Audi Q7 V12 TDI: foto a technické specifikace

Roman Turna, 16. září 2008, 12:25 Google+

Máme k dispozici první fotografie a technické specifikace tohoto naftového křižníku. Dle údajů zrychlení by se mohlo zdát, že jde spíše o sportovní auto, než velké SUV. Spotřeba se ale drží překvapivě nízko.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Q7

Q7 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Audi Q7 V12 TDI quattro

•        Šestilitrový motor V12 TDI s výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 1000 N.m
•        Sériově adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči
•        Výrazně pozměněný design a luxusně vybavený interiér ve sportovním stylu

Audi přivádí technologii TDI k novému vrcholu: model Q7 V12 TDI quattro je
nejvýkonnější vznětové SUV na světě. Jeho motor je dalším milníkem v evoluci
automobilové techniky. Se zcela nově vyvinutou vstřikovací soustavou common rail
poskytuje tento dvanáctiválec o objemu šest litrů mohutný výkon 368 kW (500 k) a
točivý moment 1000 N.m. Díky tomu se velké SUV může pochlubit výkonovými parametry
sportovního vozu.

První vznětový motor V12 v sériovém automobilu na světě zaručuje špičkovému SUV
suverénní a kultivovaný pohon. Audi Q7 s tímto šestilitrem vystřelí z 0 na 100 km/h
za 5,5 s, čímž se řadí do první ligy sportovních vozů. Působivému zrychlení učiní
stop až elektronický omezovač při rychlosti 250 km/h. Přenos tak mohutné hnací síly
na vozovku zajišťuje zesílená šestistupňová samočinná převodovka tiptronic s vysokým
komfortem řazení a systém trvalého pohonu všech kol quattro s dynamickým
rozdělováním točivého momentu. Za optimálních podmínek je tento poměr nastaven na
40:60 % ve prospěch zadní nápravy.

Ohromující hnací síla je dostupná prakticky v celém rozsahu využitelných otáček, mj.
díky přeplňování dvěma turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek VTG s maximálním
plnicím tlakem 2,7 baru. Nejvyšší točivý moment 1000 N.m má řidič k dispozici od
1750 do 3250 min-1. Vysoce kultivovaný běh a účinné spalování zaručuje přímé
vstřikování common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů a osmiotvorovými
piezoelektrickými vstřikovači.

Díky paketu inovativních technologií se Audi Q7 V12 TDI quattro v průměru spokojí s
pouhými 11,3 litru paliva na 100 km. Vzhledem k výkonu motoru to je podivuhodně
málo. Šestilitrové TDI tím výrazně překonává veškerou zážehovou konkurenci v
segmentu vysokovýkonných SUV.

Za vývoj a výrobu modelu Audi Q7 V12 TDI quattro je zodpovědná dceřiná společnost
quattro GmbH. Tím je zajištěno, že s dynamikou motoru drží krok i agilní podvozek s
lichoběžníkovými závěsy předních a zadních kol. Ten je sériově vybaven adaptivním
vzduchovým odpružením, elektronicky řízenými tlumiči, dvacetipalcovými koly a
vysokovýkonnou brzdovou soustavou s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými
vlákny (vpředu s osmipístkovými třmeny, vzadu se čtyřpístkovými). Na přání se
dodávají ráfky s průměrem 21 palců. Jízdu terénem usnadňuje nastavitelná světlá
výška až 240 mm a terénní režim systému ESP, jehož součástí je asistent pro sjíždění
prudkých svahů.


Nejvýkonnější vznětové SUV na světě bude možné objednávat od čtvrtého čtvrtletí
2008. Cena vozu zatím nebyla stanovena.

Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public Relations
Vytisknout

Diskuze: Audi Q7 V12 TDI: foto a technické specifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

XC60

Volvo XC 60 je vhodné pro alergiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud