Sportovní kupé či roadster Audi TT je mezi milovníky dynamického svezení celkem populární model, v budoucnosti to však rozhodně nebude mít snadné. Tedy minimálně v podobě, jak ho známe dnes. značka se totiž stále více zaměřuje na praktické vozy typu SUV a crossover a kompaktní sporťák působí v nabídce skoro až nepatřičně. To ostatně potvrzují i slova současného šéfa automobilky.
Pokud se podíváme na poslední představené modely značky Audi, spatříme nadvládu modelů ze segmentu SUV a Crossover. Poslední dobou se navíc stále množí spekulace o dalších modelech z tohoto segmentu, kterými by se mohly stát vozy s označením Q4 a Q9. Jaká budoucnost tedy čeká nepraktický dvoudveřový sporťák a dočkáme se jeho třetí generace?
Na tuto otázku částečně odpověděl Bram Schot, CEO automobilky Audi, v rozhovoru pro britský motoristický magazín Autocar. „Myslím si, že je zde budoucnost pro ikonu (značky Audi), ale nejsem si jist, jestli je to právě TT. Z téhle otázky mi krvácí srdce. Připravujeme sice něco, co by mohlo nahradit TT, ovšem nemusí se jednat o přímého nástupce."
Svým způsobem tak Schot naznačil, že Audi TT ve své současné podobě nepraktického ale stylového sporťáku zřejmě skončí. Samozřejmě ne nyní, ale až někdy okolo roku 2022 - tak dlouho by měla vydržet současná generace na trhu. A co bude dál?
Dříve se hojně spekulovalo o sportovním kupé s čtyřdveřovou karoserií, jehož koncept „TT Sporback" představila Audi v roce 2014 na autosalonu v Paříži. A nevypadal věru zle. Podle některých by však TTčko mohl nahradit spíše tradiční sedan s křivkami naznačujícími proporce kupé. A něco takového má velké šance i podle webu Motor1, který připomíná, že v současnosti nemá automobilka co postavit proti konkurenčnímu BMW 2 Gran Coupe nebo Mercedes-Benz CLA.
A co vlastně láme malému sporťáku vaz? Pro odpověď nemusíme chodit daleko. TTčko sice není žádný propadák, ale současně se neprodává kdovíjak dobře - doba zkrátka přeje spíše praktickým crossoverům a SUV, se kterými Audi bezesporu boduje. Automobilka navíc nedávno výrazně optimalizovala svou nabídku, aby ušetřila na vývoj sofistikovanějších elektromobilů a nových technologií.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?