Audi slaví 25. výročí svého modelu TT, jehož počátky sahají do roku 1998. Pro modelový rok 2023 společnost připravila speciální limitovanou edici tohoto kompaktního sporťáku, který nese označení Audi TT RS Coupe Iconic Edition. Pro Evropu bude vyrobeno pouze 100 exemplářů!
Jak již název TT RS napovídá, pod přední kapotou se ukrývá přeplňovaný 2,5litrový benzínový pětiválec o výkonu 294 kW (400 koní) s točivým momentem 480 Nm. Motor je spárován se 7stupňovou převodovkou S tronic a pohonem všech čtyř kol. Kombinace vysokého výkonu a pohonu všech kol umožňuje "Tétéčku" zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,7 s a v rozletu ho zastaví až omezovač v rychlosti 280 km/h.
Technika se tedy od běžného RS neliší. Rozdíl je ve designu. Vůz je vyveden v tmavě šedé barvě z modelové palety RS a vyznačuje se vysoce lesklými černými ozdobnými detaily. Dále Audi TT RS Coupe Iconic Edition zdobí speciální 20palcová kola ve stylu prvních exemplářů Audi TT. V neposlední řadě speciální verze dostala kompletní aerodynamický balíček: spoilery, podběhy a zadní křídlo.
Určité rozdíly najdeme i v interiéru. Sportovní sedadla zdobí žluté prošívání a žlutá značka „nula“ se objevila též na volantu, prošívání je i na řadící páce a koberečky mají žlutý nápis RS. Na sedadlech je kromě prošívání vyšit nápis „Iconic Edition“ a na plaketách je uvedeno číslo konkrétního vozidla - připomínáme, že jich bude jen sto.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.