Na šest a půl milionu vozů svolávají japonské automobilky Toyota a Nissan do servisů. Důvodem je výměna chybného systému, který má za úkol v případě nehody nafouknout air-bag.
Agentura Reuters dnes oznámila, že japonské automobilky Toyota a Nissan svolávají do svých servisů téměř šest a půl milion vozidel. Konkrétně by se mělo jednat o 5 milionů vozů Toyota Corolla, Vitz a dalších modelů hlavně v Japonsku a Evropě. Na straně Nissanu se pak jedná o 1,6 milionu vozů se stejným problémem. Jedná se především o automobily vyrobené v letech 2003 až 2007.
Na vině má být vadný systém pro nafukování airbagů, který dodávala společnost Takata Corp.
Oba zmínění výrobci automobilů prohlašují, že se svolávání vozidel koná na základě prošetřování možného pochybení, a že rozhodně systém nezpůsobil žádnou nehodu či zranění.
Ani jedna ze stran zatím nepodala bližší informace o možné poruše, ale již od roku 2008 Toyota svolala na 25 milionů vozů, které byly rovněž vybaveny airbagy od společnosti Takata Corp. Důvodem byla přílišná síla při výbuchu airbagu a následné vymrštění mnoha šrapnelů proti cestujícím.
Další japonský výrobce automobilů také připravuje obdobnou akci kvůli stejným potížím. Jedná se o společnost Honda. Právě v těchto vozech osazených airbagy od výrobce Takata, zemřelo již na silnicích 6 lidí.
Společnost Takata čelí již několika žalobám. Hlavně ve Spojených státech a Kanadě.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?