Jedna z mnoha vizí Elona Muska, týkající se přepravy budoucnosti, je opět o něco blíž své realizaci. Projekt Hyperloop One, který by měl přepravovat lidi i náklad rychlostí přesahující 1000 km/h, prošel v nedávné době prvním úspěšným testem. Další a náročnější testy se tak nezastavitelně blíží.
Elon Musk je bezesporu jedním z největších vizionářů dnešní doby. Jeho společnost SpaceX prokázala, že nosné rakety nemusejí být jen na jedno použití a automobilka Tesla jasně definovala, jakým směrem se bude vyvíjet automobilový trh. Nyní se však hlásí o slovo i společnost Hyperloop One, která nám chce dokázat, že vlaky jsou zbytečně pomalý přežitek doby.
Společnost Hyperloop chtěl ke svým plánům původě využít tunel o délce 1 míle, tedy cca 1,600 km, nakonec se však musela spokojit s prostorem pouhých 500 metrů. I to však stačilo k otestování techniky celého systému, který jasně ukázal svou životaschopnost.
Během krátkého testu bylo v tunelu vytvořeno naprosté vakuum a speciální saně se díky magnetickému nadnášení dokázaly přepravit na vzdálenost 500 za 5,3 vteřiny, přičemž přetížení činilo necelé 2G a rychlost dosahovala cca 112 km/h.
V porovnání s plánovanými čísly, kterých chce Hyperloop One dosáhnout, se jedná spíše o úsměvné hodnoty. Společnost se však nyní podařilo potvrdit správnost své koncepce, což umožní technikům snažit se o dosažení stále lepších výsledků. K tomu by měla posloužit i nová kabina XP-1, která nahradí testovací podvozek.
Ačkoliv Hepyrloop One dosáhl prvních úspěchů, na techniky stále čeká velká řada úkolů, na kterých musí zapracovat. Někteří skeptici totiž stále tvrdí, že systém nemá šanci na úspěch, neboť materiál tunelu není schopen vydržet námahu, kterou na něj budou vyvíjet kapsle cestující rychlostí 1 120km/h.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?