Již jsme vás informovali o tom, že pro letošní autosalon ve Frankfurtu si automobilka Mercedes připravila opravdu speciální kousek. Ten nese název Concept IAA a vy si ho již nyní můžete detailně prohlédnout na následujících fotografiích.
Koncept IAA má dle slov výrobce ukazovat směr vývoje limuzín v budoucnosti. Je tak dost možné, že se právě díváme na budoucí podobou S-Classe. Při pohledu na vůz je jasná, že prim hrála především aerodynamika. Součinitel odporu vzduchu u tohoto vozu totiž nepřekročí ani hodnotu 0,20, ale zastaví se na sympatické hodnotě 0,19.
Dosažení této hodnoty jistě dopomáhá i množství prvků aktivní aerodynamiky. Té vévodí hlavně zadní část vozu, která se dokáže prodloužit až o 39 centimetrů a přispívá tak k úpravě proudění vzduchu kolem karoserie při vyšších rychlostech.
Pro co nejnižší odpor vzduchu nemohly zůstat na obvyklém místě ani LED světlomety. Ty byly přesunuty do přední masky. Koncová změna jsou pro změnu integrována do úzké linie lemující záď vozu. Pokud stále hledíte na tento koncept a říkáte si, že vám na něm stál něco chybí, máte možná na mysli vnější zpětná zrcátka. I ta padla za oběť aerodynamice a byla nahrazena kamerovým systémem.
Stejně tak chytrý jako je aktivní aerodynamika karoserie má být i pohonná jednotka. O té jsme se ale zatím nedozvěděli mnoho konkrétních informací. Prozatím je jisté pouze to, že se jedná o plug-in hybrid s výkonem 279 koní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?