Automobilka Audi má ve svém portfoliu řadu působivých sportovních vozů, těm nejryzejším však hrozí v blízké budoucnosti zánik. Současnost ani budoucnost totiž nejsou tradičním sportovní vozům příliš nakloněny a tak hrozí, že bychom mohli přijít jak o klasické TT, tak i supersportovní R8. Osud obou by však mohla zachránit elektrifikace.
Na nedávném Výročním valném shromáždění Audi zaznělo mnoho informací o připravovaných modelech a plánech automobilky pro nadcházející roky, kromě jiného však padlo i pár vět o nejisté budoucnosti ryze sportovních modelů, jako je TT nebo R8. A právě první jmenovaný model to má i podle dřívějších informací celkem nahnuté.
Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti pro technický rozvoj, podle webu AuoExpress uvedl, že na představenstvu proběhla celkem emocionální diskuze, během níž někteří prosazovali konec modelu TT. Podle Rothenpielera je však TT součástí DNA automobilky a proto za ni hodlá se svými kolegy bojovat. „JE to naše DNA a za to my budeme bojovat. Budu se snažit přesvědčit své kolegy o možnostech elektrifikace."
Totéž by pak mělo platit i pro model R8, jak dodal Rothenpieler. „Tyto modely a RS se budou muset přeměnit e-mobilitu. A o tom budeme diskutovat. E-Tron GT je prvním krokem. Musíme si uchovat naši sportovní DNA."
Bram Schot, CEO automobilky, však zachovává k celé věci poněkud střízlivější a hlavně pragmatičtější přístup. „Audi bude vždy mít ikonické vozy. Jsme emocionální značka. Novou ikonou se stane e-tron GT. Co se TT a R8 týče, budeme sledovat i čísla, protože ziskovost je něčím, na co se také musíme zaměřit." - citoval šéfa automobilky web AutoExpress.
Jak se tedy zdá, oba ryze sportovní modely Audi to mají celkem nahnuté, je však skvělé slyšet, že se alespoň někdo bude pokoušet o jejich záchranu. I když třeba jen v elektrifikované / ryze elektrické podobě. Oba modely si navíc celkem nedávno prošly faceliftem, takže se nemusíme obávat, že by měly během následujících pár let zmizet z trhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.