Hummer H1 z roku 1996, který si Tupac Shakur pořídil pouhý měsíc před svou smrtí, zamířil do aukce již minulý rok, kdy za něj zájemce nabídl více než 337 000 dolarů (7,5 milionu korun). Platba za automobil se však neuskutečnila a tak vůz míří do dražby znovu.
Tentokrát se však prodejní hodnota tohoto plně vybaveného a dodatečně upraveného Hummeru, o jehož prodej se stará společnost RR Auctions, odhaduje na reálnějších 100 000 dolarů (2,2 milionu korun).
Za tuto cenu dostane nový majitel zakázkově upravený vůz podle vkusu pravděpodobně největší rapové legendy, pod jehož kapotou se ukrývá 6.5 litrový turbodiesel V8 o výkonu 190 koní spojený s automatickou převodovkou, která přenáší výkon na všechna kola.
Na střeše vozu je umístěna rampa s přídavnými světlomety a jedním 360 stupňovým "pátracím" světlometem, na masce a kapotě je umístěn masivní rám, nárazníky jsou vyrobeny z "lístkového" plechu a v podbězích jsou umístěny speciální terénní pneumatiky na off-roadových kolech. Nechybí ani systém externích reproduktorů se třemi sirénami - Tupac tak mohl koncertovat přímo z auta.
Interiéru vozu dominuje čalounění světle-hnědou kůží, které je doplněné o dřevěné obložení. O pohodlné cestování se starala klimatizace, navigace Sony, audiosystém Clarion, zatmavená skla nebo systém dohušťování pneumatik. Pokud by Tupac vyjel s autem do terénu a zapadl, měl k dispozici i přední naviják s nosností 5,5 tuny.
Součástí aukce je i speciální registrační značka "YAKNPAK", která je oslavou spolupráce raperů Tupaca a Yaki Kadafi. Oba přitom spojuje i podobně smutný osud, zatímco Tupac byl zastřelen neznámým střelcem, Yakiho nechtěně zastřelil bratranec jeho kamaráda a spolupracovníka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?