Škoda Octavia je další očekávanou novinkou Škody pro tento rok. Zdá se, že i tentokrát nebude automobilka čekat na výstavu a představí auto přesně mezi autosalony.
Škoda Octavia se představí na konci roku, podobně jako se loni představil malý model Citigo. Škoda již nečeká na autosalony, kde tradičně probíhá představení novinek, ale své nové vozy představuje mezi automobilovými svátky a do rukou novinářů a dealerů se dostanou ještě před oficiálním představením na autoshow.
Tento osud podle všeho čeká také novou Octavii, kterou automobilka již pilně testuje na běžných silnicích. Vyrobené kusy jsou prozatím předsériové, plná sériová výroba naběhne 5. listopadu, tedy již za pár dní. Je jasné, že představení na sebe poté nenechá dlouho čekat.
Jako první budou tradičně vyrobeny vozy pro závěrečné testy a předváděcí exempláře. Datum, od kterého bude možné nový vůz objednat, zatím neznáme, ale pravděpodobně se tak stane až po výstavní premiéře v březnu.
Nová Octavia vzhledově naváže na menší model Rapid. Přinese geometričtější pojetí přídě podobné Rapidu, avšak zabalené do rozměrnějšího kabátku. Pod kapotou najdeme moderní platformu MQB, která se postupně dostane do prakticky všech běžných vozů koncernu Volkswagen. O pohon se postará řada přeplňovaných motorů, jak je nyní u Volkswagenu zvykem.
Příští rok bude celkově ohledně novinek ze Škodovky hojný. Mimo všech možných variant Octavie očekáváme také facelifty dvou modelů značky - Superbu a Yetiho. Oba vozy by měly dostat masku blízkou Rapidu a Octavii. Vzadu by se zase měl objevit prolis ukrývající poznávací značku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?