Škoda Auto rozšiřuje montážní závod v Indii

Michal Bartoň, 25. února 2004, 20:05 Google+

Společnost Škoda Auto otevřela dnes (25.2.) v indickém městě Aurangabad ve státě Maharastra..

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

..novou montážní halu na výrobu osobních automobilů.

Měsíční kapacita nové továrny dosahuje 800 vozů, přičemž v letošním roce plánuje Škoda Auto v Indii vyrobit přibližně 8500 automobilů.

Na indický trh vstoupila značka Škoda v roce 2000, kdy se poprvé představila na autosalónu „Auto Expo 2000“ v Dillí. Pro svůj záměr získala v listopadu 1999 souhlas od indického Výboru na podporu zahraničních investic (Foreign Investment Promotion Board) a podepsala Memorandum o shodě s generálním tajemníkem zahraničního obchodu Indie. Na základě toho byla založena společnost Škoda Auto India jako 100% dceřinná společnost Škoda Auto. Výroba automobilů řady Škoda Octavia byla postupně zahájena od druhé poloviny roku 2000. V prvních měsících sjížděly z montážní linky výhradně verze Octavia vybavené turbodieselovým motorem 1.9 TDI, později byl výrobní program rozšířen i o modifikace s benzínovými agregáty.

V roce 2001 bylo v Indii prodáno 189 vozů, v roce 2002 již 4401 vozidel a v loňském roce celkem 4451 automobilů Škoda Octavia. V letošním roce plánuje značka Škoda umístit na indickém trhu již více jak 8000 modelů Octavia a jako novinku i 300 luxusních automobilů Škoda Superb.

Produkce vozů Škoda v Indii probíhá v současné době podle metody CKD-3, založené na montáži rozložených automobilů z dovážených komponentů. Montážní sety CKD-3 se vyrábějí a připravují v závodech společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí. Jde o montážní moduly, složené z nevybavené svařené a nalakované karoserie, rozložené pohonné jednotky (motor, převodovka a přední náprava), zadní nápravy, přístrojové desky, jednotlivých prvků interiéru a dalších komponentů. Rozložené vozy jsou do závodu Škoda Auto India dopravovány lodí ve speciálních kontejnerech. Finální montáž automobilů pak probíhá přímo na montážní lince společnosti Škoda Auto India za dodržení všech koncernových kvalitativních standardů. Za podmínky zachování špičkové kvality se do budoucna počítá také s výraznějším zapojením místního dodavatelského průmyslu. Montážní závod Škoda Auto India v současnosti zaměstnává přibližně 300 zaměstnanců.

Závod Škoda Auto India v Aurangabadu je součástí strategického plánu zahraničních aktivit Škoda Auto. Kromě továrny v Indii jsou automobily Škoda montovány i v Solomonovu na Ukrajině (firma Evrocar) a v bosenském Sarajevu. Automobily Škoda smontované v Indii jsou v současné době určené především pro místní trh. V souvislosti s posilováním postavení značky Škoda v tomto perspektivním regionu a otevíráním nových trhů je však předpoklad, že by se továrna Škoda Auto India mohla stát základnou pro export do dalších zemí především jižní a jihovýchodní Asie.

Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto a.s.
Vytisknout

Diskuze: Škoda Auto rozšiřuje montážní závod v Indii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Dny Peugeot právě startují.. - anotační foto

Dny Peugeot právě startují..

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud