Nemecká ikona nižšej strednej triedy, VW Golf, sa vo svojej siedmej generácii verejnosti predstaví presne o mesiac v Berlíne.
Už od polovice júna kolovala informácia o tom, že siedma generácia kompaktného Volkswagenu Golf bude mať slávnostnú premiéru na verejnosti počas autosalónu v Paríži, ktorý sa bude konať v dňoch 29. septembra až 13. októbra. Výroba Golfu VII sa naplno rozbehne od polovice augusta.
Posledné, tento krát vraj správne informácie však hovoria o tom, že nová generácia ikony nižšej strednej triedy sa po prvý krát verejnosti ukáže počas špeciálnej akcie v nemeckom Berlíne, a to už na začiatku mesiaca, konkrétne 4. septembra. V tento deň majú byť zverejnené aj oficiálne fotografie, informácie a technické parametre automobilu.
Zatiaľ však vieme, že novinka už nemá byť len faceliftom aktuálnej generácie, ale kompletne novým vozidlom postaveným na novej modulárnej koncernovej platforme MQB. Na nej ako prvý koncernový model jazdí Audi A3 dostane ju aj nový Leon a Octavia tretej generácie.
Pod kapotou budú známe benzínové motory 1,2 TSI a 1,4 TSI a naftové štvorvalce 1,6 TDI, 2,0 TDI. Ich bližšie špecifikácie budú oznámené počas slávnostného odhalenia vozidla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.