Ačkoliv byla faceliftovaná verze Škody Octavia III. generace představena poměrně nedávno, konkrétně 10. ledna 2017, už nyní se šíří spekulace o možné podobě a vlastnostech IV. generace tohoto veleúspěšného vozu.
Doba se zrychluje a intervaly produkce nových vozů se tak zkracují. Škoda Octavia první generace vydržela v továrnách mladoboleslavské automobilky celých 14 let. Druhá generace už jen devět let. Současná třetí generace se vyrábí od roku 2013 a nyní prodělala čerstvou omlazovací kůru. I přes to se ale stále častěji objevují informace o tom, že nová Škoda Octavia, již čtvrté generace, se představí kolem roku 2020.S informací přišel německý AutoBild.
Octavia je zkrátka tažným koněm mladoboleslavské automobilky, kterou milují na celém světě. Nabízí ve své třídě neskutečný prostor, bohatou výbavu, originální design a dostupné ceny. U čtvrté generace se očekává, že tyto silné stránky ještě více rozvine.
V tom jí do jisté míry bude nápomocná technika, kterou bude sdílet s novým VW Golf již osmé generace. Kromě většího prostory bychom se také měli dočkat nových motorů a pokročilejších bezpečnostních systémů. Samozřejmostí již budou i systémy podporující autonomní jízdu až na úroveň 3, t.j. kdy auto zvládá udržovat rychlost, směr a dokáže samostatně reagovat na nouzové situace. Řidič tak může věnovat svou pozornost jiným věcem.
Pod kapotou se objeví zcela přepracované motory, jejichž výkony si však zůstávají obestřeny tajemstvím. I nadále by měl základním motorem zůstat litrový tříválec, vyšší řady dostanou pravděpodobně motory 1,4. Vrchol nabídky budou představovat verze RS s motory 2.0TSI o výkonu až 260 koní. Ochuzeni nezůstanou ani milovníci naftových Octavií. Vznětové motory by měly nabídnout výkon od 95 koní až po 190 koní u verze RS.
Novinkou však budou vozy s hybridním pohonem. O ty je totiž stále rostoucí zájem, Škoda tak dozajista vyrazí zájemcům naproti. K dispozici by měly být jak mild-hybridní verze, tak i klasické plug-in hybridy. Ty by ve spojení s 1,5 litrovými motory mohly podávat výkon až 150 koní a kroutící moment až 590 Nm.
Na konkrétní informace si však budeme muset počkat. Ledasco o nové Octavii nám ale napoví nový Golf osmé generace, který se představí ještě před ní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?