Americký výrobce elektromobilů Tesla svolává ve Spojených státech přes 360.000 vozů, protože testovací verze softwaru pro automatické řízení, kterou jsou vozy vybaveny, může způsobit nehodu. Oznámil to minulý týden podle ČTK americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA).
Úřad tvrdí, že software Full Self-Driving Beta umožňuje vozům "překračovat rychlostní omezení či projíždět křižovatkami nezákonným nebo nepředvídatelným způsobem", což podle něj "zvyšuje riziko nehody".
Společnost Tesla podle agentury AP s analýzou NHTSA nesouhlasí, provede však bezplatnou aktualizaci softwaru, aby obavy úřadu rozptýlila. Tesla podle agentury Reuters uvedla, že v souvislosti s touto záležitostí nemá žádné zprávy o zraněních či úmrtích.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?