Sleeper je automobil, který je pravým opakem tuningu, jak ho známe v našich končinách. Viděl jsem spoustu Fabií HTP na obrovských "hliníkách" se zadním křídlem o velikosti pingpongového stolu. Sleeper (v češtině spáč) je naopak nenápadné auto, které dokáže "zatopit" nepřipraveným majitelům i hodně výkonných aut.
Dokonalým příkladem takového "vlka v rouše beránčím" je upravený Moskvič 2141 Aleko jednoho ukrajinského tunera. Na sériově vypadajícím Moskviči z roku 1990 není na první pohled, snad až na výjimku 17 palcových kol, nic tak zajímavého. Při bližším zkoumání zaujmou kotoučové brzdy na zadní nápravě, původní Aleko mělo vzadu bubny.
To hlavní se událo pod kapotou. Původní motor o objemu 1,5 litru s výkonem 55 kW (75 koní) byl nahrazen agregátem z Audi TT první generace. Přeplňovaný motor o objemu 1,8 litru dostal nové výfukové potrubí, větší vstřikovací trysky a přeprogramovanou řídící jednotku. Na brzdě mu byl naměřen výkon 298 koní a točivý moment 357 N.m. Manuální převodovka a odpružení s tlumiči Bilstein také pocházejí z Audi TT. Jak je to se zadními kotoučovými brzdami se zjistit nepodařilo. S velkou pravděpodobností pocházejí taktéž ze stejného vozu.
V interiéru ukrytém za tónovanými okny se nacházejí anatomické sedačky Recaro a sportovní volant z Audi S4. K nadstandardní výbavě dále patří xenonové světlomety, podsvícení interiéru LED diodami a co je u upraveného auta téměř povinností, o pořádný zvuk se stará výkonný audiosystém.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.