Německá automobilka oznámila, že připravuje novou značku pro stále rostoucí čínský trh.
Volkswagen má v plánu stát se do roku 2015 největší automobilkou na světě. Pomoci ji k tomu má i nově oznámená značka pro obrovský čínský trh. Podle německého magazínu WirtschaftsWoche bude mít nová značka slogan "Volkswagen für die Volksrepublik" - Volkswagen pro lidovou republiku.
Zaměří se především na výrobu malých modelů určených pro dosud přehlíženou třídu čínských občanů. Konkrétně na rostoucí skupinu obyvatel žijících mimo velké městské aglomerace jako jsou Peking a Šanghaj.
Pokud chce cizí automobilka v Číně vyrábět auta, musí při jejich výrobě spolupracovat s některým z čínských výrobců. A čínská vláda dále plánuje zvýšení podílu čistě čínských aut na trhu ze 30% až na 40% v roce 2015. Založením čistě čínské odnože VW ve spolupráci s některou místní automobilkou by tak byl usnadněn vstup do zatím neobsazených segmentů trhu.
A zatímco VW spřádá plány, ostatní již vesele vyrábějí se stejnou strategií. Například takový konglomerát Guangqi Honda, spojení automobilek Honda a Guangzhou Automobile Group již založil značku Everus a začátkem tohoto roku spustí sériovou produkci modelu S1. Dalším příkladem je SAIC-GM, což je joint-venture amerického GM a Shanghai Automotive Industry Corporation. Jejich dítě se jmenuje Baojun a již zahájili výrobu automobilu s označením 630 založeným na čínské verzi Buicku Excelle.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.