Sportovní kupé či roadster Audi TT je mezi milovníky dynamického svezení celkem populární model, v budoucnosti to však rozhodně nebude mít snadné. Tedy minimálně v podobě, jak ho známe dnes. značka se totiž stále více zaměřuje na praktické vozy typu SUV a crossover a kompaktní sporťák působí v nabídce skoro až nepatřičně. To ostatně potvrzují i slova současného šéfa automobilky.
Pokud se podíváme na poslední představené modely značky Audi, spatříme nadvládu modelů ze segmentu SUV a Crossover. Poslední dobou se navíc stále množí spekulace o dalších modelech z tohoto segmentu, kterými by se mohly stát vozy s označením Q4 a Q9. Jaká budoucnost tedy čeká nepraktický dvoudveřový sporťák a dočkáme se jeho třetí generace?
Na tuto otázku částečně odpověděl Bram Schot, CEO automobilky Audi, v rozhovoru pro britský motoristický magazín Autocar. „Myslím si, že je zde budoucnost pro ikonu (značky Audi), ale nejsem si jist, jestli je to právě TT. Z téhle otázky mi krvácí srdce. Připravujeme sice něco, co by mohlo nahradit TT, ovšem nemusí se jednat o přímého nástupce."
Svým způsobem tak Schot naznačil, že Audi TT ve své současné podobě nepraktického ale stylového sporťáku zřejmě skončí. Samozřejmě ne nyní, ale až někdy okolo roku 2022 - tak dlouho by měla vydržet současná generace na trhu. A co bude dál?
Dříve se hojně spekulovalo o sportovním kupé s čtyřdveřovou karoserií, jehož koncept „TT Sporback" představila Audi v roce 2014 na autosalonu v Paříži. A nevypadal věru zle. Podle některých by však TTčko mohl nahradit spíše tradiční sedan s křivkami naznačujícími proporce kupé. A něco takového má velké šance i podle webu Motor1, který připomíná, že v současnosti nemá automobilka co postavit proti konkurenčnímu BMW 2 Gran Coupe nebo Mercedes-Benz CLA.
A co vlastně láme malému sporťáku vaz? Pro odpověď nemusíme chodit daleko. TTčko sice není žádný propadák, ale současně se neprodává kdovíjak dobře - doba zkrátka přeje spíše praktickým crossoverům a SUV, se kterými Audi bezesporu boduje. Automobilka navíc nedávno výrazně optimalizovala svou nabídku, aby ušetřila na vývoj sofistikovanějších elektromobilů a nových technologií.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.