Představení nového BMW M2 CS znamená první vstup BMW M GmbH do prémiového segmentu kompaktních sportovních vozů navržených jako limitovaná speciální edice.
Exkluzivní BMW M2 CS stojí v modelové hierarchii nad BMW M2 Competition a bude stavět na úspěchu, kterého již dosáhly modely BMW M3 CS a BMW M4 CS. Tento mimořádně schopný vůz slouží také jako základ pro model BMW M2 CS Racing – nový základní závodní automobil BMW M Motorsport pro sezónu 2020, určený pro amatérské jezdce kategorie Clubsport.
BMW M2 CS sází na dvěmi turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3.0 litru. S výkonem 331 kW (450 koní) je o 29 kW (40 koní) silnější než výchozí BMW M2 Competition, točivý moment vyvrcholí hodnotou 550 N.m. Výkon se přenáší na kola zadní nápravy opatřené samosvorným diferenciálem přes 7 stupňovanou dvouspojkovou převodovku (M DCT). K velké radosti nadšených řidičů je možno zvolit též manuální 6 stupňovou převodovku.
Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za rovné 4 s , v případě volby M DCT. S manuálem budete na stovce v čase 4,2 s. Obě varianty mají maximální rychlost eleltronicky omezenou na 280 km/h.
Úměrně vysoký brzdný účinek zajišťují standardní M sportovní brzdy s červeně lakovanými třmeny nebo volitelné M karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu. Ty se ukrývají za superlehkými disky kol o průměru 19". Přední kolo váží 9 kg, zadní pak 10 kg. Obuta jsou do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozměry vpředu 245/35 R19, vzadu 265/35 R19.
Předpokládaná cena má začínat na částce 95 tisíc euro (přes 2.4 milionu Kč)
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?