Octavia příští generace nabídne více místa, autonomní systémy i hybridní motory

Škoda Vision C
Škoda Vision C, foto: Škoda Auto
AutoRoad.cz 20. dubna 2017 09:25 | akt. 27. dubna 2017 17:25
Sdílej:

Ačkoliv byla faceliftovaná verze Škody Octavia III. generace představena poměrně nedávno, konkrétně 10. ledna 2017, už nyní se šíří spekulace o možné podobě a vlastnostech IV. generace tohoto veleúspěšného vozu.

Doba se zrychluje a intervaly produkce nových vozů se tak zkracují. Škoda Octavia první generace vydržela v továrnách mladoboleslavské automobilky celých 14 let. Druhá generace už jen devět let. Současná třetí generace se vyrábí od roku 2013 a nyní prodělala čerstvou omlazovací kůru. I přes to se ale stále častěji objevují informace o tom, že nová Škoda Octavia, již čtvrté generace, se představí kolem roku 2020.S informací přišel německý AutoBild.

Octavia je zkrátka tažným koněm mladoboleslavské automobilky, kterou milují na celém světě. Nabízí ve své třídě neskutečný prostor, bohatou výbavu, originální design a dostupné ceny. U čtvrté generace se očekává, že tyto silné stránky ještě více rozvine. 

V tom jí do jisté míry bude nápomocná technika, kterou bude sdílet s novým VW Golf již osmé generace. Kromě většího prostory bychom se také měli dočkat nových motorů a pokročilejších bezpečnostních systémů. Samozřejmostí již budou i systémy podporující autonomní jízdu až na úroveň 3, t.j. kdy auto zvládá udržovat rychlost, směr a dokáže samostatně reagovat na nouzové situace. Řidič tak může věnovat svou pozornost jiným věcem.

Pod kapotou se objeví zcela přepracované motory, jejichž výkony si však zůstávají obestřeny tajemstvím. I nadále by měl základním motorem zůstat litrový tříválec, vyšší řady dostanou pravděpodobně motory 1,4. Vrchol nabídky budou představovat verze RS s motory 2.0TSI o výkonu až 260 koní. Ochuzeni nezůstanou ani milovníci naftových Octavií. Vznětové motory by měly nabídnout výkon od 95 koní až po 190 koní u verze RS. 

Novinkou však budou vozy s hybridním pohonem. O ty je totiž stále rostoucí zájem, Škoda tak dozajista vyrazí zájemcům naproti. K dispozici by měly být jak mild-hybridní verze, tak i klasické plug-in hybridy. Ty by ve spojení s 1,5 litrovými motory mohly podávat výkon až 150 koní a kroutící moment až 590 Nm. 

Na konkrétní informace si však budeme muset počkat. Ledasco o nové Octavii nám ale napoví nový Golf osmé generace, který se představí ještě před ní.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.