Automobilka Subaru odhalila na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku již šestou generaci populárního Outbacku. Jeho design je sice spíše evolucí, než revolucí, pod kapotou však došlo k celé řadě zajímavých změn. Outback je nově výkonnější, sofistikovanější a nabídne bohatou paletu chytrých technologií.
Nové Subaru Outback vychází technicky i designově z nového Subaru Legacy, oproti němu však nabídne zvýšenou odolnost a dobrodružnější charakter, což ostatně potvrzuje třeba i jeho výraznější oplastování, vyšší světlo výška nebo specifické nárazníky.
Nový Outback je postaven na nové platformě Subaru, což by mu mělo zajistit až o 70 % vyšší torzní tuhost tuhost a schopnost absorbovat až o 40 % více energie při čelním nebo bočním nárazu. Řidiče pak jistě potěší lepší ovladatelnost a to navzdory světlé výšce cca 22 cm, kterou Outback coby crossover mezi kombi a SUV předčí i některá čistokrevná SUV.
Z nabídky motorů sice mizí šestiválec, ten však nahrazuje přeplňovaný 2.4 litrový motor o výkonu 194 kW (260 k) s točivým momentem 376 Nm. Základní model je osazen 2.4 litrovým atmosferickým motorem o výkonu 136 kW (182 k) s točivým momentem 239 Nm. Obě pohonné jednotky jsou spojeny s převodovkou CVT, která posílá výkon na všechna kola.
Největší změny u šesté generace jsou vidět při pohledu do interiéru, který působí mnohem luxusněji. Svůj podíl na tom má i nový displej informačního systému s úhlopříčkou 11.6 palce, který je umístěn vertikálně ve středu přístrojové desky.
Outback je standardně dodáván se systémem Subaru EyeSight, který je schopen kromě jiného udržet vůz uprostřed jízdního pruhu. Paleta asistenčních systémů navíc může být rozšířena o LED světlomety reagující na natočení kol, automatické brzdění při couvání atd..
Zajímavostí nové generace by měla být speciální Onyx Edition, která se vyznačuje temnými doplňky exteriéru, tmavými 18-palcovými koly a interiérem ve dvou odstínech šedé. Sedačky by navíc měly být vyrobeny z vodu-odpuzujícího materiálu a off-road systém X-Mode by měl nabídnout více jízdních režimů.
Detaily ohledně ceny by Subaru mělo zveřejnit na podzim, krátce před uvedením modelu na trh.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?