Třetí generace Auti TT oficiálně představena

ar5, 5. března 2014, 06:56 Google+

„Audi TT je ztělesněním autentické designérské ikony a jízdním strojem, který přináší vrcholné výkony,“ vysvětluje Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Audi AG zodpovědný za technický vývoj.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

„Udělali jsme všechno pro to, aby i ti nejnáročnější řidiči nové generace modelu TT mohli s ještě větší lehkostí využívat veškeré přínosy našich technologií. Protože přesně to očekávají od skutečného sportovního vozu.“

Vnější design

Když se v roce 1998 objevila na trhu první generace Audi TT, způsobila revoluci v designu. Díky svému přísně geometrickému, formálně uzavřenému stylu se stala ikonou s výjimečným šarmem. Designéři Audi se u třetí generace TT opět vrátili k mnoha původním nápadům a postavili je do nového kontextu – překvapivým a rozmanitým způsobem.

Na přídi nového TT dominují horizontální linie. Maska chladiče Singleframe je mnohem širší a nižší než u předchůdce a silná linie ji rozděluje na dvě zóny. Z horních rohů masky chladiče se přes kapotu táhnou ostré prolisy ve tvaru písmene V. Kapota motoru nese, stejně jako u vysokovýkonného sportovního vozu Audi R8 (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 14,9 – 12,4; kombinované emise CO2 v g/km: 349 – 289), logo se čtyřmi kruhy. Otvory pro přívod vzduchu jsou rozčleněny příčkami a část vzdušného proudění cíleně odklánějí od přídě ke stranám vozu.

Nízké světlomety propůjčují tváři nového TT energický pohled. Sportovní kupé je sériově vybaveno světlomety xenon plus. Na přání dodává Audi světlomety LED nebo ještě progresivnější Audi Matrix LED, u nichž zajišťují funkci dálkových světel samostatně ovládané elektroluminiscenční diody. U obou variant vytvářejí nezaměnitelnou konturu ve světlometech dělicí příčky, osvětlené světlovody. Světlomety Matrix LED jsou tvořeny dvanácti diodami LED a zahrnují další inovaci značky Audi v podobě dynamických ukazatelů směru, které se postupně rozsvěcují a zhasínají ke straně, jež odpovídá řidičem zamýšlené změně směru jízdy. Předvídavé natáčení světlometů posouvá kužel světla již před natočením volantu do zatáčky na základě dat navigačního systému.

Nové Audi TT dává najevo svůj pevný svalnatý charakter i při pohledu ze strany. Kupé stojí na silnici v přikrčené poloze, jako by bylo připravené ke skoku. S vnější délkou 4,18 metru je přibližně stejně dlouhé jako předchozí model, jeho rozvor se ovšem prodloužil o 37 mm na 2505 mm. Patřičně krátké jsou převisy karoserie. Šířka je 1832 mm a výška – stejně jako u předchůdce – 1353 mm.

Profil nového Audi TT v mnoha detailech připomíná klasický design první generace. Kontura prahů definuje výraznou hranu, na níž se láme světlo, a široké podběhy kol vytvářejí vlastní geometrická tělesa. Podběh předního kola protíná spára kapoty motoru, která pokračuje přes dveře jako linie Tornádo a výrazně tvarovaná ramenní oblast téměř horizontálně až k zádi.

Nízký pás prosklení kabiny vyvolává dojem samostatného tělesa. Napětí ještě více zvyšuje mírný záhyb v zadním bočním okně. Víčko palivové nádrže v pravé boční stěně je klasicky kruhové a po jeho obvodu jsou rozmístěny imbusové šrouby. Víčko se otvírá lehkým zatlačením na nápis TT. Také tento tvar připomíná první generaci TT. Novinkou je naproti tomu to, že pod víčkem není žádný uzávěr nádrže. Tím odpadá nutnost jeho odšroubování, takže čerpací pistoli je možné ihned zasunout přímo do hrdla nádrže, podobně jako v motoristickém sportu.

Zejména na zádi nového TT umocňují horizontální linie dojem sportovní šířky. V kombinaci se světlomety LED a Audi Matrix LED jsou zadní světlomety osazeny dynamizovanou verzí ukazatelů směru. Další paralelou s předními světlomety jsou dělicí příčky v zadních světlometech, které – jako další novinka značky Audi – tvoří i zde konturu světlometů pro denní svícení. Třetí brzdové světlo září jako extrémně úzký pás, umístěný pod hranou zadního spoileru, přičemž zásadním způsobem spoluvytváří světelnou siluetu zádě.

Spoiler se při rychlosti jízdy 120 km/h vysouvá z víka zavazadlového prostoru. Toto řešení umožňuje zároveň snižovat aerodynamický odpor vzduchu a zvyšovat přítlak. Všechny modely mají dvě velké kruhové koncovky výfukové soustavy, které jsou další reminiscencí původní TT. TTS má stejně jako všechny modely Audi S čtyři oválné koncovky.

Na přání nabízený exteriérový paket S line dodává designu v oblasti nárazníku, otvorů pro přívod vzduchu, masky chladiče Singleframe, bočních prahů a zadního difuzoru ještě ostřejší a sportovnější charakter. Ještě dynamičtější ovladatelnost si může majitel dopřát volbou 18“ kol a podvozku se světlou výškou sníženou o deset milimetrů.

Karoserie

Mezi nepochybné kompetence značky Audi patří lehká konstrukce. Již Audi TT druhé generace používalo karoserii s prostorovým rámem Audi Space Frame (ASF), vyrobenou z hliníku a oceli. Audi tento princip smíšené konstrukce pro nové TT ještě více zdokonalilo, podle motta „správný materiál na správném místě ve správném množství pro optimální funkci“.

Podlaha kupé je vyrobena z moderních ocelových slitin vysokých a nejvyšších stupňů pevnosti s ohledem na optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy. Ve strukturálně velmi namáhaných oblastech prostoru pro cestující jsou použity ocelové výstřižky z plechu, tvářené za tepla včetně tvrzení, které se vyznačují extrémně vysokou pevností a zároveň nízkou hmotností. Jejich podíl na hmotnosti karoserie činí 17 procent. Jako boční prahy a rám střechy slouží výtlačně lisované profily z hliníku, které jsou integrovány do struktury prostřednictvím spojovacích uzlů, odlévaných z hliníku. Díky tomuto konstrukčnímu principu vznikl velmi tuhý a bezpečný skelet karoserie. Konstrukce je završena bočními díly a střechou z hliníku. Z tohoto lehkého kovu jsou vyrobeny rovněž dveře, kapota motoru a zadní výklopné víko.

Inženýrům Audi se tak u modelu TT již podruhé v řadě podařilo výrazně snížit pohotovostní hmotnost vozidla. Zatímco při generační obměně v roce 2006 činila úspora hmotnosti až 90 kilogramů, váží nové TT s motorem 2.0 TFSI pouhých 1230 kilogramů. To je o 50 kilogramů méně než u předchůdce.

Nízká pohotovostní hmotnost je důkazem kompetencí značky Audi v oblasti lehké konstrukce. Tato vlastnost pozitivně ovlivňuje především schopnost akcelerace, ovladatelnost vozu a spotřebu paliva.

Interiér

Interiér je ztělesněním puristicky sportovního charakteru nového Audi TT díky jasnému členění s napjatými plochami a lehkými, téměř vznášejícími se liniemi. Horizontální linie a plochy zdůrazňují – podobně jako u exteriéru – šířku interiéru. Konzola středového tunelu, o kterou se mohou cestující při rychlé jízdě opřít nohama, a výplně dveří se vyznačují ladnými, vzájemně podobnými tvary.

I zde platí, že méně je více. Jasné, puristické linie podtrhují jak lehkost, tak i nekompromisní sportovní charakter interiéru Audi TT. Další dvě stylisticky i technicky inovativní řešení umožnila designérům realizovat pozoruhodně štíhlou přístrojovou desku: Sloučení sdružených přístrojů a displeje MMI do centrální digitální jednotky s označením Audi virtual cockpit a umístění ovládacích prvků klimatizace přímo do výdechů ventilační soustavy.

Při pohledu seshora se přístrojová deska podobá křídlu letadla, přičemž kruhové výdechy ventilační soustavy – klasické prvky modelu TT – připomínají svým turbínovým designem letecké motory. Do výdechů jsou integrovány veškeré ovládací prvky sériově dodávané klimatizace, resp. automatické klimatizace, nabízené na přání (sériová výbava modelu TTS). V jejich středu jsou umístěny ovládací prvky pro vyhřívání sedadel, nastavení teploty, směru, rozdělení a intenzity proudu vzduchu. U automatické klimatizace ukazují malé displeje zvolené nastavení. Pod centrálními výdechy ventilační soustavy se nachází horizontální lišta s ovládacími tlačítky dalších systémů. Prostorově tvarované kloubové spínače umožňují ovládání výstražných světel, systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select a asistenčních funkcí.

Sériově dodávaná sportovní sedadla v novém Audi TT mají integrované opěrky hlavy a jsou uložena ještě níž než u předchůdce. V porovnání se sedadly předchozího modelu jsou o více než pět kilogramů lehčí. Na přání – do modelů TTS sériově – se montují nově vyvinutá sportovní sedadla S s výrazně tvarovanými a pneumaticky nastavitelnými bočními polštáři, která nabízejí cestujícím vynikající komfort při excelentním vedení těla.

Nový multifunkční volant s dole zploštělým věncem a rameny s hliníkovými ozdobnými prvky je vybaven airbagem, který zabírá o 40 procent méně místa bez kompromisů z hlediska bezpečnosti. Tím je ještě více zdůrazněn vizuální dojem lehkosti.

Četné detaily demonstrují velké nároky, které Audi klade na design a kvalitu řemeslného zpracování v interiéru. Mezi ně patří nově tvarovaná hlavice řadicí páky, otočné tlačítko MMI s velmi precizním chodem a ušlechtile zpracované kryty světlometů se světlovody na přání dodávaného audiosystému Bang & Olufsen.

Nové Audi TT je díky uspořádání sedadel v interiéru 2+2 sportovním vozem s vysokou úrovní praktické využitelnosti v každodenním provozu. Objem zavazadlového prostoru 305 litrů je o 13 litrů větší než u předchůdce a v případě potřeby jej lze snadno zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel.

Barvy a výbava

Nové Audi TT nabízí výrazně zářivější a pestřejší paletu barev než předchůdce. Zákazníci mají na výběr jedenáct barev karoserie, z nichž jeden odstín je vyhrazen exkluzivně pro S line. Barevná paleta pro TT zahrnuje sedm nových odstínů, z nichž dva jsou naprostou novinkou ve výrobním programu značky Audi: šedá Nano a červená Tango. Pro TTS jsou k dispozici další dva laky – černá Panther s krystalickým efektem a výrazná modrá Sepang.

Rovněž pro interiér byla připravena kompletně nová paleta barev – jak pro Audi TT, tak i pro TTS jsou na výběr tři barvy interiéru. Audi nabízí u výbavy S line poprvé dvoubarevný interiér také se sportovním kontrastním stehováním.

Vnitřní výbava nového Audi TTS zahrnuje další individuálně volitelné barevné doplňky na sportovních sedadlech S, bočních stěnách středové konzoly a prstencích výdechů ventilační soustavy. Ještě náročnější zákazníci mají mnoho dalších možností pro individualizaci. Pro sedadla jsou k dispozici potahy s různými druhy tkanin a kůží, které doplňují tři kožené pakety. Sportovní sedadla S mají na prostředních sedacích plochách kosočtvercové prošívání.

Mimořádné postavení má exkluzivní výbava design selection, která obsahuje kombinaci dvou ušlechtilých barev kůže: tmavě hnědou murillo na sedadlech a perleťovou v kamenně šedém odstínu, která se jemně metalicky leskne na loketních opěrkách, opěrce pro kolena a krytu přístrojového panelu. Mezi další rysy této elegantní výbavy patří střídavé kontrastní stehování, tmavý hliník, vkusně sladěný lak pro další interiérové doplňky a speciální tkané podlahové rohože.

Designéři Audi vyvinuli pro TTS inovativní technickou laserovou povrchovou strukturu pro dvě křídla přístrojového panelu. Jejich povrch s mírně vystouplou voštinovou strukturou dodává modelu Audi TTS jedinečný sportovní charakter.

