Na šest a půl milionu vozů svolávají japonské automobilky Toyota a Nissan do servisů. Důvodem je výměna chybného systému, který má za úkol v případě nehody nafouknout air-bag.
Agentura Reuters dnes oznámila, že japonské automobilky Toyota a Nissan svolávají do svých servisů téměř šest a půl milion vozidel. Konkrétně by se mělo jednat o 5 milionů vozů Toyota Corolla, Vitz a dalších modelů hlavně v Japonsku a Evropě. Na straně Nissanu se pak jedná o 1,6 milionu vozů se stejným problémem. Jedná se především o automobily vyrobené v letech 2003 až 2007.
Na vině má být vadný systém pro nafukování airbagů, který dodávala společnost Takata Corp.
Oba zmínění výrobci automobilů prohlašují, že se svolávání vozidel koná na základě prošetřování možného pochybení, a že rozhodně systém nezpůsobil žádnou nehodu či zranění.
Ani jedna ze stran zatím nepodala bližší informace o možné poruše, ale již od roku 2008 Toyota svolala na 25 milionů vozů, které byly rovněž vybaveny airbagy od společnosti Takata Corp. Důvodem byla přílišná síla při výbuchu airbagu a následné vymrštění mnoha šrapnelů proti cestujícím.
Další japonský výrobce automobilů také připravuje obdobnou akci kvůli stejným potížím. Jedná se o společnost Honda. Právě v těchto vozech osazených airbagy od výrobce Takata, zemřelo již na silnicích 6 lidí.
Společnost Takata čelí již několika žalobám. Hlavně ve Spojených státech a Kanadě.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.