Pochází ze slunného Španělska a patří mezi nejoblíbenější vozy v třídě MPV. Každý již jistě tuší, že řeč bude o víceúčelovém voze Seat Alhambra. Ten nedávno prošel faceliftem a my se na něj nyní podíváme podrobněji.
Seat Alhambra je stále založené na VW Sharan, což rozhodně nezapře. Abych k vám byl upřímný, Seat Alhambra není nic jiného, než Volkswagen s „S“ na čumáku. To platí o interiéru, exteriéru, motorizaci, palubním systému, volantu, rozmístění větracích otvorů a vlastně úplně o všem. Od Sharana se vůz liší pouze „seaťáckou“ maskou, novými světlomety a novými litými koly.
Ale aby nebyli příznivci Seatu ochuzeni, přeci jen se zde zmíním o nějakých technických podrobnostech. Na výběr je hned několik motorů. Jedná se o benzínové motory 1,4 TSI o výkonu 150 koní a 2,0 TSI s 220 koňmi. Dieselové motory jsou zastoupeny agregáty 1,6 TDI s výkonem 115 koní a 2,0 TDI ve variantě se 150 nebo 184 koňmi. Všechny zmíněné agregáty (kromě 1,6 TDI) lze kombinovat s automatem DSG. Ten je u verze 2,0 TSI standardní výbavou. Pohon všech 4 kol je dostupný u 150 koňové varianty dieselového motoru. Ve voze samozřejmě najdete parkovací senzory, masážními sedadly, multi-kolizní brzdou a mnoho a mnoho dalších volitelných funkcí a systémů.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?