Není žádným tajemstvím, že luxusní limuzíny s obrovskými motory si svou cenu nedrží příliš dobře. Pokud se takový vůz snažíte prodat, nové zájemce většinou vyděsí drahý provoz, drahé díly, komplikovaná elektronika atd. Mnoho takových vozů tak nakonec mění majitele hluboko pod cenou, ovšem tenhle Mercedes S65 AMG zakoupil jeho nový majitel po 11 letech za pouhá 2% pořizovací ceny.
Koupě starší, luxusní a výkonné limuzíny je vždy hazardem. Už samotný provoz takového vozu je finančně celkem náročný, ovšem pokud se na něm časem objeví nějaké závady, účty za servis se mohou vyšplhat do těžko uvěřitelných výšin.
Mnoho z těchto vozů je tak prodáváno za doslova směšné částky, které mají zájemce přesvědčit ke koupi. Tento Mercedes-Benz S65 AMG z roku 2006 však jeho majitel koupil za těžko uvěřitelných 3 750 dolarů (83 500 korun), ačkoliv jeho pořizovací cena v roce 2006 činila více než 200 000 dolarů (4,5 milionu korun).
Vůz samozřejmě není žádná leštěnka, má za sebou dvě menší kolize, přičemž kvůli jedné se měnil přední nárazník a kvůli druhé víko kufru, některé prvky jeho elektrické výbavy nefungují a lak by zasloužil trochu údržby a rozleštit.
Jeho dvanáctiválcový dvakrát přeplňovaný motor však běží krásně pravidelně a jeho nájezd 150 000 mil (241 400 km) je pro něj spíš jen zahřívací kolo.
Vůz si samozřejmě vyžádá drobné opravy a výměnu některých spotřebních dílů, ovšem i tak je neuvěřitelné, že za pouhých 11 let ztratil tento nádherný stroj více než 98 % své pořizovací hodnoty. Jen díky tomu je tedy pravděpodobné, že servis bude stát více než samotná koupě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.