Automobilka Subaru odhalila na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku již šestou generaci populárního Outbacku. Jeho design je sice spíše evolucí, než revolucí, pod kapotou však došlo k celé řadě zajímavých změn. Outback je nově výkonnější, sofistikovanější a nabídne bohatou paletu chytrých technologií.
Nové Subaru Outback vychází technicky i designově z nového Subaru Legacy, oproti němu však nabídne zvýšenou odolnost a dobrodružnější charakter, což ostatně potvrzuje třeba i jeho výraznější oplastování, vyšší světlo výška nebo specifické nárazníky.
Nový Outback je postaven na nové platformě Subaru, což by mu mělo zajistit až o 70 % vyšší torzní tuhost tuhost a schopnost absorbovat až o 40 % více energie při čelním nebo bočním nárazu. Řidiče pak jistě potěší lepší ovladatelnost a to navzdory světlé výšce cca 22 cm, kterou Outback coby crossover mezi kombi a SUV předčí i některá čistokrevná SUV.
Z nabídky motorů sice mizí šestiválec, ten však nahrazuje přeplňovaný 2.4 litrový motor o výkonu 194 kW (260 k) s točivým momentem 376 Nm. Základní model je osazen 2.4 litrovým atmosferickým motorem o výkonu 136 kW (182 k) s točivým momentem 239 Nm. Obě pohonné jednotky jsou spojeny s převodovkou CVT, která posílá výkon na všechna kola.
Největší změny u šesté generace jsou vidět při pohledu do interiéru, který působí mnohem luxusněji. Svůj podíl na tom má i nový displej informačního systému s úhlopříčkou 11.6 palce, který je umístěn vertikálně ve středu přístrojové desky.
Outback je standardně dodáván se systémem Subaru EyeSight, který je schopen kromě jiného udržet vůz uprostřed jízdního pruhu. Paleta asistenčních systémů navíc může být rozšířena o LED světlomety reagující na natočení kol, automatické brzdění při couvání atd..
Zajímavostí nové generace by měla být speciální Onyx Edition, která se vyznačuje temnými doplňky exteriéru, tmavými 18-palcovými koly a interiérem ve dvou odstínech šedé. Sedačky by navíc měly být vyrobeny z vodu-odpuzujícího materiálu a off-road systém X-Mode by měl nabídnout více jízdních režimů.
Detaily ohledně ceny by Subaru mělo zveřejnit na podzim, krátce před uvedením modelu na trh.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.