Nemecká ikona nižšej strednej triedy, VW Golf, sa vo svojej siedmej generácii verejnosti predstaví presne o mesiac v Berlíne.
Už od polovice júna kolovala informácia o tom, že siedma generácia kompaktného Volkswagenu Golf bude mať slávnostnú premiéru na verejnosti počas autosalónu v Paríži, ktorý sa bude konať v dňoch 29. septembra až 13. októbra. Výroba Golfu VII sa naplno rozbehne od polovice augusta.
Posledné, tento krát vraj správne informácie však hovoria o tom, že nová generácia ikony nižšej strednej triedy sa po prvý krát verejnosti ukáže počas špeciálnej akcie v nemeckom Berlíne, a to už na začiatku mesiaca, konkrétne 4. septembra. V tento deň majú byť zverejnené aj oficiálne fotografie, informácie a technické parametre automobilu.
Zatiaľ však vieme, že novinka už nemá byť len faceliftom aktuálnej generácie, ale kompletne novým vozidlom postaveným na novej modulárnej koncernovej platforme MQB. Na nej ako prvý koncernový model jazdí Audi A3 dostane ju aj nový Leon a Octavia tretej generácie.
Pod kapotou budú známe benzínové motory 1,2 TSI a 1,4 TSI a naftové štvorvalce 1,6 TDI, 2,0 TDI. Ich bližšie špecifikácie budú oznámené počas slávnostného odhalenia vozidla.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?