BMW oficiálně odhalila X5 M a X6 M, před jejich debutem na Los Angeles Autosalonu.
BMW jim nadělilo agresivní přední nárazník, upravenou masku chladiče a aerodynamické boční linie. Nezapomnělo se na větrané přední blatníky, aerodynamické boční zrcátka a samozřejmě 21 palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport UHP. Sportovní design pokračuje i vzadu, tam je výrazný zadní nárazník a difuzor, který je lemován čtveřicí výfuků.
Změnou prošla i kabina. Merino kožená sportovní sedadla, přepracovaný sdružený systém a kůží potažený M volant s hliníkovými řadicími pádly. Mezi další přednosti patří kůží potažená palubní deska nebo Alcantarou potažený strop.
Oba modely jsou poháněny twin-turbo 4,4-litrovým V8 motorem, který vyvíjí 567 koní (423 kW) a 750 Nm točivého momentu. Je připojen k osmistupňové převodovce Steptronic M a disponuje pohonem všech kol, který umožní zrychlit 0-100 km/h za 4,2 sekundy a zastaví jej až omezovač na rychlosti 250 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.