Hummer H1 z roku 1996, který si Tupac Shakur pořídil pouhý měsíc před svou smrtí, zamířil do aukce již minulý rok, kdy za něj zájemce nabídl více než 337 000 dolarů (7,5 milionu korun). Platba za automobil se však neuskutečnila a tak vůz míří do dražby znovu.
Tentokrát se však prodejní hodnota tohoto plně vybaveného a dodatečně upraveného Hummeru, o jehož prodej se stará společnost RR Auctions, odhaduje na reálnějších 100 000 dolarů (2,2 milionu korun).
Za tuto cenu dostane nový majitel zakázkově upravený vůz podle vkusu pravděpodobně největší rapové legendy, pod jehož kapotou se ukrývá 6.5 litrový turbodiesel V8 o výkonu 190 koní spojený s automatickou převodovkou, která přenáší výkon na všechna kola.
Na střeše vozu je umístěna rampa s přídavnými světlomety a jedním 360 stupňovým "pátracím" světlometem, na masce a kapotě je umístěn masivní rám, nárazníky jsou vyrobeny z "lístkového" plechu a v podbězích jsou umístěny speciální terénní pneumatiky na off-roadových kolech. Nechybí ani systém externích reproduktorů se třemi sirénami - Tupac tak mohl koncertovat přímo z auta.
Interiéru vozu dominuje čalounění světle-hnědou kůží, které je doplněné o dřevěné obložení. O pohodlné cestování se starala klimatizace, navigace Sony, audiosystém Clarion, zatmavená skla nebo systém dohušťování pneumatik. Pokud by Tupac vyjel s autem do terénu a zapadl, měl k dispozici i přední naviják s nosností 5,5 tuny.
Součástí aukce je i speciální registrační značka "YAKNPAK", která je oslavou spolupráce raperů Tupaca a Yaki Kadafi. Oba přitom spojuje i podobně smutný osud, zatímco Tupac byl zastřelen neznámým střelcem, Yakiho nechtěně zastřelil bratranec jeho kamaráda a spolupracovníka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?