Twinga RS se v současném vydání malého Renaultu pravděpodobně nedočkáme. Malou náplastí budiž chystané provedení GT s posíleným motorem a sportovnějším podvozkem. Ještě před ním však došlo na ostřejší verzi sesterských Smartů Fortwo a Forfour. Na svědomí je má Brabus a hlavní zbraní je výkon 109 koní.
Motor vzadu, pohon zadních kol a malý poloměr otáčení. Papírově hodně dobrá výchozí pozice pro tvorbu sportovního hatchbacku. Jenomže Smarty Fortwo (i v provedení s otevřenou střechou) a Forfour na nějakou ostřejší jízdu moc stavěné nejsou. A obáváme se, že k tomu nepřispějí ani verze, upravené Brabusem. Ty se pyšní především přeplňovaným tříválcem o objemu 0.9 litru, naladěným na 109 koní při 5750 ot./min a 170 Nm při 2000 ot./min.
Vyššímu výkonu sekunduje upravená šestistupňová dvouspojková převodovka s funkcí Race Start, která automaticky nastaví optimální otáčky a záběr spojky při startu, takže vůz se „odpíchne“ téměř bez jakékoliv prodlevy. Proměnou prošlo i řízení s variabilním převodem, reagující na aktuální rychlost. Ta je maximálně 165 km/h u Fortwo a 180 km/h u Forfour. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere dvoumístnému modelu 9,5 sekundy, čtyřmístný hatchback je o sekundu pomalejší. Spotřeba je 4,5 l/100 km, respektive 4,6 l/100 km u kabrioletu a modelu Forfour.
Pod kabátkem, vylepšeným o decentní bodykit a litá kola o rozměru 16 palců vpředu a 17 vzadu u Fortwo, respektive 17 palců u Forfour, najdeme podvozek Brabus Performance s tužším naladěním tlumičů i pružin. Přenastaveno bylo i ESP. Kdyby byl standardní Babus málo, mají Němci v záloze ještě verze Brabus Xclusive s čalouněním perforovanou kůží Nappa, upraveným přístrojovým panelem v kombinaci látky a kůže, palubní deskou s hodinami a otáčkoměrem, jinými koberečky a extra výbavou, včetně paketu LED & Sensor. Cena verze Xclusive je o 3000 euro (cca 81 000 korun) vyšší než u standardního provedení.
To začíná na 19 710 eurech (cca 533 000 korun) za Fortwo, pokračuje přes 20 520 euro (cca 554 000 korun) za Forfour a končí na 22 970 eurech (cca 621 000 korun) za Fortwo Cabrio.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.