Chcete Ferrari? Jsou pro vás tyto sportovní vozy věhlasného italského výrobce srdeční záležitostí, třeba proto, že Ferrari v roce 2007 opět získalo titul mistra světa v královské disciplíně motoristického sportu, ve Formuli 1? Ale jste přitom zároveň spořílci a ekologičtí aktivisté?
Pak jste tak trochu podivíni, ale možná vás zaujme nově představený koncept vozu se vzpínajícím se koníkem ve znaku, který má být především ekologický, a na vozy této značky s až překvapivě všedními dynamickými vlastnostmi.
Koncept vozu F250 vytvořil Idries Omar, který prohlašuje, že chtěl navrhnout jednoduchý, rychlý, aerodynamicky účinný a přitom krásný vůz, a využít přitom odkazy na styling starších i aktuálních vozů Ferrari. Koncept F250 dostal jméno po legendárním modelu Ferrari 250 GTO. Původně koncept vznikal na základě Ferrari Dino, ale Idriesu Omarovi se výsledek zdál nedostatečný, protože mu připadalo, že tak úplně neztělesňuje charakteristický vhled vozů Ferrari. Proto se inspiroval modelem 250 GTO a konceptem F250 mu vzdal hold.
Koncept mů motor umístěný uprostřed vozu, takže báječně ladí s těžištěm a umožňuje dosažení vynikajících jízdních vlastností. Motor pochopitelně pohání, jak se na Ferrari sluší a patří, zadní kola, a Idries Omar dal rovněž vozu skutečně agresivní a svalnatou vizáž. Přední část vozu je nízká a ostře řezaná, zadní část je naopak robustnější, takže celkově vůz skutečně zaujme.
Bohužel, přestože celkové rozměry vozu jsou docela kompaktní a koncept vyniká nízkou hmotností, o pohon se stará pouhý šestiválec o zdvihovém objemu 2,5 litru a maximálním výkonu 250 koní, spalující bio-fuel, tedu směs benzinu a etanolu. A uznejte sami - Ferrari s šestiválcem a výkonem "pouze" 25é koní - to snad bylo v kursu v šedesátých letech dvacátého století, ale dnes takový vůz se supersporty opravdu soupeřit nemůže. A tak předpokládám, že zůstane jen u konceptu, který je vizuálně hezký, ale sériové výroby se s největší pravděpodobností nedočká.
Zdroj: Idries Omar
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.