BMW M4 GTS se vůbec poprvé ukázalo loni na výstavě Pebble Beach a oproti sériové M4 se liší podstatně hodně. Nově se tahle verze stala safety carem pro závody DTM.
GTS je jiné hlavně v širokém využití uhlíkových vláken na karoserii, použitím titanového výfuku a karbon-keramických brzd v základu. Výrobně je pak vůz omezen na sedm set exemplářů a denně vznikne jen pět kusů.
Pod kapotou vozu pracuje řadový šestiválcový motor se dvěma turby. Ten disponuje systémem vstřikování vody a nabízí výkon 500 koní. Točivý moment činí 600 Nm a je posílán skrze sedmistupňový automat na zadní nápravu.
Nový safety car pro závody německých cestovních vozů DTM nahradil ve službě stávající M4. Žádné velké změny ale rozhodně nečekejte. Krom napisů, LED majáků (i v předním nárazníku) a potřebných log sponzorů je to čistě obyčejná M4 GTS.
V kabině je oranžový ochranný rám, hasicí přístroj a jediným novým prvkem je zde potřebná technika pro rádiovou komunikaci s vedením závodu. Vůz pak na okruhu jezdí na 19" kolech vpředu a 20" kolech vzadu. Ta jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.
První nasazení nového safety caru uvidíme letos 6. až 8. května. Tehdy startuje první závod DTM s celkem 24 auty na startovním roštu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?