Hyundai Motor Co. otevřel úplně novou éru ve své historii díky premiéře luxusního sportovního sedanu Genesis. Stalo se tak na slavnostním ceremoniálu v Soulu. Genesis představuje autoritativní a sofistikovanou současnost a to hlavně díky modernímu, až uměleckému, vnějšímu designu
a charakteristickým čistým liniím. Genesis byl ve vývoji po dobu čtyř let a to pod kódovým označením BH. Vývoj tohoto modelu představuje investici 500 miliard korejských wonů (přibližně 600 milionů amerických dolarů).
"Genesis je pýchou technologie Hyundai a symbolizuje naše odhodlání vstoupit do vysoce konkurenční arény luxusních vozů, kde v současnosti vládnou Evropané. Genesis zkonsoliduje naší pozici lídra korejského automobilového průmyslu a vydláždí cestu pro náš postup na světové trhy,“ řekl předseda a generální ředitel Chung Mong-Koo.
Vývojářský tým si vzal za vzor programu Genesis vozy jako je Mercedes třídy E, BMW 5 a Lexus GS a navrhl vůz s pohonem zadních kol. Genesis nabízí rozvrh váhy mezi přední a zadní částí vozu v skoro ideálním poměru 53:47, což slibuje optimální dynamiku jízdních vlastností.
NOVÁTORSKÝ ZPŮSOB VÝROBY KAROSERIE Genesis se vyrábí v nově zbudované továrně ve městě Ulsan. Nová továrna má možnosti použít mnoho nových prvků ve výrobě. Jeden z nejnovějších prvků je použití adhezivního slepování, které se užívá místo tradičního svařování. Duální užití spojovacího procesu (slepování a svařování) pomáhá k dosažení větší pevnosti karoserie než je možné při užití pouze jedné techniky.
V minulosti se automobily vyráběly při použití množství bodových svarů, ale ocelová karoserie modelu Genesis se s touto tradicí rozchází. Důležité spáry jsou spojeny použitím adhesivního povlaku, který vytváří vysoce pevný chemický svar. Toto spojení je pak doplněno tradičními bodovými svary a automobil tak dosahuje nevídanou kvalitu spojů a pevnosti karoserie.
Karoserie modelu Genesis je působivým dokladem technické vyspělosti. Nabízí o 12 – 14% vyšší dynamickou torzní tuhost než BMW 5, Mercedes-Benz E, nebo Lexus LS. Působivější je fakt, že Genesis dosahuje tuto vyšší pevnost s nižší vahou surové karoserie než nabízí konkurence. Tuhost karoserie dovolila návrhářům podvozku vyřešit dva vzájemně se vylučující cíle: udržet precizní schopnost řízení a skvělé ovládání vozu a dosáhnout tišší a komfortnější jízdy.
HNACÍ JEDNOTKA Genesis přichází s výběrem ze dvou motorů: 3,3 litrový motor Lambda V6 (262 koňských sil s hodnocením ekonomie paliva na hodnotě 10 km na litr) a větší sourozenec V6 s obsahem 3,8 litru (290 koňských sil a 9,6 km na litr). Ještě v tomto roce představí Hyundai nový 4,6-litrový motor Tao V8.
Aby rozšířil silový rozsah, používá motor Lambda V6 na přívodu a výfukových vačkových hřídelích technologii Continuously Variable Valve Timing (CVVT) a také systém variabilního přívodu (Variable Intake System -VIS), který pomáhá válcům efektivně dýchat při nízkých a vysokých otáčkách. Lepší dýchání válců pomáhá vozu lépe akcelerovat a efektivně využívat paliva. Oba motory V6 jsou vyrobeny z vylehčené hliníkové slitiny a rozvodové řetězy nevyžadují žádnou pravidelnou údržbu. I přes svůj skvělý výkon jsou všechny motory modelu Genesis šetrné k životnímu prostředí a dosahují úrovně certifikace pro vozidla s velmi nízkými emisemi (Ultra Low Emission Vehicle -ULEV).
VYSPĚLÉ ŠESTIRYCHLOSTNÍ PŘEVODOVKY Model Genesis s pohonem zadních kol nabízí automatickou šestirychlostní převodovku Aisin 6-speed SHIFTRONIC, která obsahuje také měnič momentu s uzamčením rychloběhu, který pomáhá regulovat spotřebu při jízdě na dálnici. Převodovka nabízí jemné řazení, které vyhovuje charakteristice motoru a šestý stupeň se dá použít pro tichou a efektivní jízdu po dálnici. Řidič se dostane k vlastnosti SHIFTRONIC® tím, že posune řadicí páku do zvláštní drážky. Posouvání řadicí páky dopředu či vzad posune převodovku sekvenčně vzhůru či dolů a přidává kontrolu nad řízením. LCD display na panelu nástrojů jasně ukazuje, jaký stupeň je právě zařazen.
VŮZ DOSAHUJE VĚTŠÍ BEZPEČNOSTI DÍKY NOVÝM TECHNOLOGIÍM
Osm airbagů v modelu Genesis obsahuje vyspělé přední duální airbagy, přední a zadní airbagy chránící proti nárazu ze strany zabudované v sedačkách a postranní airbagy zabudované ve střeše vozidla.
