Sportovní kupé či roadster Audi TT je mezi milovníky dynamického svezení celkem populární model, v budoucnosti to však rozhodně nebude mít snadné. Tedy minimálně v podobě, jak ho známe dnes. značka se totiž stále více zaměřuje na praktické vozy typu SUV a crossover a kompaktní sporťák působí v nabídce skoro až nepatřičně. To ostatně potvrzují i slova současného šéfa automobilky.
Pokud se podíváme na poslední představené modely značky Audi, spatříme nadvládu modelů ze segmentu SUV a Crossover. Poslední dobou se navíc stále množí spekulace o dalších modelech z tohoto segmentu, kterými by se mohly stát vozy s označením Q4 a Q9. Jaká budoucnost tedy čeká nepraktický dvoudveřový sporťák a dočkáme se jeho třetí generace?
Na tuto otázku částečně odpověděl Bram Schot, CEO automobilky Audi, v rozhovoru pro britský motoristický magazín Autocar. „Myslím si, že je zde budoucnost pro ikonu (značky Audi), ale nejsem si jist, jestli je to právě TT. Z téhle otázky mi krvácí srdce. Připravujeme sice něco, co by mohlo nahradit TT, ovšem nemusí se jednat o přímého nástupce."
Svým způsobem tak Schot naznačil, že Audi TT ve své současné podobě nepraktického ale stylového sporťáku zřejmě skončí. Samozřejmě ne nyní, ale až někdy okolo roku 2022 - tak dlouho by měla vydržet současná generace na trhu. A co bude dál?
Dříve se hojně spekulovalo o sportovním kupé s čtyřdveřovou karoserií, jehož koncept „TT Sporback" představila Audi v roce 2014 na autosalonu v Paříži. A nevypadal věru zle. Podle některých by však TTčko mohl nahradit spíše tradiční sedan s křivkami naznačujícími proporce kupé. A něco takového má velké šance i podle webu Motor1, který připomíná, že v současnosti nemá automobilka co postavit proti konkurenčnímu BMW 2 Gran Coupe nebo Mercedes-Benz CLA.
A co vlastně láme malému sporťáku vaz? Pro odpověď nemusíme chodit daleko. TTčko sice není žádný propadák, ale současně se neprodává kdovíjak dobře - doba zkrátka přeje spíše praktickým crossoverům a SUV, se kterými Audi bezesporu boduje. Automobilka navíc nedávno výrazně optimalizovala svou nabídku, aby ušetřila na vývoj sofistikovanějších elektromobilů a nových technologií.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.