Ovládací a zobrazovací prvky

Koncept ovládání nového TT je od základu novým vývojem a v souladu s důsledně sportovním charakterem zaměřuje všechny prvky na řidiče. U multifunkčního volantu jsou k dispozici dvě varianty. Ve špičkové verzi může řidič z volantu ovládat téměř veškeré funkce, aniž by musel odvracet zrak od silnice.

Jako druhá ovládací jednotka slouží rovněž nově koncipovaný terminál MMI na konzole středového tunelu. Dva kloubové spínače otvírají přístup k menu Navigace/Mapa, Telefon a Rádio a média. Po obou stranách centrálního otočného tlačítka jsou uložena dvě tlačítka, která doplňuje jedno tlačítko pro vyvolání hlavní nabídky a jedno tlačítko Zpět. Na dotyk citlivém touchpadu na horní ploše otočného tlačítka (od paketu Connectivity) může řidič pohodlně zadávat například cíle pro navigační soustavu, protože MMI touchrozpozná jeho psané písmo. Kromě toho je možné procházet seznamy a měnit měřítko map.

Struktura menu MMI se podobá chytrým telefonům a zahrnuje rovněž textové vyhledávání. Všechny důležité funkce jsou přímo dosažitelné. Výjimečnou funkcí je přímé vyhledávání MMI. Přímé vyhledávání umožňuje u navigace okamžité psaní bez nutnosti používat předepsaný formulář. Ve většině případů postačí již čtyři písmena, aby se zobrazil relevantní výběr cílů po celé Evropě. Obě postranní tlačítka zpřístupňují kontextově závislé funkce (pravé tlačítko) a volby (levé tlačítko). Logika ovládání je snadno srozumitelná – a přináší novou radost z používání všech systémů.

Audi TT nabízí ještě jednu možnost ovládání v podobě hlasového systému. I v této oblasti se Audi vydává novými cestami. V Audi TT je poprvé použito ovládání přirozenou řečí, které umožňuje ovládat vozidlové systémy jednoduchými povely, aniž by řidič musel pouštět volant z rukou.

Místo konvenčních analogových přístrojů je nové TT vybaveno plně digitálním sdruženým přístrojem Audi virtual cockpit, jehož dynamické animace a precizní grafické ztvárnění stanovují nová měřítka. Řidič má na výběr dva režimy zobrazování. V klasické verzi stojí v popředí rychloměr a otáčkoměr, v režimu „Infotainment“ jsou tyto virtuální přístroje menší. Na volné ploše, která tím vznikne, získají velký prostor jiné funkce, například mapa navigačního systému. U Audi TTS je k dispozici ještě třetí, sportovní režim. Zde displeji dominuje centrálně umístěný otáčkoměr.

Displej TFT s úhlopříčkou 12,3“ a rozlišením 1440 x 540 pixelů ukazuje neuvěřitelně ostré obrazy. V pozadí pracuje grafický procesor Tegra 30 z řady Tegra 3 od společnosti Nvidia, která je lídrem ve svém oboru. Spodní okraj displeje Audi virtual cockpit trvale zobrazuje venkovní teplotu, hodiny a stav ujetých kilometrů. V této oblasti se objevují také případná upozornění a poukazy.

Pohon (všechny hodnoty spotřeby paliva a jízdních výkonů jsou předběžné)

Audi nabízí nové TT a TTS se třemi čtyřválcovými motory s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním, jejichž výkony sahají od 135 kW (184 k) do 228 kW (310 k). Oba zážehové motory TFSI i vznětová jednotka TDI spojují sportovní dynamiku s příkladnou hospodárností. Systém start-stop je součástí sériové výbavy.

V době zahájení prodeje modelu TT bude nabízen motor 2.0 TDI s mechanickou převodovkou a pohonem předních kol. Tato jednotka poskytuje nejvyšší výkon 135 kW (184 k) a maximální točivý moment 380 N.m. Nové sportovní kupé s ní zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 235 km/h. Normovaná spotřeba paliva4,2 litru na 100 km – tomu odpovídají emise CO2 110 g/km – představuje nový rekord ve světě sportovních vozů.