Systém aktivních elektronických opěrek hlavy bude mít v modelu Genesis svou premiéru. Hyundai je první běžná značka vozu, která nabízí toto zdokonalení mechanických aktivních opěrek hlavy. Doposud se daly takovéto elektronické systémy najít ve vybraných modelech Mercedes-Benz, BMW a Lexus. Aktivní opěrky hlavy byly schváleny americkým Institutem pro bezpečnost na dálnicích jako prevence úrazů krční páteře při nehodách.
Genesis má osm ultrazvukových senzorů, které se nachází na předních a zadních náraznících. Senzory společně se zadní kamerou pomáhají zjistit jak daleko jsou různé objekty od automobilu při parkování. Vzdálenost se ukazuje na obrazovce v přístrojové desce a řidič je upozorňován také zvukovými signály.
Systém kontroly jízdy (Smart Cruise Control) s pomocí radaru pomáhá upravit rychlost vozidla tak, aby si udrželo vzdálenost od vozu jedoucího před ním ve stejném jízdním pruhu.
Genesis je schopen zastavit díky diskovým brzdám řízeným systémem distribuce brzdné síly Brake Assist and Electronic Brake Distribution (EBD). Přední 12,6-palcové kotouče mají plovoucí třmeny s jedním pístem a zadní brzdy modelů V6 mají 12,4-palcové rotory s jedním pístem.
NOVÁTORSKÉ A SOFISTIKOVANÉ SPORTOVNÍ ZAVĚŠENÍ KOL Genesis nabízí zavěšení kol, které patří mezi nejsofistikovanější a nejvytříbenější kdekoli a za jakoukoliv cenu. Přední pětilamelové zavěšení nabízí horní a spodní držáky, které spojují přední kola s podvozkem. Toto uspořádání vytváří virtuální osu točného čepu, která výrazně redukuje nechtěné nárazy kol přenášené do volantu a zlepšuje reakci. Pětilamelové zavěšení zadních kol je stejně sofistikované a dává prostor precizní geometrii zavěšení, která umožňuje skvělou jízdu a ovládání vozu. Možnosti nového zavěšení se zvyšují díky tlumičům se selektivní amplitudou (Amplitude Selective Dampers -ASD), které umožňují flexibilitu nastavení při menším posunu tlumičů. Technologie ASD, která se používá ve firmách Lexus, BMW a Mercedes-Benz, optimalizuje kontakt s vozovkou, zvyšuje komfort jízdy a řízení bez omezení ovladatelnosti vozu.
VYLEPŠENÁ TECHNOLOGIE SVĚTEL Genesis přichází s xenonovými světly s velkou intenzitou výboje (HID). Mezi výhody světel HID patří vetší osvětlovací síla, osvětlení denního typu a snížená spotřeba energie. Světlomety nabízí funkci automatického vyvažování, která udržuje výšku světel bez ohledu na to, jak je vůz zatížen. Přední světlomety se také automaticky otáčí a umožňují lepší periferní výhled při zatáčení.
Genesis nabízí také další novinky: • Informační systém pro řidiče, který obsahuje pevný disk s kapacitou 30GB a multimediální ovládací panel, který umožňuje stálou kontrolu nad navigací, audio systémem (CD/DVD/MP3 osobní přehrávače jako např. i-Pod), mobilním telefonem s připojením Bluetooth, či mobilní televizí DMB. Všechny funkce informačního systému se dají aktualizovat a řidič tak má rychlý přístup k novým službám a nejnovějším vylepšením. • Prvotřídní audio surround systém Lexicon® se 17 reproduktory a dvanáctikanálovým zesilovačem o výkonu 528W s technologií LOGIC 7®. Řidiči mohou nalézt Lexicon® pouze ve vozech Rolls Royce Phantom a Hyundai Genesis. • Elektronická parkovací brzda: pouze přepněte páčku a aktivujte nebo vypněte parkovací brzdu
TŘI STUPNĚ VÝBAVY Genesis je k dostání ve třech stupních výbavy: Grand, Luxury a Royal. Korejská cena pro výbavu Grand s motorem Lambda 3,3 litru začíná na částce 40,5 milionu wonů (přibližně 44 tisíc amerických dolarů včetně daní, cena je kalkulována při kurzu 920 wonů za dolar) a nejvýše dosahuje u výbavy Royal při 52,8 milionu wonů (58,3 milionu wonů s balíčkem VIP).
Záruka pro model Genesis bude zahrnovat tříletou (60 tisíc kilometrů) celkovou záruku a pětiletou (100 tisíc kilometrů) záruku na pohonnou jednotku. Vlastnictví modelu Genesis zakládá nárok na členství v klubu Genesis Purple Club, který slibuje zvýšit laťku pro luxusní programy péče o zákazníka.
Prodejní cíl modelu Genesis pro tento rok byl stanoven na 35 tisíc kusů na korejském trhu a 20 tisíc kusů na exportních trzích, které zahrnují Severní Ameriku, Čínu a Blízký Východ. Prodejní plán na příští rok byl stanoven na úrovni 80 tisíc kusů s tím, že 45 tisíc automobilů by mělo jít na export. Genesis by se měl ukázat v severoamerických autosalónech do konce června a v Číně by měl být představen v druhé polovině roku.
Špatná zpráva nakonec - Genesis zatím není určen pro prodej na evropském trhu.
Zdroj: Tisková zpráva HYUNDAI Motor CZ s.r.o.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.