Německá automobilka oznámila, že připravuje novou značku pro stále rostoucí čínský trh.
Volkswagen má v plánu stát se do roku 2015 největší automobilkou na světě. Pomoci ji k tomu má i nově oznámená značka pro obrovský čínský trh. Podle německého magazínu WirtschaftsWoche bude mít nová značka slogan "Volkswagen für die Volksrepublik" - Volkswagen pro lidovou republiku.
Zaměří se především na výrobu malých modelů určených pro dosud přehlíženou třídu čínských občanů. Konkrétně na rostoucí skupinu obyvatel žijících mimo velké městské aglomerace jako jsou Peking a Šanghaj.
Pokud chce cizí automobilka v Číně vyrábět auta, musí při jejich výrobě spolupracovat s některým z čínských výrobců. A čínská vláda dále plánuje zvýšení podílu čistě čínských aut na trhu ze 30% až na 40% v roce 2015. Založením čistě čínské odnože VW ve spolupráci s některou místní automobilkou by tak byl usnadněn vstup do zatím neobsazených segmentů trhu.
A zatímco VW spřádá plány, ostatní již vesele vyrábějí se stejnou strategií. Například takový konglomerát Guangqi Honda, spojení automobilek Honda a Guangzhou Automobile Group již založil značku Everus a začátkem tohoto roku spustí sériovou produkci modelu S1. Dalším příkladem je SAIC-GM, což je joint-venture amerického GM a Shanghai Automotive Industry Corporation. Jejich dítě se jmenuje Baojun a již zahájili výrobu automobilu s označením 630 založeným na čínské verzi Buicku Excelle.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.