Sportovní kupé či roadster Audi TT je mezi milovníky dynamického svezení celkem populární model, v budoucnosti to však rozhodně nebude mít snadné. Tedy minimálně v podobě, jak ho známe dnes. značka se totiž stále více zaměřuje na praktické vozy typu SUV a crossover a kompaktní sporťák působí v nabídce skoro až nepatřičně. To ostatně potvrzují i slova současného šéfa automobilky.
Pokud se podíváme na poslední představené modely značky Audi, spatříme nadvládu modelů ze segmentu SUV a Crossover. Poslední dobou se navíc stále množí spekulace o dalších modelech z tohoto segmentu, kterými by se mohly stát vozy s označením Q4 a Q9. Jaká budoucnost tedy čeká nepraktický dvoudveřový sporťák a dočkáme se jeho třetí generace?
Na tuto otázku částečně odpověděl Bram Schot, CEO automobilky Audi, v rozhovoru pro britský motoristický magazín Autocar. „Myslím si, že je zde budoucnost pro ikonu (značky Audi), ale nejsem si jist, jestli je to právě TT. Z téhle otázky mi krvácí srdce. Připravujeme sice něco, co by mohlo nahradit TT, ovšem nemusí se jednat o přímého nástupce."
Svým způsobem tak Schot naznačil, že Audi TT ve své současné podobě nepraktického ale stylového sporťáku zřejmě skončí. Samozřejmě ne nyní, ale až někdy okolo roku 2022 - tak dlouho by měla vydržet současná generace na trhu. A co bude dál?
Dříve se hojně spekulovalo o sportovním kupé s čtyřdveřovou karoserií, jehož koncept „TT Sporback" představila Audi v roce 2014 na autosalonu v Paříži. A nevypadal věru zle. Podle některých by však TTčko mohl nahradit spíše tradiční sedan s křivkami naznačujícími proporce kupé. A něco takového má velké šance i podle webu Motor1, který připomíná, že v současnosti nemá automobilka co postavit proti konkurenčnímu BMW 2 Gran Coupe nebo Mercedes-Benz CLA.
A co vlastně láme malému sporťáku vaz? Pro odpověď nemusíme chodit daleko. TTčko sice není žádný propadák, ale současně se neprodává kdovíjak dobře - doba zkrátka přeje spíše praktickým crossoverům a SUV, se kterými Audi bezesporu boduje. Automobilka navíc nedávno výrazně optimalizovala svou nabídku, aby ušetřila na vývoj sofistikovanějších elektromobilů a nových technologií.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.