Volvo XC 60 bylo právě přidáno do seznamu aut vhodných pro alergiky. Přidalo se tak k ostatním modelům značky, které mají toto oceněnění již z dřívějška. Byla tak opět potvrzena maximální péče Volva o své zákazníky.
Toto ocenění mají již z dřivějška modely S80, V70 a XC 70. Zařazení na prestižní seznam má na svědomí Swedish Asthma and Allergy Association, což je asociace zabývající se průzkumem výrobků na trhu. Po sérii testů následně (ne)doporučí výrobek pro alergiky a astmatiky.
Volvo kvůli tomu vyvinulo dva speciální systémy, IAQS (Interior Air Quality System - Systém pro kontrolu kvality vzduchu v interiíru) and CZIP (Clean Zone Interior Package - Balíček zajištující antialergičnost interiéru). Předpokládá se, že v dnešním průmyslovém světě je až 45% obyvatelstva na něco alergická nebo přecitlivělá.
V interiéru byla místo chromu použita organická látka. Všechny kovové části, jako jsou znaky automobilky na volantu nebo řadící páce jsou upraveny tak, aby byl minimalizován unikajicí nikl. Všechny potahy a čalounění splňují Oeko-Tex Standard 100.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.