Německá automobilka oznámila, že připravuje novou značku pro stále rostoucí čínský trh.
Volkswagen má v plánu stát se do roku 2015 největší automobilkou na světě. Pomoci ji k tomu má i nově oznámená značka pro obrovský čínský trh. Podle německého magazínu WirtschaftsWoche bude mít nová značka slogan "Volkswagen für die Volksrepublik" - Volkswagen pro lidovou republiku.
Zaměří se především na výrobu malých modelů určených pro dosud přehlíženou třídu čínských občanů. Konkrétně na rostoucí skupinu obyvatel žijících mimo velké městské aglomerace jako jsou Peking a Šanghaj.
Pokud chce cizí automobilka v Číně vyrábět auta, musí při jejich výrobě spolupracovat s některým z čínských výrobců. A čínská vláda dále plánuje zvýšení podílu čistě čínských aut na trhu ze 30% až na 40% v roce 2015. Založením čistě čínské odnože VW ve spolupráci s některou místní automobilkou by tak byl usnadněn vstup do zatím neobsazených segmentů trhu.
A zatímco VW spřádá plány, ostatní již vesele vyrábějí se stejnou strategií. Například takový konglomerát Guangqi Honda, spojení automobilek Honda a Guangzhou Automobile Group již založil značku Everus a začátkem tohoto roku spustí sériovou produkci modelu S1. Dalším příkladem je SAIC-GM, což je joint-venture amerického GM a Shanghai Automotive Industry Corporation. Jejich dítě se jmenuje Baojun a již zahájili výrobu automobilu s označením 630 založeným na čínské verzi Buicku Excelle.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.