Twinga RS se v současném vydání malého Renaultu pravděpodobně nedočkáme. Malou náplastí budiž chystané provedení GT s posíleným motorem a sportovnějším podvozkem. Ještě před ním však došlo na ostřejší verzi sesterských Smartů Fortwo a Forfour. Na svědomí je má Brabus a hlavní zbraní je výkon 109 koní.
Motor vzadu, pohon zadních kol a malý poloměr otáčení. Papírově hodně dobrá výchozí pozice pro tvorbu sportovního hatchbacku. Jenomže Smarty Fortwo (i v provedení s otevřenou střechou) a Forfour na nějakou ostřejší jízdu moc stavěné nejsou. A obáváme se, že k tomu nepřispějí ani verze, upravené Brabusem. Ty se pyšní především přeplňovaným tříválcem o objemu 0.9 litru, naladěným na 109 koní při 5750 ot./min a 170 Nm při 2000 ot./min.
Vyššímu výkonu sekunduje upravená šestistupňová dvouspojková převodovka s funkcí Race Start, která automaticky nastaví optimální otáčky a záběr spojky při startu, takže vůz se „odpíchne“ téměř bez jakékoliv prodlevy. Proměnou prošlo i řízení s variabilním převodem, reagující na aktuální rychlost. Ta je maximálně 165 km/h u Fortwo a 180 km/h u Forfour. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere dvoumístnému modelu 9,5 sekundy, čtyřmístný hatchback je o sekundu pomalejší. Spotřeba je 4,5 l/100 km, respektive 4,6 l/100 km u kabrioletu a modelu Forfour.
Pod kabátkem, vylepšeným o decentní bodykit a litá kola o rozměru 16 palců vpředu a 17 vzadu u Fortwo, respektive 17 palců u Forfour, najdeme podvozek Brabus Performance s tužším naladěním tlumičů i pružin. Přenastaveno bylo i ESP. Kdyby byl standardní Babus málo, mají Němci v záloze ještě verze Brabus Xclusive s čalouněním perforovanou kůží Nappa, upraveným přístrojovým panelem v kombinaci látky a kůže, palubní deskou s hodinami a otáčkoměrem, jinými koberečky a extra výbavou, včetně paketu LED & Sensor. Cena verze Xclusive je o 3000 euro (cca 81 000 korun) vyšší než u standardního provedení.
To začíná na 19 710 eurech (cca 533 000 korun) za Fortwo, pokračuje přes 20 520 euro (cca 554 000 korun) za Forfour a končí na 22 970 eurech (cca 621 000 korun) za Fortwo Cabrio.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.