Jedna z mnoha vizí Elona Muska, týkající se přepravy budoucnosti, je opět o něco blíž své realizaci. Projekt Hyperloop One, který by měl přepravovat lidi i náklad rychlostí přesahující 1000 km/h, prošel v nedávné době prvním úspěšným testem. Další a náročnější testy se tak nezastavitelně blíží.
Elon Musk je bezesporu jedním z největších vizionářů dnešní doby. Jeho společnost SpaceX prokázala, že nosné rakety nemusejí být jen na jedno použití a automobilka Tesla jasně definovala, jakým směrem se bude vyvíjet automobilový trh. Nyní se však hlásí o slovo i společnost Hyperloop One, která nám chce dokázat, že vlaky jsou zbytečně pomalý přežitek doby.
Společnost Hyperloop chtěl ke svým plánům původě využít tunel o délce 1 míle, tedy cca 1,600 km, nakonec se však musela spokojit s prostorem pouhých 500 metrů. I to však stačilo k otestování techniky celého systému, který jasně ukázal svou životaschopnost.
Během krátkého testu bylo v tunelu vytvořeno naprosté vakuum a speciální saně se díky magnetickému nadnášení dokázaly přepravit na vzdálenost 500 za 5,3 vteřiny, přičemž přetížení činilo necelé 2G a rychlost dosahovala cca 112 km/h.
V porovnání s plánovanými čísly, kterých chce Hyperloop One dosáhnout, se jedná spíše o úsměvné hodnoty. Společnost se však nyní podařilo potvrdit správnost své koncepce, což umožní technikům snažit se o dosažení stále lepších výsledků. K tomu by měla posloužit i nová kabina XP-1, která nahradí testovací podvozek.
Ačkoliv Hepyrloop One dosáhl prvních úspěchů, na techniky stále čeká velká řada úkolů, na kterých musí zapracovat. Někteří skeptici totiž stále tvrdí, že systém nemá šanci na úspěch, neboť materiál tunelu není schopen vydržet námahu, kterou na něj budou vyvíjet kapsle cestující rychlostí 1 120km/h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?