Smarty Fortwo a Forfour dostaly kůru od Brabusu, 109 koní je ale pořád málo

ar6, 9. května 2016, 03:15 Google+ Beijing International Automotive Exhibition 2016

Twinga RS se v současném vydání malého Renaultu pravděpodobně nedočkáme. Malou náplastí budiž chystané provedení GT s posíleným motorem a sportovnějším podvozkem. Ještě před ním však došlo na ostřejší verzi sesterských Smartů Fortwo a Forfour. Na svědomí je má Brabus a hlavní zbraní je výkon 109 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Smart Fortwo Brabus dostal 109 koní a pohon zadních kol.

Smart Fortwo Brabus dostal 109 koní a pohon zadních kol. | foto: Smart

Sdílejte článek

Motor vzadu, pohon zadních kol a malý poloměr otáčení. Papírově hodně dobrá výchozí pozice pro tvorbu sportovního hatchbacku. Jenomže Smarty Fortwo (i v provedení s otevřenou střechou) a Forfour na nějakou ostřejší jízdu moc stavěné nejsou. A obáváme se, že k tomu nepřispějí ani verze, upravené Brabusem. Ty se pyšní především přeplňovaným tříválcem o objemu 0.9 litru, naladěným na 109 koní při 5750 ot./min a 170 Nm při 2000 ot./min.

Vyššímu výkonu sekunduje upravená šestistupňová dvouspojková převodovka s funkcí Race Start, která automaticky nastaví optimální otáčky a záběr spojky při startu, takže vůz se „odpíchne“ téměř bez jakékoliv prodlevy. Proměnou prošlo i řízení s variabilním převodem, reagující na aktuální rychlost. Ta je maximálně 165 km/h u Fortwo a 180 km/h u Forfour. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere dvoumístnému modelu 9,5 sekundy, čtyřmístný hatchback je o sekundu pomalejší. Spotřeba je 4,5 l/100 km, respektive 4,6 l/100 km u kabrioletu a modelu Forfour.

Pod kabátkem, vylepšeným o decentní bodykit a litá kola o rozměru 16 palců vpředu a 17 vzadu u Fortwo, respektive 17 palců u Forfour, najdeme podvozek Brabus Performance s tužším naladěním tlumičů i pružin. Přenastaveno bylo i ESP. Kdyby byl standardní Babus málo, mají Němci v záloze ještě verze Brabus Xclusive s čalouněním perforovanou kůží Nappa, upraveným přístrojovým panelem v kombinaci látky a kůže, palubní deskou s hodinami a otáčkoměrem, jinými koberečky a extra výbavou, včetně paketu LED & Sensor. Cena verze Xclusive je o 3000 euro (cca 81 000 korun) vyšší než u standardního provedení.

To začíná na 19 710 eurech (cca 533 000 korun) za Fortwo, pokračuje přes 20 520 euro (cca 554 000 korun) za Forfour a končí na 22 970 eurech (cca 621 000 korun) za Fortwo Cabrio.

Vytisknout

Diskuze: Smarty Fortwo a Forfour dostaly kůru od Brabusu, 109 koní je ale pořád málo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Na český trh přichází osmá generace Toyoty Hilux.

Osmá generace Toyoty Hilux přichází na trh, v některých verzích se tváří jako…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud