Škoda představila před Ženevou nové inovace u modelu Rapid. Četnými změnami vylepšila vozy Rapid a Rapid Spaceback. Rozdíly najdete změny především ve světlech. Cestující mohou být díky WLANhotspotu stále připojeni k internetu. Nově jsou v nabídce dva přeplňované tříválcové motory 1,0 TSI s nízkými emisemi, úsporným provozem a překvapivě dobrou dynamikou.
Viditelné změny na vozech modelové řady Rapid jsou zvláště výrazné na přídi. V nově tvarované spodní části nárazníku jsou modifikované mlhové světlomety. Tenká chromovaná lišta (sériově od verze Style) spojuje nová mlhová světla a přední partie díky tomu působí opticky širším dojmem.
Zatmavená krycí skla zadních světel, jejichž součástí je charakteristický motiv písmena C, propůjčují zádi vozu ještě sportovnější výraz. Navíc koncová světla dostupná s technologií LED. Poznávacím znamením modelu Spaceback je i nadále ve vybraných verzích prodloužené sklo pátých dveří. Velká a velkoryse se otevírající výklopná záď umožňuje snadné nakládání předmětů do zavazadlového prostoru. Pohled z boku je u obou modelů charakterizován velkým rozvorem, atraktivní siluetou a ostrou linií tornádo, která na bocích rozehrává hru světla a stínů.
Přední světlomety mohou nově být vybaveny bi-xenonovými výbojkami. Výrazným poznávacím znakem modernizovaného modelu jsou nová na přání dodávaná LED světla pro denní svícení, přemístěná nově do hlavního světlometu ve formě světelného pásu s integrovanou funkcí směrového světla. Nabídku doplňuje Light Assistant, který při zapnutém zapalování aktivuje denní svícení. Senzor pak trvale vyhodnocuje světelné poměry a v případě potřeby automaticky zapne potkávací světla. To platí pro stmívání i pro jízdu v tunelu. Asistent dálkových světel neustále zajišťuje optimální osvětlení silnice. Ve tmě a od rychlosti 60 km/h výše rozeznává kamera vozy jedoucí vpředu ve stejném směru jízdy (až do vzdálenosti 400 metrů) a také protijedoucí vozy (až do vzdálenosti 1000 metrů) a v případě potřeby samočinně přepíná dálkové světlo na potkávací. Řidič však může kdykoli dálková světla přepnout manuálně.
Také v interiéru došlo k mnoha designovým změnám. Nové jsou například dekorační lišty, přepracovány byly kromě toho výdechy v palubní desce, přístroje před řidičem a ovládání manuální klimatizace.
V rámci modernizace byly modely Rapid poprvé osazeny litrovým přeplňovaným zážehovým motorem TSI. Moderní tříválcový motor je dostupný ve dvou výkonových verzích, které se vyznačují překvapivou dynamikou i úsporností. Motory pro Rapid 1,0 TSI 70 kW (95 k), maximální rychlost 187 km/h, 0 – 100 km/h za 11,0 s, kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 km, CO2 101 g/km 1,0 TSI 81 kW (110 k), maximální rychlost 200 km/h, 0 – 100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km, CO2 104 g/km
Motory pro Rapid Spaceback 1,0 TSI 70 kW (95 k), maximální rychlost 184 km/h, 0 – 100 km/h za 11,0 s, kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 km, CO2 101 g/km 1,0 TSI 81 kW (110 k), maximální rychlost 198 km/h, 0 – 100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km, CO2 104 g/km V novém benzinovém motoru se spojují četné přednosti. Díky kompaktní konstrukci a klikové skříni z hliníkové slitiny váží o deset kilogramů méně než dosud používaný agregát 1,2 TSI a díky celé řadě inovativních konstrukčních řešení má zvláště klidný a kultivovaný chod. Díky malým volným setrvačným silám nebylo nutné použití vyvažovací hřídele, která je jinak u tříválců běžná. To snižuje hmotnost a napomáhá ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Stejný efekt dosahuje olejové čerpadlo s plynule regulovatelným výkonem. Potřebný tlak oleje je neustále přizpůsobován zatížení motoru. Chladič plnicího vzduchu turbodmychadla integrovaný do sacího potrubí napomáhá k velmi spontánnímu náběhu plnicího tlaku.
Vedle obou motorů 1,0 TSI jsou nabízeny další tři pohonné jednotky. Všechny agregáty plní emisní normu EU6, jsou osazeny inteligentním alternátorem s rekuperací brzdné energie a systémem Start-Stop. Naftové motory pracují s přímým vstřikováním common-rail a s filtrem pevných částic. Škoda Rapid 1,4 TSI 92 kW (125 PS), maximální rychlost 208 km/h, 0 – 100 km/h za 9,0 s, kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km, CO2 113 g/km 1,4 TDI 66 kW (90 PS), maximální rychlost 185 km/h, 0 – 100 km/h za 11,7 s, kombinovaná spotřeba 3,9 l/100 km, CO2 103 g/km 1,6 TDI 85 kW (116 PS), maximální rychlost 201 km/h, 0 – 100 km/h za 10,0 s, kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km, CO2 107 g/km Škoda Rapid Spaceback 1,4 TSI 92 kW (125 PS), maximální rychlost 205 km/h, 0 – 100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km, CO2 113 g/km 1,4 TDI 66 kW (90 PS), maximální rychlost 183 km/h, 0 – 100 km/h za 11,6 s, kombinovaná spotřeba 3,9 l/100 km, CO2 103 g/km 1,6 TDI 85 kW (116 PS), maximální rychlost 198 km/h, 0 – 100 km/h za 9,9 s, kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km, CO2 107 g/km
Cestující ve vylepšených modelech Rapid mohou být vždy online s pomocí WLAN hotspotu (s navigačním infotainment systémem Amundsen). Novinkou jsou služby Care Connect, které lze objednat taktéž v kombinaci s navigačním infotainment systémem Amundsen (mimo výbavového stupně Active). Přenos dat probíhá přes dedikovanou SIM kartu, která je pevně zabudována ve voze. Nabídka zahrnuje automatické tísňové volání (Emergency Call, eCall), které po aktivaci zádržného systému zajistí samočinné spojení s ústřednou tísňového volání.
Ke službám Care Connect kromě toho patří možnost stiskem jediného tlačítka kontaktovat linku pomoci při poruše, která také případně zajistí zodpovězení technických dotazů k vozu a proaktivní servis. Ten umožňuje včasné zaslání relevantních servisních dat vozidla před termínem prohlídky do vybraného servisu. Pomocí aplikace Connect App si může řidič na chytrém telefonu kdykoliv na dálku prohlížet informace o vozidle, zkontrolovat zavření oken, dveří nebo střešního okna nebo zbývající zásobu pohonných hmot. Navíc lze posílat do vozu cíle navigace nebo si na chytrém telefonu nechat zobrazit aktuální parkovací polohu vozidla. Moderní asistenční systémy jako rozpoznání únavy a Front Assist (využívající radar v předním nárazníku) včetně funkce nouzového brzdění jsou nabízeny také pro oba modely. Volitelné funkce jako mlhové světlomety s Corner funkcí nebo asistent rozjezdu do kopce zvyšují úroveň aktivní bezpečnosti i komfort řízení. O pohodlí a bezpečnost se stará signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu. Pro případ kolize jsou, coby součást základní výbavy, připraveny zasáhnout zádržné systémy pasivní bezpečnosti. Vylepšené modely řady Rapid budou poprvé představeny veřejnosti na Mezinárodním autosalonu v Ženevě (7. – 19. března 2017).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?