Není žádným tajemstvím, že luxusní limuzíny s obrovskými motory si svou cenu nedrží příliš dobře. Pokud se takový vůz snažíte prodat, nové zájemce většinou vyděsí drahý provoz, drahé díly, komplikovaná elektronika atd. Mnoho takových vozů tak nakonec mění majitele hluboko pod cenou, ovšem tenhle Mercedes S65 AMG zakoupil jeho nový majitel po 11 letech za pouhá 2% pořizovací ceny.
Koupě starší, luxusní a výkonné limuzíny je vždy hazardem. Už samotný provoz takového vozu je finančně celkem náročný, ovšem pokud se na něm časem objeví nějaké závady, účty za servis se mohou vyšplhat do těžko uvěřitelných výšin.
Mnoho z těchto vozů je tak prodáváno za doslova směšné částky, které mají zájemce přesvědčit ke koupi. Tento Mercedes-Benz S65 AMG z roku 2006 však jeho majitel koupil za těžko uvěřitelných 3 750 dolarů (83 500 korun), ačkoliv jeho pořizovací cena v roce 2006 činila více než 200 000 dolarů (4,5 milionu korun).
Vůz samozřejmě není žádná leštěnka, má za sebou dvě menší kolize, přičemž kvůli jedné se měnil přední nárazník a kvůli druhé víko kufru, některé prvky jeho elektrické výbavy nefungují a lak by zasloužil trochu údržby a rozleštit.
Jeho dvanáctiválcový dvakrát přeplňovaný motor však běží krásně pravidelně a jeho nájezd 150 000 mil (241 400 km) je pro něj spíš jen zahřívací kolo.
Vůz si samozřejmě vyžádá drobné opravy a výměnu některých spotřebních dílů, ovšem i tak je neuvěřitelné, že za pouhých 11 let ztratil tento nádherný stroj více než 98 % své pořizovací hodnoty. Jen díky tomu je tedy pravděpodobné, že servis bude stát více než samotná koupě.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!