Automobilka Subaru odhalila na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku již šestou generaci populárního Outbacku. Jeho design je sice spíše evolucí, než revolucí, pod kapotou však došlo k celé řadě zajímavých změn. Outback je nově výkonnější, sofistikovanější a nabídne bohatou paletu chytrých technologií.
Nové Subaru Outback vychází technicky i designově z nového Subaru Legacy, oproti němu však nabídne zvýšenou odolnost a dobrodružnější charakter, což ostatně potvrzuje třeba i jeho výraznější oplastování, vyšší světlo výška nebo specifické nárazníky.
Nový Outback je postaven na nové platformě Subaru, což by mu mělo zajistit až o 70 % vyšší torzní tuhost tuhost a schopnost absorbovat až o 40 % více energie při čelním nebo bočním nárazu. Řidiče pak jistě potěší lepší ovladatelnost a to navzdory světlé výšce cca 22 cm, kterou Outback coby crossover mezi kombi a SUV předčí i některá čistokrevná SUV.
Z nabídky motorů sice mizí šestiválec, ten však nahrazuje přeplňovaný 2.4 litrový motor o výkonu 194 kW (260 k) s točivým momentem 376 Nm. Základní model je osazen 2.4 litrovým atmosferickým motorem o výkonu 136 kW (182 k) s točivým momentem 239 Nm. Obě pohonné jednotky jsou spojeny s převodovkou CVT, která posílá výkon na všechna kola.
Největší změny u šesté generace jsou vidět při pohledu do interiéru, který působí mnohem luxusněji. Svůj podíl na tom má i nový displej informačního systému s úhlopříčkou 11.6 palce, který je umístěn vertikálně ve středu přístrojové desky.
Outback je standardně dodáván se systémem Subaru EyeSight, který je schopen kromě jiného udržet vůz uprostřed jízdního pruhu. Paleta asistenčních systémů navíc může být rozšířena o LED světlomety reagující na natočení kol, automatické brzdění při couvání atd..
Zajímavostí nové generace by měla být speciální Onyx Edition, která se vyznačuje temnými doplňky exteriéru, tmavými 18-palcovými koly a interiérem ve dvou odstínech šedé. Sedačky by navíc měly být vyrobeny z vodu-odpuzujícího materiálu a off-road systém X-Mode by měl nabídnout více jízdních režimů.
Detaily ohledně ceny by Subaru mělo zveřejnit na podzim, krátce před uvedením modelu na trh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.