Konstrukce motoru 2.0 TDI se vyznačuje dvěma vyvažovacími hřídeli v bloku motoru, proměnným časováním ventilů a vstřikovací soustavou common rail s maximálním tlakem 2000 barů. Audi TT 2.0 TDI splňuje emisní normu Euro 6 a na základě své mimořádné hospodárnosti nese označení „ultra“.

Jednotka 2.0 TFSI je k dispozici ve dvou variantách – s výkonem 169 kW (230 k) v TT a s výkonem 228 kW (310 k) v TTS. Obě verze disponují nejmodernější technikou – přímým vstřikováním FSI s doplňkovým nepřímým vstřikováním, variabilním zdvihem výfukových ventilů AVS (Audi valvelift system) a inteligentním řízením chladicí soustavy, které využívá modul s otočným ventilem a sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců.

Čtyřválec 2.0 TFSI dosahuje v Audi TT maximálního točivého momentu 370 N.m od 1600 do 4300 min-1. Kupé, vybavené šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol, s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy a v akceleraci může pokračovat až do zásahu elektronického omezovače při 250 km/h.

U verze s šestistupňovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro znějí klíčové údaje 5,3 sekundy pro sprint z klidu na 100 km/h, 250 km/h pro nejvyšší rychlost a 6,8 litru na 100 km (emise CO2 159 g/km). Dvouspojková převodovka řadí mezi šesti převodovými stupni bez citelného přerušování toku hnací síly a v manuálním režimu ji může řidič ovládat pádly na volantu. V režimu „efficiency“ systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select využívá převodovka S tronic volnoběžnou funkci, kdykoli řidič uvolní pedál plynu.

Audi TTS vstupuje do segmentu vysokovýkonných vozů. Ve sprintu ohromí časem 4,7 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Motor 2.0 TFSI poskytuje maximální točivý moment 380 N.m v rozpětí otáček 1800 až 5500 min-1. Otočné klapky ve výfukové soustavě modulují sportovní zvuk a ještě více zvyšují jeho intenzitu. Mechanická převodovka je součástí sériové výbavy. Na přání dodávaná převodovka S tronic nabízí funkci Launch Control, která zaručí maximální zrychlení při rozjezdu z klidu.

Pohon všech kol quattro

Trvalý pohon všech kol quattro zaručuje v novém Audi TT maximální stabilitu, trakci a potěšení z jízdy. Speciálně pro nové TT byla jeho konstrukce důsledně zdokonalena a

optimalizována. Elektrohydraulicky ovládaná vícelamelová spojka je uložena u zadní nápravy. Speciální konstrukce čerpadla snížila hmotnost o cca 1,5 kilogramu v porovnání s předchůdcem. Hnací síla je elektronicky rozdělována mezi nápravy během zlomku sekundy.

Inteligence pohonu quattro – tedy software, který přesně vypočítává nejvhodnější rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu – byla speciálně pro TT kompletně nově vyvinuta. Inovativní filozofie řízení sleduje průběžně provozní podmínky, provozní stav vozidla i přání řidiče. Pro každou situaci je tak vypočítáno vždy ideální rozdělení hnací síly, které optimalizuje jízdní dynamiku modelu TT.

Díky propojení pohonu všech kol quattro se systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select má řidič nového Audi TT možnost individuálního nastavení vlastností pohonu všech kol. V režimu „auto“ se může spolehnout na nejlepší možnou trakci a vyváženou jízdní dynamiku. V režimu „dynamic“ dochází k dřívějšímu připojení zadní nápravy, která se ve větší míře podílí na přenosu hnací síly na vozovku. Tato strategie přináší zejména na povrchu s nižší přilnavostí další zvýšení jízdní dynamiky.

Kromě optimalizace jízdní dynamiky se další vývoj pohonu všech kol quattro zaměřil na oblast hospodárnosti. V režimu „efficiency“ je rozdělování točivého momentu přizpůsobeno požadavku na optimální účinnost. Díky přesnému určení jízdního stavu a stylu řízení je možné řídit pohon všech kol s cílem optimalizovat hospodárnost – to může vést dokonce k až přechodnému odpojení pohonu quattro. Inteligentní software v tomto provozním režimu citlivě sleduje jízdní situaci a aktivuje pohon všech kol ještě dřív, než je přenos hnací síly na všechna kola zapotřebí. Díky tomu lze pohon všech kol quattro realizovat s nejlepší možnou hospodárností při zachování pro quattro typické trakce a jízdní dynamiky.

Podvozek

Technické kompetence, s nimiž bylo vyvinuto nové Audi TT, se odrážejí také v konstrukci podvozku. Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, přičemž hliníkové díly přední nápravy snižují neodpružené hmoty. Čtyřprvková zadní náprava zachycuje podélné a příčné síly nezávisle na sobě.

Mimořádným skvostem je nová třetí generace adaptivního řízení tlumičů Audi magnetic ride. V porovnání s předchůdcem byl tento systém dále vylepšen z hlediska rozsahu jednotlivých charakteristik tlumení, dynamiky a kvality řízení a ovladatelnosti. Prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select je Audi magnetic ride nastavitelné ve třech stupních (comfort – auto – dynamic). Kompaktní sportovní kupé na povel tlačítka přilne ještě více k vozovce nebo ladně překonává nerovnosti vozovky nezávisle na tom, jaký režim řidič zvolil. Systém magnetic ride mění tlumicí síly na jednotlivých kolech extrémně rychle, aby byl v každé jízdní situaci zajištěn optimální kontakt všech kol s vozovkou.

Vysoká úroveň jízdní dynamiky nového Audi TT je tím dále optimalizována a kontrola pohybů karoserie zároveň zaručuje dobré komfortní vlastnosti. Tento systém tlumení je v rámci tohoto tržního segmentu výjimečný. Audi magnetic ride je u Audi TTS v sériové výbavě, pro všechny ostatní varianty TT se dodává na přání.

Dalším technickým unikátem je sériově dodávané progresivní řízení, jehož hřebenová převodka má tím strmější převod, čím víc se blíží ke krajní poloze. Díky tomu lze nové TT řídit v městském provozu a na silnicích plných zatáček agilně a precizně, s menším úhlem natočení volantu. Mimořádně účinný elektromechanický posilovač progresivního řízení přizpůsobuje svou podporu rychlosti jízdy a umožňuje činnost na přání dodávaných asistenčních systémů – Audi active lane assist a parkovacího asistenta.

Nové Audi TT si bravurně poradí se všemi výzvami díky náročné konstrukci podvozku a tuhé charakteristice odpružení. Modely TTS a vozy, vybavené sportovním paketem S line nebo adaptivně řízeným tlumením Audi magnetic ride, mají světlou výšku karoserie o 10 mm nižší.

Pro nové Audi TT se dodává systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select na přání, pro modely TTS sériově. Tento systém upravuje charakteristiku motoru a posilovače řízení. Řidič má na výběr režimy comfort, auto, dynamic, efficiency nebo individual. Audi drive select kromě toho ovlivňuje několik na přání dodávaných komponentů – převodovku S tronic, pohon všech kol quattro, systém Audi magnetic ride, s nímž kompaktní sportovní vůz naváže na povel tlačítka ještě těsnější spojení s vozovkou, jakož i světlomety LED, resp. Audi Matrix LED, a zvuk motoru. V režimu efficiency přizpůsobuje Audi drive select patřičným způsobem také činnost klimatizace a systému start-stop.

Nabídka kol zahrnuje jedenáct variant. Modely TT 2.0 TFSI a 2.0 TDI sjíždějí z montážní linky v sériové podobě na 17“ kovaných kolech v pětipaprskovém designu. Tato kola váží jen 8,7 kg a příslušné pneumatiky mají rozměr 225/50. Na přání nabízí Audi další varianty kol s průměrem ráfku 17, 18 a 19 palců a rozměrem pneumatik až 245/35 R 19. Společnost quattro GmbH nabízí navíc kola s průměrem až 20 palců.

Přední kotoučové brzdy mají vnitřní chlazení a v závislosti na motoru mohou mít průměr až 338 milimetrů. Nová elektromechanická parkovací brzda, kterou řidič ovládá tlačítkem, je integrována do zadních brzd. TTS brzdí na přední nápravě s nově vyvinutými hliníkovými pevnými třmeny, které jsou v porovnání s předchůdcem o pět kilogramů lehčí. Je to další z mnoha příkladů kompetencí značky Audi v oblasti lehké konstrukce.

Elektronicky řízený stabilizační systém ESC, který lze částečně nebo kompletně vypnout, dokonale završuje sportovní jízdní vlastnosti. Při průjezdu zatáčkou zlepšuje chování vozidla regulace hnací síly na jednotlivých kolech. Podle potřeby je přenášeno více hnací síly na vnější přední kolo (u pohonu předních kol), resp. i na zadní kolo u pohonu quattro. Rozdíl hnacích momentů na obou stranách způsobí mírné natočení vozidla do zatáčky. Řidič tak může projíždět zatáčkami s mimořádnou precizností při neutrálním chování vozu. TT díky tomu dosahuje dalšího zvýšení dynamiky a stability. Ve sportovním režimu je podporován mimořádně sportovní styl jízdy ještě větším usnadněním natočení vozu do zatáčky a umožněním řízeného smyku.

Vzájemná souhra a nastavení všech komponentů podporuje agilní chování vozu, a zvyšuje tak radost z jízdy v Audi TT – jak se na sportovní vůz sluší a patří.

Výbava

Všechny varianty nového Audi TT Coupé vyjíždějí z bran výrobního závodu s velkorysou sériovou výbavou. Kromě již uvedených prvků si zasluhují zvláštní zmínku MMI Radio a elektromechanická parkovací brzda. Mezi prvky výbavy na přání patří – kromě sportovních sedadel S s mnoha variantami čalounění včetně různých druhů kůže – komfortní klíček, asistent rozjezdu, asistent dálkových světlometů, paket vnitřního osvětlení LED, vyhřívání sedadel vpředu a paket úložných schránek a praktických prvků pro zavazadlový prostor.

Také v oblasti informačních a zábavních systémů mají zákazníci rozmanitý výběr. Paket Connectivity disponuje v kombinaci se systémem MMI touch na dotyk citlivým touchpadem. Na vrcholu modulárně koncipované nabídky stojí MMI Navigation plus s velkou pamětí flash, dvěma čtečkami paměťových karet, mechanikou DVD, rozhraním Bluetooth a systémem hlasového ovládání. Všechny navigační a multimediální funkce v automobilu jsou řízeny čipem T30 z řady Nvidia Tegra 3, který je používán v nové generaci modulárních informačních a zábavních systémů a společně s procesorem zobrazuje také obsahy na přístrojovém panelu Audi virtual cockpit.

Systém Audi connect ideálně doplňuje systém MMI Navigation plus, protože umožňuje připojení nového TT k internetu rychlým přenosovým standardem LTE. Díky integrovanému hotspotu WLAN mohou cestující vyřizovat svou e-mailovou poštu a surfovat po internetu. Řidič může používat na míru střižené služby Audi connect.

Paletu informačních a zábavních systémů završují další atraktivní moduly. Audi Phone Box pohodlně připojí mobilní telefon k automobilu. Jeho srdcem je univerzálně využitelná planární anténa, která je integrována do úložné schránky ve středové loketní opěrce. Díky elektromagnetickému připojení prostřednictvím blízkého pole komunikuje telefon s plochou planární anténou, která přenáší signály přes zesilovač k anténě automobilu.

Audiosystém Bang & Olufsen má ve svém arzenálu čtrnáctikanálový zesilovač a dvanáct reproduktorů. Basové reproduktory ve dveřích se ve tmě rozzáří decentním regulovatelným světlem ze světlovodů.

Jízda v novém TT je ještě příjemnější díky výkonným asistenčním systémům. Na přání je k dispozici Audi side assist, který zvyšuje bezpečnost při změně jízdního pruhu sledováním provozu za vozidlem prostřednictvím radarového senzoru, dále kamerový systém rozpoznávání dopravních značek, Audi active lane assist, který na přání podporuje řidiče průběžnými zásahy do řízení nebo jej varuje před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, parkovací asistent se zobrazováním okolí vozidla, který vyhledá vhodnou mezeru pro zaparkování a automaticky během parkovacího manévru převezme řízení, a bezpečnostní systém Audi pre sense basic.

Vytisknout

Diskuze: Třetí generace Auti TT oficiálně představena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ford představil v Ženevě hned několik nových modelů - anotační foto

Ford představil v Ženevě hned několik nových modelů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud