Hummer H1 z roku 1996, který si Tupac Shakur pořídil pouhý měsíc před svou smrtí, zamířil do aukce již minulý rok, kdy za něj zájemce nabídl více než 337 000 dolarů (7,5 milionu korun). Platba za automobil se však neuskutečnila a tak vůz míří do dražby znovu.
Tentokrát se však prodejní hodnota tohoto plně vybaveného a dodatečně upraveného Hummeru, o jehož prodej se stará společnost RR Auctions, odhaduje na reálnějších 100 000 dolarů (2,2 milionu korun).
Za tuto cenu dostane nový majitel zakázkově upravený vůz podle vkusu pravděpodobně největší rapové legendy, pod jehož kapotou se ukrývá 6.5 litrový turbodiesel V8 o výkonu 190 koní spojený s automatickou převodovkou, která přenáší výkon na všechna kola.
Na střeše vozu je umístěna rampa s přídavnými světlomety a jedním 360 stupňovým "pátracím" světlometem, na masce a kapotě je umístěn masivní rám, nárazníky jsou vyrobeny z "lístkového" plechu a v podbězích jsou umístěny speciální terénní pneumatiky na off-roadových kolech. Nechybí ani systém externích reproduktorů se třemi sirénami - Tupac tak mohl koncertovat přímo z auta.
Interiéru vozu dominuje čalounění světle-hnědou kůží, které je doplněné o dřevěné obložení. O pohodlné cestování se starala klimatizace, navigace Sony, audiosystém Clarion, zatmavená skla nebo systém dohušťování pneumatik. Pokud by Tupac vyjel s autem do terénu a zapadl, měl k dispozici i přední naviják s nosností 5,5 tuny.
Součástí aukce je i speciální registrační značka "YAKNPAK", která je oslavou spolupráce raperů Tupaca a Yaki Kadafi. Oba přitom spojuje i podobně smutný osud, zatímco Tupac byl zastřelen neznámým střelcem, Yakiho nechtěně zastřelil bratranec jeho kamaráda a spolupracovníka.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.