Automobilka Volvo si stanovila velmi ambiciozní cíl. Od roku 2020 by v žádném z jejich automobilů neměl nikdo zemřít ani být vážně zraněn. Za tímto účelem Volvo vyvíjí i řadu bezpečnostních systémů, včetně těch na detekci velké zvěře.
Například model S90 je tak schopen ve dne i v noci detekovat zvířata jako koně, losy nebo soby. Problémem se však překvapivě stali klokani. Podle informací zveřejněných na webu Motor1 totiž jejich pohyb mate systém na detekci velké zvěře "Large Animal Detection system".
Tento systém totiž využívá silnici jako referenční bod, podle kterého určuje vzdálenost zvířete před vozidlem. Pokud tak klokan na silnici stojí, systém jeho vzdálenost určí správně. Jakmile však vyskočí, systém si začne myslet, že klokan je daleko.
Ačkoliv je klokani typičtí endemité, vyskytující se jen v Austrálii, pro bezpečnost na silnicích jsou velkou výzvou. Ročně totiž dochází k cca 16,000 srážkám mezi klokany a automobily. To je samozřejmě nebezpečné jak pro populaci klokanů, tak pro řidiče vozidel. Váha některých druhů klokanovitých totiž může dosahovat několika desítek kilogramů.
Odborníci z Volva tak v Austrálii zkouší nové systémy využívající několik radarů a kamer. S jejich pomocí by měl být systém "Large Animal Detection system" schopen klokany včas zaregistrovat, sledovat je a v případě hrozící srážky zastavit automobil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.