Honda vyvíjí i letadla..

Michal Bartoň, 30. ledna 2004, 11:12 Google+

Firma Honda Motor Co., Ltd. ohlásila, že její nové experimentální..

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

..kompaktní komerční proudové letadlo HondaJet, vybavené firmou HONDA vyvinutými proudovými motory HF118, úspěšně dokončilo na letišti Piedmont Triad Airport v Severní Karolině v USA úvodní letové zkoušky.

Ve srovnání s konvenčními proudovými letadly nabízí tento experimentální letoun skvěle nízkou spotřebu paliva a pozoruhodný prostor kabiny. Motory jsou umístěny optimálně na horní ploše hlavního křídla v ojedinělém uspořádání, které snižuje odpor vzduchu při vysokých rychlostech a zvyšuje letovou výkonnost. Toto uspořádání také odstraňuje potřebu strukturálního zabudování motorů do trupu letadla, což umožňuje zvětšení prostoru v kabině oproti konvenčním letadlům o více než 30%.

Trup je celistvou a lehkou konstrukcí z uhlíkových kompozitů a jeho kabina je největší v dané třídě. Hlavní křídlo tvoří hliníkové panely, vyražené z jednotlivých hliníkových plechů, které poskytují hladší povrch než obvyklé struktury křídel, společně s firmou Honda patentově chráněnými laminárními nosnými plochami, snižujícími turbulenci a významně zlepšují aerodynamické parametry. Další odpor vzduchu snižující technologie se týká nosu trupu, který je formován tak, aby vytvářel laminární proudění. Tyto vlastnosti v kombinaci s úsporným proudovým motorem s turbodmychadlem Honda HF118 umožnily snížit spotřebu paliva ve srovnání s běžnými letadly o více než o 40%.

Honda začala s výzkumem na úseku kompaktních komerčních proudových letadel v roce 1986, s motory od jiných výrobců. Experimentální kompaktní proudový letoun HondaJet s proudovým motorem s turbodmychadlem HF118 je prvním firmou vyvinutým Honda letadlem používajícím motory Honda a je významným milníkem pro společnost i pro letecký průmysl.

Zdroj: Honda ČR

Vytisknout

Diskuze: Honda vyvíjí i letadla..

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford "Truckem" roku 2004 - anotační foto

Ford "Truckem" roku 2004

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud