Hummer H1 z roku 1996, který si Tupac Shakur pořídil pouhý měsíc před svou smrtí, zamířil do aukce již minulý rok, kdy za něj zájemce nabídl více než 337 000 dolarů (7,5 milionu korun). Platba za automobil se však neuskutečnila a tak vůz míří do dražby znovu.
Tentokrát se však prodejní hodnota tohoto plně vybaveného a dodatečně upraveného Hummeru, o jehož prodej se stará společnost RR Auctions, odhaduje na reálnějších 100 000 dolarů (2,2 milionu korun).
Za tuto cenu dostane nový majitel zakázkově upravený vůz podle vkusu pravděpodobně největší rapové legendy, pod jehož kapotou se ukrývá 6.5 litrový turbodiesel V8 o výkonu 190 koní spojený s automatickou převodovkou, která přenáší výkon na všechna kola.
Na střeše vozu je umístěna rampa s přídavnými světlomety a jedním 360 stupňovým "pátracím" světlometem, na masce a kapotě je umístěn masivní rám, nárazníky jsou vyrobeny z "lístkového" plechu a v podbězích jsou umístěny speciální terénní pneumatiky na off-roadových kolech. Nechybí ani systém externích reproduktorů se třemi sirénami - Tupac tak mohl koncertovat přímo z auta.
Interiéru vozu dominuje čalounění světle-hnědou kůží, které je doplněné o dřevěné obložení. O pohodlné cestování se starala klimatizace, navigace Sony, audiosystém Clarion, zatmavená skla nebo systém dohušťování pneumatik. Pokud by Tupac vyjel s autem do terénu a zapadl, měl k dispozici i přední naviják s nosností 5,5 tuny.
Součástí aukce je i speciální registrační značka "YAKNPAK", která je oslavou spolupráce raperů Tupaca a Yaki Kadafi. Oba přitom spojuje i podobně smutný osud, zatímco Tupac byl zastřelen neznámým střelcem, Yakiho nechtěně zastřelil bratranec jeho kamaráda a spolupracovníka.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?