KIA Motors uvolnila skicu svého nového sedmimístného MPV Carens, které bude mít světovou premiéru na madridské Motor Show 25. května.
Carens přirozeně nezapře návaznost na svého staršího předchůdce a na koncept nazvaný Multi-S, ale podle poskytnuté skicy narostl vůz do šířky, povyrostly pevné plochy dveří na úkor zasklení a Carens by měl být výrazně dravějšího vzhledu, než zmíněný koncept.
Výrobce upozorňuje na zajímavě řešenou řadu zadních sedadel. V případě potřeby většího úložného prostoru a nepotřebě sedáků už není nutné sedačky demontovat z vozu ven, ale měly by se kompletně sklopit do podlahy.
Carens je pokračováním soustředěného útoku jihokorejské automobilky na evropský trh a následuje jako pátý nový model po Picanto, Rio, Sportage a Carnival.
Foto: KIA Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?