U německé automobilky Mercedes se letos slaví, protože přesně před 25 lety se na trh dostal jejich první vysoce výkonný sedan s označením 500 E.
Původně byl odhalen v roce 1990 na pařížském autosalonu a verze 500 E představovala sportovnější styl a 5,0-litrový osmiválcový motor. Ten produkoval 326 koní a byl připojen k čtyřstupňové automatické převodovce. Už v té době tak dokázal zrychlit z 0-100 km / h za 6,1 sekundy a rozjet se až na elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 250 km / h.
Bohužel, za výkon si Němci nechali pořádně zaplatit, protože tehdy se cenovka vozu pohybovala okolo 134,520 marek, což bylo více než dvakrát tolik, než stálo klasické provedení 300 E. Zajímavé je, že 500 E byl vyvinut společně se značkou Porsche za Mercedes. I z toho důvodu se jednalo o opravdu kvalitní a rychlý sedan.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.