Již jsme vás informovali o tom, že pro letošní autosalon ve Frankfurtu si automobilka Mercedes připravila opravdu speciální kousek. Ten nese název Concept IAA a vy si ho již nyní můžete detailně prohlédnout na následujících fotografiích.
Koncept IAA má dle slov výrobce ukazovat směr vývoje limuzín v budoucnosti. Je tak dost možné, že se právě díváme na budoucí podobou S-Classe. Při pohledu na vůz je jasná, že prim hrála především aerodynamika. Součinitel odporu vzduchu u tohoto vozu totiž nepřekročí ani hodnotu 0,20, ale zastaví se na sympatické hodnotě 0,19.
Dosažení této hodnoty jistě dopomáhá i množství prvků aktivní aerodynamiky. Té vévodí hlavně zadní část vozu, která se dokáže prodloužit až o 39 centimetrů a přispívá tak k úpravě proudění vzduchu kolem karoserie při vyšších rychlostech.
Pro co nejnižší odpor vzduchu nemohly zůstat na obvyklém místě ani LED světlomety. Ty byly přesunuty do přední masky. Koncová změna jsou pro změnu integrována do úzké linie lemující záď vozu. Pokud stále hledíte na tento koncept a říkáte si, že vám na něm stál něco chybí, máte možná na mysli vnější zpětná zrcátka. I ta padla za oběť aerodynamice a byla nahrazena kamerovým systémem.
Stejně tak chytrý jako je aktivní aerodynamika karoserie má být i pohonná jednotka. O té jsme se ale zatím nedozvěděli mnoho konkrétních informací. Prozatím je jisté pouze to, že se jedná o plug-in hybrid s výkonem 279 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.