Na letošním pařížském autosalonu vystaví Nissan mnoho novinek a modernizovaných modelů pro evropský trh.
PATHFINDER SUV Pathfinder je novým přírůstkem modelové řady Nissan. Začátek prodejů je naplánován na březen roku 2005. Pathfinder byl inspirován konceptem Dunehawk, vystaveným na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Interiér nabízí tři řady sedadel, přičemž druhá a třetí řada je sklopná, což umožňuje vytvořit velkoryse dimenzovaný zavazadlový prostor s plochou podlahou. Díky přizpůsobivosti vnitřního prostoru je možno uspořádat sedadla v 64 různých variantách. Pro větší pohodlí a snazší přístup k zavazadlům slouží možnost samostatného otvírání okna zadních dveří. O pohon vozu se stará nový, velmi výkonný čtyřválcový turbodieselový motor dCi o objemu 2,5 litru, který přichází s druhou generací přímého vstřikování paliva commonrail, zajišťujícím nižší emise, a novým řídicím systémem, zajišťujícím mimořádně kultivovaný běh. Nabídne nejvyšší výkon a točivý moment ve své kategorii, provázený navíc výjimečné příznivou ekonomikou provozu. Přestože se jedná o vůz kategorie 4x4, je Pathfinder vybaven nezávislým zavěšením kol se dvěma příčnými rameny, což mu na silnici zaručuje dynamiku srovnatelnou s běžnou limuzínou. Jeho vyspělý, elektronicky řízený systém pohonu All-Mode 4x4, dobře známý z Nissanu X-TRAIL, navíc ale poskytuje Pathfinderu také vynikající schopnosti v terénu. Výbava a technická úroveň vozu jsou na velmi vysoké úrovni. V nabídce je kromě standardní bohaté výbavy a bezpečnostních prvků také zadní parkovací kamera, známá z Primery, a inteligentní klíč, který umožňuje odemykat dveře a nastartovat motor bez nutnosti vkládat klíč do zámku.
ROADSTER 350Z Kabriolet, vycházející ze široce uznávaného sportovního kupé 350Z, bude v Paříži vystaven v předstihu před uvedením na evropský trh, kde by se měl objevit v příštím roce. Stejně jako u kupé obstarává pohon legendární 3,5 litrový vidlicový šestiválec úspěšné řady VQ, který vyniká výkonem 209 KW (280 koní) a točivým momentem 363 Nm, který pohání zadní kola. Klasická sportovní koncepce. Sací systém i výfuk byly speciálně naladěny tak, aby zvuk motoru maximálně potěšil řidiče při jízdě se staženou střechou.
MURANO Evropská verze Nissanu Murano, jež se objeví v Paříži, je evropskou premiérou tohoto vozu. Přitažlivý crossover s pohonem 4x4 a liniemi sportovního vozu poskytuje komfort a výkony pro opravdu nejnáročnější zákazníky. Více než 1 600 změn, provedených proti americké verzi, Murano ideálně připravilo na nároky evropských zákazníků. Je připravena jedna verze Murana s opravdu vysokou výbavou. Nebude chybět satelitní navigace s dopravním zpravodajským kanálem (TMC), který díky samočinné aktualizaci poskytuje nejčerstvější informace o dopravním provozu. Bude zde také barevná parkovací kamera, špičková audio soustava Bose, bi-xenonové světlomety a kožené čalounění. Nissan Murano, poháněný upraveným zážehovým vidlicovým šestiválcem 3.5 l úspěšné řady VQ, známým ze sportovního kupé 350Z, je velkým hitem na severoamerickém trhu, kde se prodává déle než rok. Unikátní předností Murana, s níž nastoupí na evropský trh, je kontinuální samočinná převodovka, dovolující i manuální řazení 6 rychlostních stupňů. Výkon se na silnici přenáší přes elektronicky řízený systém pohonu Nissan All-Mode 4x4. Murano jde do prodeje po celé Evropě začátkem příštího roku.
PATROL Patrol nabízí novou, robustnější přední masku, nový vzhled zadní části vozu a nově integrované boční stupačky. Změnami prošel i silný třílitrový turbodiesel, který nyní disponuje větším výkonem a vyšším točivým momentem. Změnou je také vypuštění označení „GR“ z názvu vozu. Patrně k největším změnám došlo v interiéru. Ačkoliv Patrol zůstává v jádru drsným off-roadem, Nissan neviděl žádný důvod, proč by si cestující v Patrolu nemohli vychutnat i patřičné pohodlí a luxus. Patrol tak nabízí nový interiér s kvalitnějšími materiály, větším komfortem a bohatší výbavu.
X-TRAIL S PALIVOVÝMI ČLÁNKY Nissan představí model 2003 s alternativním pohonem palivovými články, který nabízí výrazné vylepšení rychlosti a dojezdu ve srovnání s modelem 2002, vystaveným před rokem ve Frankfurtu. Tisková informace a foto: Nissan
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?