Škoda Octavia je další očekávanou novinkou Škody pro tento rok. Zdá se, že i tentokrát nebude automobilka čekat na výstavu a představí auto přesně mezi autosalony.
Škoda Octavia se představí na konci roku, podobně jako se loni představil malý model Citigo. Škoda již nečeká na autosalony, kde tradičně probíhá představení novinek, ale své nové vozy představuje mezi automobilovými svátky a do rukou novinářů a dealerů se dostanou ještě před oficiálním představením na autoshow.
Tento osud podle všeho čeká také novou Octavii, kterou automobilka již pilně testuje na běžných silnicích. Vyrobené kusy jsou prozatím předsériové, plná sériová výroba naběhne 5. listopadu, tedy již za pár dní. Je jasné, že představení na sebe poté nenechá dlouho čekat.
Jako první budou tradičně vyrobeny vozy pro závěrečné testy a předváděcí exempláře. Datum, od kterého bude možné nový vůz objednat, zatím neznáme, ale pravděpodobně se tak stane až po výstavní premiéře v březnu.
Nová Octavia vzhledově naváže na menší model Rapid. Přinese geometričtější pojetí přídě podobné Rapidu, avšak zabalené do rozměrnějšího kabátku. Pod kapotou najdeme moderní platformu MQB, která se postupně dostane do prakticky všech běžných vozů koncernu Volkswagen. O pohon se postará řada přeplňovaných motorů, jak je nyní u Volkswagenu zvykem.
Příští rok bude celkově ohledně novinek ze Škodovky hojný. Mimo všech možných variant Octavie očekáváme také facelifty dvou modelů značky - Superbu a Yetiho. Oba vozy by měly dostat masku blízkou Rapidu a Octavii. Vzadu by se zase měl objevit prolis ukrývající poznávací značku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?