Jedna z mnoha vizí Elona Muska, týkající se přepravy budoucnosti, je opět o něco blíž své realizaci. Projekt Hyperloop One, který by měl přepravovat lidi i náklad rychlostí přesahující 1000 km/h, prošel v nedávné době prvním úspěšným testem. Další a náročnější testy se tak nezastavitelně blíží.
Elon Musk je bezesporu jedním z největších vizionářů dnešní doby. Jeho společnost SpaceX prokázala, že nosné rakety nemusejí být jen na jedno použití a automobilka Tesla jasně definovala, jakým směrem se bude vyvíjet automobilový trh. Nyní se však hlásí o slovo i společnost Hyperloop One, která nám chce dokázat, že vlaky jsou zbytečně pomalý přežitek doby.
Společnost Hyperloop chtěl ke svým plánům původě využít tunel o délce 1 míle, tedy cca 1,600 km, nakonec se však musela spokojit s prostorem pouhých 500 metrů. I to však stačilo k otestování techniky celého systému, který jasně ukázal svou životaschopnost.
Během krátkého testu bylo v tunelu vytvořeno naprosté vakuum a speciální saně se díky magnetickému nadnášení dokázaly přepravit na vzdálenost 500 za 5,3 vteřiny, přičemž přetížení činilo necelé 2G a rychlost dosahovala cca 112 km/h.
V porovnání s plánovanými čísly, kterých chce Hyperloop One dosáhnout, se jedná spíše o úsměvné hodnoty. Společnost se však nyní podařilo potvrdit správnost své koncepce, což umožní technikům snažit se o dosažení stále lepších výsledků. K tomu by měla posloužit i nová kabina XP-1, která nahradí testovací podvozek.
Ačkoliv Hepyrloop One dosáhl prvních úspěchů, na techniky stále čeká velká řada úkolů, na kterých musí zapracovat. Někteří skeptici totiž stále tvrdí, že systém nemá šanci na úspěch, neboť materiál tunelu není schopen vydržet námahu, kterou na něj budou vyvíjet kapsle cestující rychlostí 1 120km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.