BMW M4 GTS se vůbec poprvé ukázalo loni na výstavě Pebble Beach a oproti sériové M4 se liší podstatně hodně. Nově se tahle verze stala safety carem pro závody DTM.
GTS je jiné hlavně v širokém využití uhlíkových vláken na karoserii, použitím titanového výfuku a karbon-keramických brzd v základu. Výrobně je pak vůz omezen na sedm set exemplářů a denně vznikne jen pět kusů.
Pod kapotou vozu pracuje řadový šestiválcový motor se dvěma turby. Ten disponuje systémem vstřikování vody a nabízí výkon 500 koní. Točivý moment činí 600 Nm a je posílán skrze sedmistupňový automat na zadní nápravu.
Nový safety car pro závody německých cestovních vozů DTM nahradil ve službě stávající M4. Žádné velké změny ale rozhodně nečekejte. Krom napisů, LED majáků (i v předním nárazníku) a potřebných log sponzorů je to čistě obyčejná M4 GTS.
V kabině je oranžový ochranný rám, hasicí přístroj a jediným novým prvkem je zde potřebná technika pro rádiovou komunikaci s vedením závodu. Vůz pak na okruhu jezdí na 19" kolech vpředu a 20" kolech vzadu. Ta jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.
První nasazení nového safety caru uvidíme letos 6. až 8. května. Tehdy startuje první závod DTM s celkem 24 auty na startovním roštu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.