BMW oficiálně odhalila X5 M a X6 M, před jejich debutem na Los Angeles Autosalonu.
BMW jim nadělilo agresivní přední nárazník, upravenou masku chladiče a aerodynamické boční linie. Nezapomnělo se na větrané přední blatníky, aerodynamické boční zrcátka a samozřejmě 21 palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport UHP. Sportovní design pokračuje i vzadu, tam je výrazný zadní nárazník a difuzor, který je lemován čtveřicí výfuků.
Změnou prošla i kabina. Merino kožená sportovní sedadla, přepracovaný sdružený systém a kůží potažený M volant s hliníkovými řadicími pádly. Mezi další přednosti patří kůží potažená palubní deska nebo Alcantarou potažený strop.
Oba modely jsou poháněny twin-turbo 4,4-litrovým V8 motorem, který vyvíjí 567 koní (423 kW) a 750 Nm točivého momentu. Je připojen k osmistupňové převodovce Steptronic M a disponuje pohonem všech kol, který umožní zrychlit 0-100 km/h za 4,2 sekundy a zastaví jej až omezovač na rychlosti 250 km/h.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.