Ačkoliv byla faceliftovaná verze Škody Octavia III. generace představena poměrně nedávno, konkrétně 10. ledna 2017, už nyní se šíří spekulace o možné podobě a vlastnostech IV. generace tohoto veleúspěšného vozu.
Doba se zrychluje a intervaly produkce nových vozů se tak zkracují. Škoda Octavia první generace vydržela v továrnách mladoboleslavské automobilky celých 14 let. Druhá generace už jen devět let. Současná třetí generace se vyrábí od roku 2013 a nyní prodělala čerstvou omlazovací kůru. I přes to se ale stále častěji objevují informace o tom, že nová Škoda Octavia, již čtvrté generace, se představí kolem roku 2020.S informací přišel německý AutoBild.
Octavia je zkrátka tažným koněm mladoboleslavské automobilky, kterou milují na celém světě. Nabízí ve své třídě neskutečný prostor, bohatou výbavu, originální design a dostupné ceny. U čtvrté generace se očekává, že tyto silné stránky ještě více rozvine.
V tom jí do jisté míry bude nápomocná technika, kterou bude sdílet s novým VW Golf již osmé generace. Kromě většího prostory bychom se také měli dočkat nových motorů a pokročilejších bezpečnostních systémů. Samozřejmostí již budou i systémy podporující autonomní jízdu až na úroveň 3, t.j. kdy auto zvládá udržovat rychlost, směr a dokáže samostatně reagovat na nouzové situace. Řidič tak může věnovat svou pozornost jiným věcem.
Pod kapotou se objeví zcela přepracované motory, jejichž výkony si však zůstávají obestřeny tajemstvím. I nadále by měl základním motorem zůstat litrový tříválec, vyšší řady dostanou pravděpodobně motory 1,4. Vrchol nabídky budou představovat verze RS s motory 2.0TSI o výkonu až 260 koní. Ochuzeni nezůstanou ani milovníci naftových Octavií. Vznětové motory by měly nabídnout výkon od 95 koní až po 190 koní u verze RS.
Novinkou však budou vozy s hybridním pohonem. O ty je totiž stále rostoucí zájem, Škoda tak dozajista vyrazí zájemcům naproti. K dispozici by měly být jak mild-hybridní verze, tak i klasické plug-in hybridy. Ty by ve spojení s 1,5 litrovými motory mohly podávat výkon až 150 koní a kroutící moment až 590 Nm.
Na konkrétní informace si však budeme muset počkat. Ledasco o nové Octavii nám ale napoví nový Golf osmé generace, který se představí ještě před ní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.