Jedna z mnoha vizí Elona Muska, týkající se přepravy budoucnosti, je opět o něco blíž své realizaci. Projekt Hyperloop One, který by měl přepravovat lidi i náklad rychlostí přesahující 1000 km/h, prošel v nedávné době prvním úspěšným testem. Další a náročnější testy se tak nezastavitelně blíží.
Elon Musk je bezesporu jedním z největších vizionářů dnešní doby. Jeho společnost SpaceX prokázala, že nosné rakety nemusejí být jen na jedno použití a automobilka Tesla jasně definovala, jakým směrem se bude vyvíjet automobilový trh. Nyní se však hlásí o slovo i společnost Hyperloop One, která nám chce dokázat, že vlaky jsou zbytečně pomalý přežitek doby.
Společnost Hyperloop chtěl ke svým plánům původě využít tunel o délce 1 míle, tedy cca 1,600 km, nakonec se však musela spokojit s prostorem pouhých 500 metrů. I to však stačilo k otestování techniky celého systému, který jasně ukázal svou životaschopnost.
Během krátkého testu bylo v tunelu vytvořeno naprosté vakuum a speciální saně se díky magnetickému nadnášení dokázaly přepravit na vzdálenost 500 za 5,3 vteřiny, přičemž přetížení činilo necelé 2G a rychlost dosahovala cca 112 km/h.
V porovnání s plánovanými čísly, kterých chce Hyperloop One dosáhnout, se jedná spíše o úsměvné hodnoty. Společnost se však nyní podařilo potvrdit správnost své koncepce, což umožní technikům snažit se o dosažení stále lepších výsledků. K tomu by měla posloužit i nová kabina XP-1, která nahradí testovací podvozek.
Ačkoliv Hepyrloop One dosáhl prvních úspěchů, na techniky stále čeká velká řada úkolů, na kterých musí zapracovat. Někteří skeptici totiž stále tvrdí, že systém nemá šanci na úspěch, neboť materiál tunelu není schopen vydržet námahu, kterou na něj budou vyvíjet kapsle cestující rychlostí 1 120km/h.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?