Automobilka Seat představila na autosalonu ve Vídni nový Leon ST s pohonem všech kol
Seat Leon je automobil sportovního charakteru, který se vyrábí od roku 1999. Výroba probíhá ve španělském Martorellu. Leon se už nyní vyrábí ve 3. generaci a poprvé také jako třídveřový model označován "SC" a pak jako kombi označován "ST".První generace se vyráběla v letech 1999-2006. Technický základ pocházel z druhé generace modelu Toledo. Podvozkovou platformu dodal Volkswagen Golf čtvrté generace. Tehdy se jednalo o nejprodávanější vůz značky Seat. Nejsportovnějším Leonem se stal Cupra R.Druhá generace se vyrábí od roku 2005. Platformu přebrala z páté generace Volkswagen Golf. Druhá generace Leonu vychází z MPV Seatu Altea.A teď přišla nová generace a sní i nové karosářské verze. Dnes si představíme model Leon ST 4Drive, který měl právě premiéru na autosalonu ve Vídni. Model je vybaven systémem pohonu všech kol, který má nově vyvinutou lamelovou spojku, která reaguje velmi rychle.Pod kapotou budou k dispozici dvě motorizace:1,6TDI o výkonu 77 kW a 250 Nm točivého momentu. Vůz by měl s 1,6 TDI vystřelit z 0-100km/h za 12 sekund a maximální rychlost by se měla zastavit na 187 km/h.2.0TDI nabídne 110 kW a vystřelit z 0-100km/h bude zabírat 8,7 sekundy. A maximální rychlost se zastaví na 211 km/h. Navíc spotřeba by měla dosahovat hodnot v průměru 4,8l/100 km.Zdroj: Worldcarfans, Wikipedia
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.