U německé automobilky Mercedes se letos slaví, protože přesně před 25 lety se na trh dostal jejich první vysoce výkonný sedan s označením 500 E.
Původně byl odhalen v roce 1990 na pařížském autosalonu a verze 500 E představovala sportovnější styl a 5,0-litrový osmiválcový motor. Ten produkoval 326 koní a byl připojen k čtyřstupňové automatické převodovce. Už v té době tak dokázal zrychlit z 0-100 km / h za 6,1 sekundy a rozjet se až na elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 250 km / h.
Bohužel, za výkon si Němci nechali pořádně zaplatit, protože tehdy se cenovka vozu pohybovala okolo 134,520 marek, což bylo více než dvakrát tolik, než stálo klasické provedení 300 E. Zajímavé je, že 500 E byl vyvinut společně se značkou Porsche za Mercedes. I z toho důvodu se jednalo o opravdu kvalitní a rychlý sedan.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.