Představení nového BMW M2 CS znamená první vstup BMW M GmbH do prémiového segmentu kompaktních sportovních vozů navržených jako limitovaná speciální edice.
Exkluzivní BMW M2 CS stojí v modelové hierarchii nad BMW M2 Competition a bude stavět na úspěchu, kterého již dosáhly modely BMW M3 CS a BMW M4 CS. Tento mimořádně schopný vůz slouží také jako základ pro model BMW M2 CS Racing – nový základní závodní automobil BMW M Motorsport pro sezónu 2020, určený pro amatérské jezdce kategorie Clubsport.
BMW M2 CS sází na dvěmi turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3.0 litru. S výkonem 331 kW (450 koní) je o 29 kW (40 koní) silnější než výchozí BMW M2 Competition, točivý moment vyvrcholí hodnotou 550 N.m. Výkon se přenáší na kola zadní nápravy opatřené samosvorným diferenciálem přes 7 stupňovanou dvouspojkovou převodovku (M DCT). K velké radosti nadšených řidičů je možno zvolit též manuální 6 stupňovou převodovku.
Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za rovné 4 s , v případě volby M DCT. S manuálem budete na stovce v čase 4,2 s. Obě varianty mají maximální rychlost eleltronicky omezenou na 280 km/h.
Úměrně vysoký brzdný účinek zajišťují standardní M sportovní brzdy s červeně lakovanými třmeny nebo volitelné M karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu. Ty se ukrývají za superlehkými disky kol o průměru 19". Přední kolo váží 9 kg, zadní pak 10 kg. Obuta jsou do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozměry vpředu 245/35 R19, vzadu 265/35 R19.
Předpokládaná cena má začínat na částce 95 tisíc euro (přes 2.4 milionu Kč)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?