V závodě Volkswagen v Bratislavě sjel z linky 100.000. vůz ŠKODA Citigo. ŠKODA Citigo se na konci roku 2011 stala prvním modelem značky, určeným do města.
Od té doby oslovuje zákazníky velkorysou nabídkou prostoru, chytrými detaily, nízkou spotřebou, špičkovou bezpečností, perfektní ovladatelností, výborným poměrem ceny a užitné hodnoty a svěžím designem. V roce 2013 prodej tohoto modelu vzrostl o 51 procent.
„100.000 vozů Citigo, vyrobených od roku 2011, dokazuje, jak je náš nejmenší vůz na trhu úspěšný,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. „Citigo před necelými třemi lety jako první nový model značky ŠKODA odstartoval největší modelovou ofenzívu v historii naší značky. Od té doby tento svižný mini vůz obohacuje rostoucí segment městských vozů a získává značce nové zákazníky. Citigo nám dělá velkou radost a posiluje naši dobrou pozici na evropském trhu,“ dodává Eichhorn.
ŠKODA Citigo je perfektním vozem do města: kompaktní a současně prostorný, šetrný a agilní, atraktivní, bezpečný a promyšlený. „Citigo nabízí všechny hodnoty značky ŠKODA na minimálním prostoru,“ říká Werner Eichhorn. Tato kombinace je u zákazníků velice úspěšná: v roce 2013 vzrostl prodej tohoto městského modelu o plných 51 procent na 45.000 vozů. Se svými kompaktními rozměry (délka 3,56 m, šířka 1,64 m a výška 1,48 m) je ŠKODA Citigo skvěle ovladatelná.
Model současně zaujme velkorysou nabídkou prostoru, typickou pro vozy značky ŠKODA. Díky řadě chytrých nápadů je Citigo skutečným ‚Simply Clever’ automobilem. Nejrůznější držáky, sítě, závěsné háčky, k tomu pak velký zavazadlový prostor – tento mini vůz je mimořádně praktický. A mimořádně bezpečný: jako vůbec první mini vůz získala ŠKODA Citigo spolu se svými sourozenci z koncernu Volkswagen v bezpečnostních testech Euro NCAP maximální možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček.
ŠKODA Citigo je navíc jedním z nejekologičtějších městských vozů na trhu. Pohání jej tříválec 1,0 MPI ve dvou výkonnostních stupních (44 kW/60 k a 55 kW/75 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou nebo poloautomatickou převodovkou ASG. Verze Citigo Green tec 1,0 MPI/44 kW má kombinovanou spotřebu pouhých 4,1 litru benzinu na 100 km a emise pouze 95 g CO2/km.
Tento městský vůz je navíc od října 2012 v nabídce také s pohonem na zemní plyn. ŠKODA Citigo G-TEC má spotřebu pouze 4,4 m3 (2,9 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 79 g CO2/km. Citigo G-TEC je tak v současnosti vůbec nejekologičtějším vozem značky ŠKODA. Dosud dodala ŠKODA zákazníkům více než 1.900 těchto vozů, 1.300 z nich v roce 2013. Pozornost loni vzbudila neobvyklá rekordní jízda s vozem Citigo G-TEC: Rakouský mistr v úsporné jízdě Gerhard Plattner dojel za pět dní s průměrnou spotřebou 2,39 kg zemního plynu/100 km z italské Vicenzy až do švédského Stockholmu.
Od začátku května 2014 nabízí česká automobilka mimořádně atraktivní, sportovně laděnou verzi modelu Citigo. ŠKODA Citigo Monte Carlo na start přichází v atraktivním rallyovém designu a s řadou prvků stylové a sportovně laděné výbavy. Mimo jiné má snížený podvozek, výrazná šestnáctipalcová hliníková kola, přední spojler s integrovanými mlhovými světlomety, černou masku chladiče, zadní spojler a zadní nárazník s integrovaným difuzorem. I interiér vozu je pojat ve sportovním duchu, najdeme zde mimo jiné tříramenný sportovní volant, černý strop, černé obložení interiéru a potahy sedadel v designu Monte Carlo.
ŠKODA Citigo získala od svého uvedení na trh již řadu automobilových cen v tuzemsku i v zahraničí. Mezi ně patří mimo jiné vítězství v anketě ‚Auto roku 2012 v České republice’ i v soutěžích Fleet Awards ‚Firemní auto roku’ a ‚Internetové auto roku’.
zdroj: Škoda Auto
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).