Škoda Octavia je další očekávanou novinkou Škody pro tento rok. Zdá se, že i tentokrát nebude automobilka čekat na výstavu a představí auto přesně mezi autosalony.
Škoda Octavia se představí na konci roku, podobně jako se loni představil malý model Citigo. Škoda již nečeká na autosalony, kde tradičně probíhá představení novinek, ale své nové vozy představuje mezi automobilovými svátky a do rukou novinářů a dealerů se dostanou ještě před oficiálním představením na autoshow.
Tento osud podle všeho čeká také novou Octavii, kterou automobilka již pilně testuje na běžných silnicích. Vyrobené kusy jsou prozatím předsériové, plná sériová výroba naběhne 5. listopadu, tedy již za pár dní. Je jasné, že představení na sebe poté nenechá dlouho čekat.
Jako první budou tradičně vyrobeny vozy pro závěrečné testy a předváděcí exempláře. Datum, od kterého bude možné nový vůz objednat, zatím neznáme, ale pravděpodobně se tak stane až po výstavní premiéře v březnu.
Nová Octavia vzhledově naváže na menší model Rapid. Přinese geometričtější pojetí přídě podobné Rapidu, avšak zabalené do rozměrnějšího kabátku. Pod kapotou najdeme moderní platformu MQB, která se postupně dostane do prakticky všech běžných vozů koncernu Volkswagen. O pohon se postará řada přeplňovaných motorů, jak je nyní u Volkswagenu zvykem.
Příští rok bude celkově ohledně novinek ze Škodovky hojný. Mimo všech možných variant Octavie očekáváme také facelifty dvou modelů značky - Superbu a Yetiho. Oba vozy by měly dostat masku blízkou Rapidu a Octavii. Vzadu by se zase měl objevit prolis ukrývající poznávací značku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.