Škoda Auto vyrobila již 100 000 vůz ŠKODA Citigo

ar5, 23. května 2014, 11:21 Google+

V závodě Volkswagen v Bratislavě sjel z linky 100.000. vůz ŠKODA Citigo. ŠKODA Citigo se na konci roku 2011 stala prvním modelem značky, určeným do města.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Od té doby oslovuje zákazníky velkorysou nabídkou prostoru, chytrými detaily, nízkou spotřebou, špičkovou bezpečností, perfektní ovladatelností, výborným poměrem ceny a užitné hodnoty a svěžím designem. V roce 2013 prodej tohoto modelu vzrostl o 51 procent. 

„100.000 vozů Citigo, vyrobených od roku 2011, dokazuje, jak je náš nejmenší vůz na trhu úspěšný,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. „Citigo před necelými třemi lety jako první nový model značky ŠKODA odstartoval největší modelovou ofenzívu v historii naší značky. Od té doby tento svižný mini vůz obohacuje rostoucí segment městských vozů a získává značce nové zákazníky. Citigo nám dělá velkou radost a posiluje naši dobrou pozici na evropském trhu,“ dodává Eichhorn. 

ŠKODA Citigo je perfektním vozem do města: kompaktní a současně prostorný, šetrný a agilní, atraktivní, bezpečný a promyšlený. „Citigo nabízí všechny hodnoty značky ŠKODA na minimálním prostoru,“ říká Werner Eichhorn. Tato kombinace je u zákazníků velice úspěšná: v roce 2013 vzrostl prodej tohoto městského modelu o plných 51 procent na 45.000 vozů. Se svými kompaktními rozměry (délka 3,56 m, šířka 1,64 m a výška 1,48 m) je ŠKODA Citigo skvěle ovladatelná.

Model současně zaujme velkorysou nabídkou prostoru, typickou pro vozy značky ŠKODA.  Díky řadě chytrých nápadů je Citigo skutečným ‚Simply Clever’ automobilem. Nejrůznější držáky, sítě, závěsné háčky, k tomu pak velký zavazadlový prostor – tento mini vůz je mimořádně praktický. A mimořádně bezpečný: jako vůbec první mini vůz získala ŠKODA Citigo spolu se svými sourozenci z koncernu Volkswagen v bezpečnostních testech Euro NCAP maximální možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. 

ŠKODA Citigo je navíc jedním z nejekologičtějších městských vozů na trhu. Pohání jej tříválec 1,0 MPI ve dvou výkonnostních stupních (44 kW/60 k a 55 kW/75 k) v kombinaci  s pětistupňovou manuální převodovkou nebo poloautomatickou převodovkou ASG. Verze Citigo Green tec 1,0 MPI/44 kW má kombinovanou spotřebu pouhých 4,1 litru benzinu na 100 km a emise pouze 95 g CO2/km. 

Tento městský vůz je navíc od října 2012 v nabídce také s pohonem na zemní plyn. ŠKODA Citigo G-TEC má spotřebu pouze 4,4 m3 (2,9 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 79 g CO2/km. Citigo G-TEC je tak v současnosti vůbec nejekologičtějším vozem značky ŠKODA. Dosud dodala ŠKODA zákazníkům více než 1.900 těchto vozů, 1.300 z nich v roce 2013. Pozornost loni vzbudila neobvyklá rekordní jízda s vozem Citigo G-TEC: Rakouský mistr v úsporné jízdě Gerhard Plattner dojel za pět dní s průměrnou spotřebou 2,39 kg zemního plynu/100 km z italské Vicenzy až do švédského Stockholmu. 

Od začátku května 2014 nabízí česká automobilka mimořádně atraktivní, sportovně laděnou verzi modelu Citigo. ŠKODA Citigo Monte Carlo na start přichází v atraktivním rallyovém designu a s řadou prvků stylové a sportovně laděné výbavy. Mimo jiné má snížený podvozek, výrazná šestnáctipalcová hliníková kola, přední spojler s integrovanými mlhovými světlomety, černou masku chladiče, zadní spojler a zadní nárazník s integrovaným difuzorem. I interiér vozu je pojat ve sportovním duchu, najdeme zde mimo jiné tříramenný sportovní volant, černý strop, černé obložení interiéru a potahy sedadel v designu Monte Carlo. 

ŠKODA Citigo získala od svého uvedení na trh již řadu automobilových cen v tuzemsku i v zahraničí. Mezi ně patří mimo jiné vítězství v anketě ‚Auto roku 2012 v České republice’ i v soutěžích Fleet Awards ‚Firemní auto roku’ a ‚Internetové auto roku’. 

zdroj: Škoda Auto

Vytisknout

Diskuze: Škoda Auto vyrobila již 100 000 vůz ŠKODA Citigo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Phaeton - další generace už nebude tak velkou limuzínou! - anotační foto

Volkswagen Phaeton - další generace už nebude tak velkou limuzínou!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud