Sleeper je automobil, který je pravým opakem tuningu, jak ho známe v našich končinách. Viděl jsem spoustu Fabií HTP na obrovských "hliníkách" se zadním křídlem o velikosti pingpongového stolu. Sleeper (v češtině spáč) je naopak nenápadné auto, které dokáže "zatopit" nepřipraveným majitelům i hodně výkonných aut.
Dokonalým příkladem takového "vlka v rouše beránčím" je upravený Moskvič 2141 Aleko jednoho ukrajinského tunera. Na sériově vypadajícím Moskviči z roku 1990 není na první pohled, snad až na výjimku 17 palcových kol, nic tak zajímavého. Při bližším zkoumání zaujmou kotoučové brzdy na zadní nápravě, původní Aleko mělo vzadu bubny.
To hlavní se událo pod kapotou. Původní motor o objemu 1,5 litru s výkonem 55 kW (75 koní) byl nahrazen agregátem z Audi TT první generace. Přeplňovaný motor o objemu 1,8 litru dostal nové výfukové potrubí, větší vstřikovací trysky a přeprogramovanou řídící jednotku. Na brzdě mu byl naměřen výkon 298 koní a točivý moment 357 N.m. Manuální převodovka a odpružení s tlumiči Bilstein také pocházejí z Audi TT. Jak je to se zadními kotoučovými brzdami se zjistit nepodařilo. S velkou pravděpodobností pocházejí taktéž ze stejného vozu.
V interiéru ukrytém za tónovanými okny se nacházejí anatomické sedačky Recaro a sportovní volant z Audi S4. K nadstandardní výbavě dále patří xenonové světlomety, podsvícení interiéru LED diodami a co je u upraveného auta téměř povinností, o pořádný zvuk se stará výkonný audiosystém.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.