Škoda Yeti Xtreme (2014): Světová premiéra dvou nových studií. Podívejte se

ar5, 23. května 2014, 13:06 Google+

Na letošním srazu GTI u jezera Wörthersee představí Škoda světovou premiéru atraktivní rallyové studie Škoda Yeti Xtreme, která vychází z oblíbeného kompaktního SUV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Veřejnost také poprvé uvidí studii Škoda CitiJet, kterou vytvořili učňové odborného učiliště společnosti Škoda. Automobilka těmito výjimečnými studiemi opět zdůrazňuje atraktivitu a rozmanitost své modelové palety. Legendární sraz příznivců tuningu značek skupiny Volkswagen se koná po třiatřicáté. Přibližně 200 000 fanoušků bude během prodlouženého víkendu (28. – 31. května 2014) putovat na kultovní akci do rakouského Reifnitzu. Škoda se setkání GTI zúčastní po páté. 

„Chceme pokračovat v pozitivním vývoji a s novými modely nadále růst,“ říká člen představenstva společnosti Škoda za prodej a marketing, Werner Eichhorn. „Přitom posílíme emocionalitu značky. Jako dynamická a silná studie kompaktního SUV dokládá Škoda Yeti Xtreme vysokou kompetenci značky v oblasti pohonu všech kol a také naše know-how na poli automobilového sportu a sportovních vozů,“ doplňuje Eichhorn. Studie Škoda Yeti Xtreme z dílny škodováckých designérů je mimořádně sportovní a dynamické provedení úspěšného kompaktního SUV v rallyovém stylu. Showcar kombinuje sílu SUV s pohonem všech kol se svéráznými designovými a výbavovými prvky razantního rallyového vozu. 

Pod kapotou pracuje motor 1,8 TSI o výkonu 112 kW. Točivý moment motoru se přenáší na všechna kola přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku (DSG). Jeho maximum 250 Nm je k dispozici v rozsahu od 1.500 do 4.200 min-1. Z 0 na 100 km/h zrychlí Yeti Xtreme za 9 sekund a dosahuje maximální rychlosti 192 km/h. Yeti Xtreme převzal velkoryse dimenzované brzdy z modelu Octavia RS. Ve výrazně matném šedém odstínu lakovaný Yeti stojí na mohutných sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin s velkými terénními pneumatikami. Boční okna jsou tmavá, střecha a lemy kol jsou zvýrazněné žluto-zelenou barvou. Vpředu dostal robustní sportovec mohutný nárazník, velký otvor pro přívod vzduchu a také LED světlomety. A pro náročné sportovní nasazení je podvozek také výškově stavitelný. 

Výrazně tvarovanými blatníky a mohutnými prahy ukazuje Škoda Yeti Xtreme svaly. Na zádi potvrzuje sílu a dynamiku mohutný nárazník a dvě velké koncovky výfuku, které dodávají vozu jadrný zvukový projev. V zavazadlovém prostoru se nachází náhradní kolo a takzvané „Recovery Tracks“. To jsou speciální trakční podložky, které lze při zapadnutí v písku podsunout pod kola a usnadnit vyproštění. 

Interiér nadchne sportovní rallyovou výbavou. Pro posádku jsou k dispozici čtyři samostatná sportovní sedadla Recaro s integrovanými čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Vůz je také vybaven sportovním volantem s integrovanými páčkami pro volbu rychlostních stupňů.  Paket Color&Trim zahrnuje další karbonové prvky a kvalitní tmavé alcantarové povrchy se zeleným barevným akcentem. Kromě toho ve voze najdeme také hliníkové pedály a speciální prahové lišty. Zcela nová je interpretace středového panelu. V něm najdeme mj. nůž na řezání bezpečnostních pásů a hasicí přístroj, tedy prvky, obvyklé v soutěžních vozech. Na palubní desce je dále umístěn i držák iPadu, v přihrádce před sedadlem spolujezdce je integrována souprava pro poskytnutí první pomoci. 

Vozem Škoda Yeti Xtreme automobilka znovu ukazuje mnohostranný potenciál svého oblíbeného kompaktního SUV. V roce 2013 byla Škoda Yeti kompletně přepracována a poprvé oslovuje zákazníky ve dvou verzích: jako Škoda Yeti do města a jako Škoda Yeti Outdoor v provedení pro terén a dobrodružství. Škoda Yeti oslavila svou premiéru v dynamicky rostoucím segmentu SUV v roce 2009. Celkem se dosud (stav k 30. dubnu 2014) prodalo více než 640 tisíc vozů Škoda Yeti. V zemích EU dosáhla značka s vozem Yeti v segmentu kompaktních SUV více než čtyřprocentního tržního podílu. Yeti tak patřil v Evropě k nejprodávanějším SUV své třídy. 

Dalším exponátem značky Škoda u jezera Wörthersee bude studie Škoda CitiJet. Jde o dynamicky a působivě ztvárněný městský kabriolet na bázi vozu Škoda Citigo. Dvoumístný vůz je výsledkem projektu „učňovské auto“, který se letos ve Škoda uskutečnil poprvé. Na studii, kterou zanedlouho značka představí veřejnosti, pracovalo po dobu šesti měsíců celkem 16 škodováckých učňů.

Škoda CitiJet okouzluje výraznou modrobílou metalízou a modrými sportovními šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin. Působivý je ručně vyrobený zadní spoiler a mohutný výfuk se dvěma koncovkami. Pod kapotou pracuje benzinový motor 1.0 MPI o výkonu 55 kW (75 k). Také interiér je zaměřen sportovně, výbava totiž vychází z akčního modelu Škoda Citigo SPORT. Navíc je zde mj. zabudován speciální audiosystém s výkonem 300 wattů. Modré LED osvětlení interiéru reaguje na hudbu. 

zdroj: Škoda Auto

Vytisknout

Diskuze: Škoda Yeti Xtreme (2014): Světová premiéra dvou nových studií. Podívejte se

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Auto vyrobila již 100 000 vůz ŠKODA Citigo - anotační foto

Škoda Auto vyrobila již 100 000 vůz ŠKODA Citigo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud