Již jsme vás informovali o tom, že pro letošní autosalon ve Frankfurtu si automobilka Mercedes připravila opravdu speciální kousek. Ten nese název Concept IAA a vy si ho již nyní můžete detailně prohlédnout na následujících fotografiích.
Koncept IAA má dle slov výrobce ukazovat směr vývoje limuzín v budoucnosti. Je tak dost možné, že se právě díváme na budoucí podobou S-Classe. Při pohledu na vůz je jasná, že prim hrála především aerodynamika. Součinitel odporu vzduchu u tohoto vozu totiž nepřekročí ani hodnotu 0,20, ale zastaví se na sympatické hodnotě 0,19.
Dosažení této hodnoty jistě dopomáhá i množství prvků aktivní aerodynamiky. Té vévodí hlavně zadní část vozu, která se dokáže prodloužit až o 39 centimetrů a přispívá tak k úpravě proudění vzduchu kolem karoserie při vyšších rychlostech.
Pro co nejnižší odpor vzduchu nemohly zůstat na obvyklém místě ani LED světlomety. Ty byly přesunuty do přední masky. Koncová změna jsou pro změnu integrována do úzké linie lemující záď vozu. Pokud stále hledíte na tento koncept a říkáte si, že vám na něm stál něco chybí, máte možná na mysli vnější zpětná zrcátka. I ta padla za oběť aerodynamice a byla nahrazena kamerovým systémem.
Stejně tak chytrý jako je aktivní aerodynamika karoserie má být i pohonná jednotka. O té jsme se ale zatím nedozvěděli mnoho konkrétních informací. Prozatím je jisté pouze to, že se jedná o plug-in hybrid s výkonem 279 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?