Audi slaví 25. výročí svého modelu TT, jehož počátky sahají do roku 1998. Pro modelový rok 2023 společnost připravila speciální limitovanou edici tohoto kompaktního sporťáku, který nese označení Audi TT RS Coupe Iconic Edition. Pro Evropu bude vyrobeno pouze 100 exemplářů!
Jak již název TT RS napovídá, pod přední kapotou se ukrývá přeplňovaný 2,5litrový benzínový pětiválec o výkonu 294 kW (400 koní) s točivým momentem 480 Nm. Motor je spárován se 7stupňovou převodovkou S tronic a pohonem všech čtyř kol. Kombinace vysokého výkonu a pohonu všech kol umožňuje "Tétéčku" zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,7 s a v rozletu ho zastaví až omezovač v rychlosti 280 km/h.
Technika se tedy od běžného RS neliší. Rozdíl je ve designu. Vůz je vyveden v tmavě šedé barvě z modelové palety RS a vyznačuje se vysoce lesklými černými ozdobnými detaily. Dále Audi TT RS Coupe Iconic Edition zdobí speciální 20palcová kola ve stylu prvních exemplářů Audi TT. V neposlední řadě speciální verze dostala kompletní aerodynamický balíček: spoilery, podběhy a zadní křídlo.
Určité rozdíly najdeme i v interiéru. Sportovní sedadla zdobí žluté prošívání a žlutá značka „nula“ se objevila též na volantu, prošívání je i na řadící páce a koberečky mají žlutý nápis RS. Na sedadlech je kromě prošívání vyšit nápis „Iconic Edition“ a na plaketách je uvedeno číslo konkrétního vozidla - připomínáme, že jich bude jen sto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.