obchodním domem do uličky se sladkostmi mohou být vyčerpávající, ale když se dítě nekontrolovaně rozjede vysokou rychlostí na nákupním vozíku, přestává všechna legrace.
Ford nyní přišel s řešením. Nechal se přitom inspirovat technologií, která pomáhá předcházet dopravním nehodám.
Většina modelů značky Ford může být vybavena takzvaným předkolizním asistentem. Ten sleduje pomocí kamery a radaru prostor před vozem. Zaznamená-li riziko srážky s jiným vozidlem, chodcem nebo cyklistou, upozorní řidiče a v případě nutnosti začne také automaticky brzdit.
Nákupní vozík s autonomním brzděním pracuje na stejném principu. Sleduje prostor před sebou a v případě hrozící srážky začne sám brzdit. Zatím se jedná pouze o prototyp. Vznikl jako součást projektu Ford Interventions, jehož cílem je využívat poznatky z automobilového průmyslu k řešení každodenních problémů.
„Předkolizní asistent pomáhá našim zákazníkům předcházet nehodám, nebo alespoň zmírňovat jejich následky. Řekli jsme si, že uplatnění stejného principu na nákupní vozík by znamenalo skvělý způsob, jak názorně předvést přínos této užitečné technologie pro řidiče široké veřejnosti," říká Anthony Ireson, ředitel marketingové komunikace ve Ford of Europe.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.