Kauza Dieselgate hýbe automobilovým světem již od září letošního roku, kdy agentura EPA přišla na podvodné praktiky německého koncernu. Po provalení se k tomu postupně vyjadřovala americká zastoupení koncernu, ale také Evropská unie či český ministr dopravy, Dan Ťok. Ten mimo jiné přišel s vizí povinných servisních prohlídek poškozených vozů. Jak je tomu nyní?
Zřejmě jste obeznámeni s danou kauzou, ale pro připomenutí – v motorech o obsahu 1,2 l, 1,6 l a 2,0 l TDI, spadající pod kódové označení EA 189, se má nacházet nelegální software, díky kterému bylo dosaženo při laboratorních testech adekvátních emisních hodnot. Jenomže v reálném testování jsou zmíněné hodnoty mnohonásobně vyšší, a to je velký problém. Volkswagen však zdůrazňuje, že onen software nemá žádný vliv na chování motoru a v podstatě ani nevíte, že ho v autě máte.
Prozatím to vypadá tak, že majitelé vozů značky Škoda nebudou muset povinně na servisní prohlídky, neboť k tomu nejsou údajně zákonné prostředky. Český ministr dopravy se sešel s britskou homologační autoritou VCA a britským ministrem dopravy, Patrickem Mc Loughlinem, a shodli se na tom, že prioritou je ochrana majitelů poškozených automobilů, kteří se nedopustili žádných chyb.
Český ministr dopravy, Dan Ťok, řekl po jednání následující: „Britské ministerstvo dopravy a autorita VCA říkají, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu. Na druhou stranu hledají způsob, jak přimět co nejvíce majitelů automobilů, aby si přijeli aktualizovat software. V lednu se ještě setkáme se zástupci Visegradské skupiny, kde probereme jednotný postup. Definitivní rozhodnutí na evropské úrovni ale padne až začátkem příštího roku.“
Že slyšíte o společnosti VCA poprvé? Britská autorita VCA totiž homologuje modely od Škodovky pro evropský trh. Nicméně, Volkswagen má již připravená řešení k nápravě, jejichž cílem je úprava softwaru a u jednoho typu motoru bude potřeba i hardwarový zásah. Pokud se nic nezmění, servisní prohlídky, zatím dobrovolné, začnou v průběhu příštího roku.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.