Luxusní sportovní sedan Hyundai Genesis

Jan Fiala, 17. ledna 2008, 16:00 Google+

Hyundai Motor Co. otevřel úplně novou éru ve své historii díky premiéře luxusního sportovního sedanu Genesis. Stalo se tak na slavnostním ceremoniálu v Soulu. Genesis představuje autoritativní a sofistikovanou současnost a to hlavně díky modernímu, až uměleckému, vnějšímu designu

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Genesis

Genesis | foto: Hyundai

Sdílejte článek

a charakteristickým čistým liniím. Genesis byl ve vývoji po dobu čtyř let a to pod kódovým označením BH. Vývoj tohoto modelu představuje investici 500 miliard korejských wonů (přibližně 600 milionů amerických dolarů).

"Genesis je pýchou technologie Hyundai a symbolizuje naše odhodlání vstoupit do vysoce konkurenční arény luxusních vozů, kde v současnosti vládnou Evropané. Genesis zkonsoliduje naší pozici lídra korejského automobilového průmyslu a vydláždí cestu pro náš postup na světové trhy,“ řekl předseda a generální ředitel Chung Mong-Koo.

Vývojářský tým si vzal za vzor programu Genesis vozy jako je Mercedes třídy E, BMW 5 a Lexus GS a navrhl vůz s pohonem zadních kol. Genesis nabízí rozvrh váhy mezi přední a zadní částí vozu v skoro ideálním poměru 53:47, což slibuje optimální dynamiku jízdních vlastností.

 

NOVÁTORSKÝ ZPŮSOB VÝROBY KAROSERIE
Genesis se vyrábí v nově zbudované továrně ve městě Ulsan. Nová továrna  má možnosti použít mnoho nových prvků ve výrobě. Jeden z nejnovějších prvků je použití adhezivního slepování, které se užívá místo tradičního svařování. Duální užití spojovacího procesu (slepování a svařování) pomáhá k dosažení větší pevnosti karoserie než je možné při užití pouze jedné techniky.

V minulosti se automobily vyráběly při použití množství bodových svarů, ale ocelová karoserie modelu Genesis se s touto tradicí rozchází. Důležité spáry jsou spojeny použitím adhesivního povlaku, který vytváří vysoce pevný chemický svar. Toto spojení je pak doplněno tradičními bodovými svary a automobil tak dosahuje nevídanou kvalitu spojů a pevnosti karoserie.

Karoserie modelu Genesis je působivým dokladem technické vyspělosti. Nabízí o 12 – 14% vyšší dynamickou torzní tuhost než BMW 5, Mercedes-Benz E, nebo Lexus LS. Působivější je fakt, že Genesis dosahuje tuto vyšší pevnost s nižší vahou surové karoserie než nabízí konkurence. Tuhost karoserie dovolila návrhářům podvozku vyřešit dva vzájemně se vylučující cíle: udržet precizní schopnost řízení a skvělé ovládání vozu a dosáhnout tišší a komfortnější jízdy. 

HNACÍ JEDNOTKA
Genesis přichází s výběrem ze dvou motorů: 3,3 litrový motor Lambda V6 (262 koňských sil s hodnocením ekonomie paliva na hodnotě 10 km na litr) a větší sourozenec V6 s obsahem 3,8 litru (290 koňských sil a 9,6 km na litr). Ještě v tomto roce představí Hyundai nový 4,6-litrový motor Tao V8.

Aby rozšířil silový rozsah, používá motor Lambda V6 na přívodu a výfukových vačkových hřídelích technologii Continuously Variable Valve Timing (CVVT) a také systém variabilního přívodu (Variable Intake System -VIS), který pomáhá válcům efektivně dýchat při nízkých a vysokých otáčkách. Lepší dýchání válců pomáhá vozu lépe akcelerovat a efektivně využívat paliva. Oba motory V6 jsou vyrobeny z vylehčené hliníkové slitiny a rozvodové řetězy nevyžadují žádnou pravidelnou údržbu. I přes svůj skvělý výkon jsou všechny motory modelu Genesis šetrné k životnímu prostředí a dosahují úrovně certifikace pro vozidla s velmi nízkými emisemi (Ultra Low Emission Vehicle -ULEV).

