Hraje se o budoucnost ikony Audi TT. CEO Schot vyslal jasný signál

Audi TT
Audi TT, foto: Audi
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. března 2019 11:57
Sdílej:

Sportovní kupé či roadster Audi TT je mezi milovníky dynamického svezení celkem populární model, v budoucnosti to však rozhodně nebude mít snadné. Tedy minimálně v podobě, jak ho známe dnes. značka se totiž stále více zaměřuje na praktické vozy typu SUV a crossover a kompaktní sporťák působí v nabídce skoro až nepatřičně. To ostatně potvrzují i slova současného šéfa automobilky.

Pokud se podíváme na poslední představené modely značky Audi, spatříme nadvládu modelů ze segmentu SUV a Crossover. Poslední dobou se navíc stále množí spekulace o dalších modelech z tohoto segmentu, kterými by se mohly stát vozy s označením Q4 a Q9. Jaká budoucnost tedy čeká nepraktický dvoudveřový sporťák a dočkáme se jeho třetí generace?

Na tuto otázku částečně odpověděl Bram Schot, CEO automobilky Audi, v rozhovoru pro britský motoristický magazín Autocar. „Myslím si, že je zde budoucnost pro ikonu (značky Audi), ale nejsem si jist, jestli je to právě TT. Z téhle otázky mi krvácí srdce. Připravujeme sice něco, co by mohlo nahradit TT, ovšem nemusí se jednat o přímého nástupce."

Svým způsobem tak Schot naznačil, že Audi TT ve své současné podobě nepraktického ale stylového sporťáku zřejmě skončí. Samozřejmě ne nyní, ale až někdy okolo roku 2022 - tak dlouho by měla vydržet současná generace na trhu. A co bude dál?

Dříve se hojně spekulovalo o sportovním kupé s čtyřdveřovou karoserií, jehož koncept „TT Sporback" představila Audi v roce 2014 na autosalonu v Paříži. A nevypadal věru zle. Podle některých by však TTčko mohl nahradit spíše tradiční sedan s křivkami naznačujícími proporce kupé. A něco takového má velké šance i podle webu Motor1, který připomíná, že v současnosti nemá automobilka co postavit proti konkurenčnímu BMW 2 Gran Coupe nebo Mercedes-Benz CLA.

A co vlastně láme malému sporťáku vaz? Pro odpověď nemusíme chodit daleko. TTčko sice není žádný propadák, ale současně se neprodává kdovíjak dobře - doba zkrátka přeje spíše praktickým crossoverům a SUV, se kterými Audi bezesporu boduje. Automobilka navíc nedávno výrazně optimalizovala svou nabídku, aby ušetřila na vývoj sofistikovanějších elektromobilů a nových technologií.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?