Dnes byl poprvé odhalen prototyp supersportu s prapodivný jménem Arrinera. Ten vznikal od roku 2008 pod křídly společnosti Veno SA a jde o první polské vozidlo této třídy.
Jeho podobnost se současnými modely Lamborghini přímo bije do očí. Ovšem všechny supersporty jsou si do jisté míry podobné. Tento projekt je pozoruhodný zejména tím, že Polsko není tradičním producentem automobilů. Tedy přehlédneme-li výrobní závody Fiatu nebo historicky "polské fiaty" či Polonezy.
Technických informací máme prozatím minimum. Arrinera je postavena na šasi z ocelových trubek, karoserie je vyrobena z kompozitních materiálů. O pohon se stará notoricky známý motor z Chevy Corvette ZR1 - 6,2 litrový vidlicový osmiválec LS9 osazený kompresorem Eaton. Jeho výsledné parametry - výkon 638 koní a krouťák 819 N.m vypadají jako solidní základ pro hbité výkony.
Výrobce Arrinery najal na vývoj vozu kvalifikovaného poradce, tím je Lee Noble stojící za značkou Noble. Prototyp se představil ve slušivém šedém laku, doplněný černými koly a interiérem v oranžovém odstínu. Otázkou zůstává, zda si dokáže Arrinera najít svou klientelu. V konkurenci "pravých" Lamborghini, Ferrari a dalších to nebude mít snadné. A takových projektů zde již bylo nepočítaně.
zdroj: carscoop.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?