VYSPĚLÉ ŠESTIRYCHLOSTNÍ PŘEVODOVKY
Model Genesis s pohonem zadních kol nabízí automatickou šestirychlostní převodovku Aisin 6-speed SHIFTRONIC, která obsahuje také  měnič momentu s uzamčením rychloběhu, který pomáhá regulovat spotřebu při jízdě na dálnici. Převodovka nabízí jemné řazení, které vyhovuje charakteristice motoru a šestý stupeň se dá použít pro tichou a efektivní jízdu po dálnici. Řidič se dostane k vlastnosti SHIFTRONIC® tím, že posune řadicí páku do zvláštní drážky. Posouvání řadicí páky dopředu či vzad posune převodovku sekvenčně vzhůru či dolů a přidává kontrolu nad řízením. LCD display na panelu nástrojů jasně ukazuje, jaký stupeň je právě zařazen.

VŮZ DOSAHUJE VĚTŠÍ BEZPEČNOSTI DÍKY NOVÝM TECHNOLOGIÍM
Díky důrazu firmy Hyundai na nejnovější bezpečnostní technologie se Genesis může pochlubit  světovými prvky aktivní i pasivní bezpečnosti a pomáhá tak předcházet nehodám a maximalizovat bezpečí pasažérů v případě nehody. Genesis pokračuje v tradici firmy Hyundai standardizovat klíčové technologie pomáhající zachránit životy, jako je elektronický systém kontroly stability (Electronic Stability Control - ESC), osm airbagů a aktivní elektronické opěrky hlavy.  

Osm airbagů v modelu Genesis obsahuje vyspělé přední duální airbagy, přední a zadní airbagy chránící proti nárazu ze strany zabudované v sedačkách a postranní airbagy zabudované ve střeše vozidla.

Systém aktivních elektronických opěrek hlavy bude mít v modelu Genesis svou premiéru. Hyundai je první běžná značka vozu, která nabízí toto zdokonalení mechanických aktivních opěrek hlavy. Doposud se daly takovéto elektronické systémy najít ve vybraných modelech Mercedes-Benz, BMW a Lexus.  Aktivní opěrky hlavy byly schváleny americkým Institutem pro bezpečnost na dálnicích jako prevence úrazů krční páteře při nehodách.

Genesis má osm ultrazvukových senzorů, které se nachází na předních a zadních náraznících. Senzory společně se zadní kamerou pomáhají zjistit jak daleko jsou různé objekty od automobilu při parkování. Vzdálenost se ukazuje na obrazovce v přístrojové desce a řidič je upozorňován také zvukovými signály.

Systém kontroly jízdy (Smart Cruise Control) s pomocí radaru pomáhá upravit rychlost vozidla tak, aby si udrželo vzdálenost od vozu jedoucího před ním ve stejném jízdním pruhu.  

Genesis je schopen zastavit díky diskovým brzdám řízeným systémem distribuce brzdné síly Brake Assist and Electronic Brake Distribution (EBD). Přední 12,6-palcové kotouče mají plovoucí třmeny s jedním pístem a zadní brzdy modelů V6 mají 12,4-palcové rotory s jedním pístem.

NOVÁTORSKÉ A SOFISTIKOVANÉ SPORTOVNÍ ZAVĚŠENÍ KOL   
Genesis nabízí zavěšení kol, které patří mezi nejsofistikovanější a nejvytříbenější kdekoli a za jakoukoliv cenu. Přední pětilamelové zavěšení nabízí horní a spodní držáky, které spojují přední kola s podvozkem. Toto uspořádání vytváří virtuální osu točného čepu, která výrazně redukuje nechtěné nárazy kol přenášené do volantu a zlepšuje reakci. Pětilamelové zavěšení zadních kol je stejně sofistikované a dává prostor precizní geometrii zavěšení, která umožňuje skvělou jízdu a ovládání vozu. Možnosti nového zavěšení se zvyšují díky tlumičům se selektivní amplitudou (Amplitude Selective Dampers -ASD), které umožňují flexibilitu nastavení při menším posunu tlumičů.  Technologie ASD, která se používá ve firmách Lexus, BMW a Mercedes-Benz, optimalizuje kontakt s vozovkou, zvyšuje komfort jízdy a řízení bez omezení ovladatelnosti vozu.

VYLEPŠENÁ TECHNOLOGIE SVĚTEL
Genesis přichází s xenonovými světly s velkou intenzitou výboje (HID). Mezi výhody světel HID patří vetší osvětlovací síla, osvětlení denního typu a snížená spotřeba energie. Světlomety nabízí funkci automatického vyvažování, která udržuje výšku světel bez ohledu na to, jak je vůz zatížen. Přední světlomety se také automaticky otáčí a umožňují lepší periferní výhled při zatáčení.

Genesis nabízí také další novinky:
• Informační systém pro řidiče, který obsahuje pevný disk s kapacitou 30GB a multimediální ovládací panel, který umožňuje stálou kontrolu nad navigací, audio systémem (CD/DVD/MP3 osobní přehrávače jako např. i-Pod), mobilním telefonem s připojením Bluetooth, či mobilní televizí DMB. Všechny funkce informačního systému se dají aktualizovat a řidič tak má rychlý přístup k novým službám a nejnovějším vylepšením.
• Prvotřídní audio surround systém Lexicon® se 17 reproduktory a dvanáctikanálovým zesilovačem o výkonu 528W s technologií LOGIC 7®.  Řidiči mohou nalézt Lexicon® pouze ve vozech Rolls Royce Phantom a Hyundai Genesis.
• Elektronická parkovací brzda: pouze přepněte páčku a aktivujte nebo vypněte parkovací brzdu
• Automatické brzdy, které nevyžadují po řidiči, aby držel nohu na brzdě během zastavení. Brzdy se automaticky uvolní poté, co řidič šlápne na plynový pedál
• Systém Smart Cruise Control používá radarové vlny k udržení bezpečné vzdálenosti
• Technologie Smart Key obsahuje senzor přiblížení klíče a umožňuje řidiči jednoduše „zmáčknout“ knoflík a nestartovat nebo vypnout motor
• Nejmodernější elektronické zavěšení Sachs zvyšuje nebo snižuje výšku vozidla a optimalizuje tak aerodynamiku a zlepšuje přilnavost vozidla k vozovce při vyšších rychlostech

TŘI STUPNĚ VÝBAVY
Genesis je k dostání ve třech stupních výbavy: Grand, Luxury a Royal. Korejská cena pro výbavu Grand s motorem Lambda 3,3 litru začíná na částce 40,5 milionu wonů (přibližně 44 tisíc amerických dolarů včetně daní, cena je kalkulována při kurzu 920 wonů za dolar) a nejvýše dosahuje u výbavy Royal při 52,8 milionu wonů (58,3 milionu wonů s balíčkem VIP).  

Záruka pro model Genesis bude zahrnovat tříletou (60 tisíc kilometrů) celkovou záruku a pětiletou (100 tisíc kilometrů) záruku na pohonnou jednotku. Vlastnictví modelu Genesis zakládá nárok na členství v klubu Genesis Purple Club, který slibuje zvýšit laťku pro luxusní programy péče o zákazníka.

Prodejní cíl modelu Genesis pro tento rok byl stanoven na 35 tisíc kusů na korejském trhu a 20 tisíc kusů na exportních trzích, které zahrnují Severní Ameriku, Čínu a Blízký Východ. Prodejní plán na příští rok byl stanoven na úrovni 80 tisíc kusů s tím, že 45 tisíc automobilů by mělo jít na export. Genesis by se měl ukázat v severoamerických autosalónech do konce června a v Číně by měl být představen v druhé polovině roku.

Špatná zpráva nakonec - Genesis zatím není určen pro prodej na evropském trhu.

Zdroj: Tisková zpráva HYUNDAI Motor CZ s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Luxusní sportovní sedan Hyundai Genesis

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

3x VIDEO : 3x reklama na Volkswagen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud