Nemecká ikona nižšej strednej triedy, VW Golf, sa vo svojej siedmej generácii verejnosti predstaví presne o mesiac v Berlíne.
Už od polovice júna kolovala informácia o tom, že siedma generácia kompaktného Volkswagenu Golf bude mať slávnostnú premiéru na verejnosti počas autosalónu v Paríži, ktorý sa bude konať v dňoch 29. septembra až 13. októbra. Výroba Golfu VII sa naplno rozbehne od polovice augusta.
Posledné, tento krát vraj správne informácie však hovoria o tom, že nová generácia ikony nižšej strednej triedy sa po prvý krát verejnosti ukáže počas špeciálnej akcie v nemeckom Berlíne, a to už na začiatku mesiaca, konkrétne 4. septembra. V tento deň majú byť zverejnené aj oficiálne fotografie, informácie a technické parametre automobilu.
Zatiaľ však vieme, že novinka už nemá byť len faceliftom aktuálnej generácie, ale kompletne novým vozidlom postaveným na novej modulárnej koncernovej platforme MQB. Na nej ako prvý koncernový model jazdí Audi A3 dostane ju aj nový Leon a Octavia tretej generácie.
Pod kapotou budú známe benzínové motory 1,2 TSI a 1,4 TSI a naftové štvorvalce 1,6 TDI, 2,0 TDI. Ich bližšie špecifikácie budú oznámené počas slávnostného odhalenia vozidla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?