Druhý ročník unikátní auto moto show Legendy, který se konal minulý víkend 13. a 14. června v nádherném anglickém parku Psychiatrické nemocnice Praha-Bohnice, přivítal rekordní počet motoristických nadšenců. Během celého víkendu, který přinesl i vysoké letní teploty, zavítalo do areálu bohnického parku více než 32 000 návštěvníků, kteří si přišli prohlédnout na 1 000 exponátů.
A utosalon i motosalon představily současné modely, veterány i závodní speciály. Na Legendách si bylo možno prohlédnout celkem 728 automobilů a 289 motocyklů. Nechybělo mnoho doprovodných akcí, mezi kterými byly oblíbené hlavně exhibiční jízdy, kde se ukázaly jak české, tak i zahraniční osobnosti motorsportu.
Pozvání přijal například soutěžní jezdec John Haugland, účastník rallye Juho Hänninen nebo jediný český účastník Formule 1 Tomáš Enge. Návštěvníci mohli na 64 hektarech zhlédnout expozice 63 vystavovatelů od automobilek až po stánkaře nabízející nejrůznější produkty či služby související s tématem rychlých kol.„Rádi bychom poděkovali všem návštěvníkům, kteří si letos udělali čas a přišli na Legendy.
Jejich reakce jsou více než pozitivní, což nám dodává mnoho energie do přípravy dalšího ročníku,“ říká Lubor Kos, zakladatel auto moto show Legendy, a doplňuje: „I přes horké počasí a následnou dešťovou přeháňku proudily do areálu tisíce zájemců, včetně rodin s dětmi, čehož si velice vážíme a jsme za to velmi rádi.“ Spolupořadatel Legend Autoklub České republiky představil 9 automobilových a 7 motocyklových disciplín a přivedl okolo 35 osobností českého motorsportu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.