Kauza Dieselgate hýbe automobilovým světem již od září letošního roku, kdy agentura EPA přišla na podvodné praktiky německého koncernu. Po provalení se k tomu postupně vyjadřovala americká zastoupení koncernu, ale také Evropská unie či český ministr dopravy, Dan Ťok. Ten mimo jiné přišel s vizí povinných servisních prohlídek poškozených vozů. Jak je tomu nyní?
Zřejmě jste obeznámeni s danou kauzou, ale pro připomenutí – v motorech o obsahu 1,2 l, 1,6 l a 2,0 l TDI, spadající pod kódové označení EA 189, se má nacházet nelegální software, díky kterému bylo dosaženo při laboratorních testech adekvátních emisních hodnot. Jenomže v reálném testování jsou zmíněné hodnoty mnohonásobně vyšší, a to je velký problém. Volkswagen však zdůrazňuje, že onen software nemá žádný vliv na chování motoru a v podstatě ani nevíte, že ho v autě máte.
Prozatím to vypadá tak, že majitelé vozů značky Škoda nebudou muset povinně na servisní prohlídky, neboť k tomu nejsou údajně zákonné prostředky. Český ministr dopravy se sešel s britskou homologační autoritou VCA a britským ministrem dopravy, Patrickem Mc Loughlinem, a shodli se na tom, že prioritou je ochrana majitelů poškozených automobilů, kteří se nedopustili žádných chyb.
Český ministr dopravy, Dan Ťok, řekl po jednání následující: „Britské ministerstvo dopravy a autorita VCA říkají, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu. Na druhou stranu hledají způsob, jak přimět co nejvíce majitelů automobilů, aby si přijeli aktualizovat software. V lednu se ještě setkáme se zástupci Visegradské skupiny, kde probereme jednotný postup. Definitivní rozhodnutí na evropské úrovni ale padne až začátkem příštího roku.“
Že slyšíte o společnosti VCA poprvé? Britská autorita VCA totiž homologuje modely od Škodovky pro evropský trh. Nicméně, Volkswagen má již připravená řešení k nápravě, jejichž cílem je úprava softwaru a u jednoho typu motoru bude potřeba i hardwarový zásah. Pokud se nic nezmění, servisní prohlídky, zatím dobrovolné, začnou v průběhu příštího roku.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.