Automobilka Volvo si stanovila velmi ambiciozní cíl. Od roku 2020 by v žádném z jejich automobilů neměl nikdo zemřít ani být vážně zraněn. Za tímto účelem Volvo vyvíjí i řadu bezpečnostních systémů, včetně těch na detekci velké zvěře.
Například model S90 je tak schopen ve dne i v noci detekovat zvířata jako koně, losy nebo soby. Problémem se však překvapivě stali klokani. Podle informací zveřejněných na webu Motor1 totiž jejich pohyb mate systém na detekci velké zvěře "Large Animal Detection system".
Tento systém totiž využívá silnici jako referenční bod, podle kterého určuje vzdálenost zvířete před vozidlem. Pokud tak klokan na silnici stojí, systém jeho vzdálenost určí správně. Jakmile však vyskočí, systém si začne myslet, že klokan je daleko.
Ačkoliv je klokani typičtí endemité, vyskytující se jen v Austrálii, pro bezpečnost na silnicích jsou velkou výzvou. Ročně totiž dochází k cca 16,000 srážkám mezi klokany a automobily. To je samozřejmě nebezpečné jak pro populaci klokanů, tak pro řidiče vozidel. Váha některých druhů klokanovitých totiž může dosahovat několika desítek kilogramů.
Odborníci z Volva tak v Austrálii zkouší nové systémy využívající několik radarů a kamer. S jejich pomocí by měl být systém "Large Animal Detection system" schopen klokany včas zaregistrovat, sledovat je a v případě hrozící srážky zastavit automobil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.