Ryze sportovní modely Audi to mají nahnuté, zachránit je může jediné

Audi R8
Audi R8, foto: Audi
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. března 2019 09:57
Sdílej:

Automobilka Audi má ve svém portfoliu řadu působivých sportovních vozů, těm nejryzejším však hrozí v blízké budoucnosti zánik. Současnost ani budoucnost totiž nejsou tradičním sportovní vozům příliš nakloněny a tak hrozí, že bychom mohli přijít jak o klasické TT, tak i supersportovní R8. Osud obou by však mohla zachránit elektrifikace.

Na nedávném Výročním valném shromáždění Audi zaznělo mnoho informací o připravovaných modelech a plánech automobilky pro nadcházející roky, kromě jiného však padlo i pár vět o nejisté budoucnosti ryze sportovních modelů, jako je TT nebo R8. A právě první jmenovaný model to má i podle dřívějších informací celkem nahnuté.

Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti pro technický rozvoj, podle webu AuoExpress uvedl, že na představenstvu proběhla celkem emocionální diskuze, během níž někteří prosazovali konec modelu TT. Podle Rothenpielera je však TT součástí DNA automobilky a proto za ni hodlá se svými kolegy bojovat. „JE to naše DNA a za to my budeme bojovat. Budu se snažit přesvědčit své kolegy o možnostech elektrifikace."

Totéž by pak mělo platit i pro model R8, jak dodal Rothenpieler. „Tyto modely a RS se budou muset přeměnit e-mobilitu. A o tom budeme diskutovat. E-Tron GT je prvním krokem. Musíme si uchovat naši sportovní DNA." 

Bram Schot, CEO automobilky, však zachovává k celé věci poněkud střízlivější a hlavně pragmatičtější přístup. „Audi bude vždy mít ikonické vozy. Jsme emocionální značka. Novou ikonou se stane e-tron GT. Co se TT a R8 týče, budeme sledovat i čísla, protože ziskovost je něčím, na co se také musíme zaměřit." - citoval šéfa automobilky web AutoExpress.

Jak se tedy zdá, oba ryze sportovní modely Audi to mají celkem nahnuté, je však skvělé slyšet, že se alespoň někdo bude pokoušet o jejich záchranu. I když třeba jen v elektrifikované / ryze elektrické podobě. Oba modely si navíc celkem nedávno prošly faceliftem, takže se nemusíme obávat, že by měly během následujících pár let zmizet z trhu.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.