Ekologická daň se nově dotkne širší skupiny aut, o jakou se jedná?

ar5, 13. května 2015, 16:13 Google+

Dneškem vláda schválila věcný záměr zákona o výrobcích s ukončenou životností, který v sobě obsahuje ustanovení o platbě eko daně pro širší skupinu vozidel.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Samo Sdružení automobilového průmyslu (SAP) uvádí, že v ČR je více než tři miliony vozidel starších deseti let. Asi i proto se eko daň dotkne aut, která spadají pod emisní normu Euro 3, což je rok výroby 2000 až 2005.

Změnou jsou i ceny u ostatních euro norem, Euro 1 podraží z pěti na deset tisíc korun, Euro 2 ze tří tisíc na pět tisíc korun a Euro 3, která je novou sazbou, bude poplatek činit tři tisíce korun. Ministerstvo životního prostředí si chce v rámci novely došlápnout také na autovrakoviště, kterých je u nás ve srovnání s okolními státy možná až moc.

Je to nesmyslný a nespravedlivý zákon, který slouží jen k tomu, aby ministr životního prostředí Brabec vybral od lidí další peníze," uvedl k celé věci poslanec TOP 09 Michal Kučera. Samotný věcný záměr považuje „za úspěšný lobbing automobilek, který nemá s ekologií nic společného".

Naprostou novinkou je, že řidiči by mohli své ojeté pneumatiky odkládat zdarma v k tomu určených servisech. Zmíněný zákon myslí i na vysloužilá svítidla, zářivky a žárovky, kdy obchody o ploše více než 400m2 budou muset povinně umožnit odklad drobné elektroniky a starých baterií od majitelů vozidel.

Vytisknout

Diskuze: Ekologická daň se nově dotkne širší skupiny aut, o jakou se jedná?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volvo

Toyota a Nissan svolávají do servisů na 6,5 milion vozů kvůli vadným airbagům

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud