Dnes byl poprvé odhalen prototyp supersportu s prapodivný jménem Arrinera. Ten vznikal od roku 2008 pod křídly společnosti Veno SA a jde o první polské vozidlo této třídy.
Jeho podobnost se současnými modely Lamborghini přímo bije do očí. Ovšem všechny supersporty jsou si do jisté míry podobné. Tento projekt je pozoruhodný zejména tím, že Polsko není tradičním producentem automobilů. Tedy přehlédneme-li výrobní závody Fiatu nebo historicky "polské fiaty" či Polonezy.
Technických informací máme prozatím minimum. Arrinera je postavena na šasi z ocelových trubek, karoserie je vyrobena z kompozitních materiálů. O pohon se stará notoricky známý motor z Chevy Corvette ZR1 - 6,2 litrový vidlicový osmiválec LS9 osazený kompresorem Eaton. Jeho výsledné parametry - výkon 638 koní a krouťák 819 N.m vypadají jako solidní základ pro hbité výkony.
Výrobce Arrinery najal na vývoj vozu kvalifikovaného poradce, tím je Lee Noble stojící za značkou Noble. Prototyp se představil ve slušivém šedém laku, doplněný černými koly a interiérem v oranžovém odstínu. Otázkou zůstává, zda si dokáže Arrinera najít svou klientelu. V konkurenci "pravých" Lamborghini, Ferrari a dalších to nebude mít snadné. A takových projektů zde již bylo nepočítaně.
zdroj: carscoop.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.