Představení nového BMW M2 CS znamená první vstup BMW M GmbH do prémiového segmentu kompaktních sportovních vozů navržených jako limitovaná speciální edice.
Exkluzivní BMW M2 CS stojí v modelové hierarchii nad BMW M2 Competition a bude stavět na úspěchu, kterého již dosáhly modely BMW M3 CS a BMW M4 CS. Tento mimořádně schopný vůz slouží také jako základ pro model BMW M2 CS Racing – nový základní závodní automobil BMW M Motorsport pro sezónu 2020, určený pro amatérské jezdce kategorie Clubsport.
BMW M2 CS sází na dvěmi turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3.0 litru. S výkonem 331 kW (450 koní) je o 29 kW (40 koní) silnější než výchozí BMW M2 Competition, točivý moment vyvrcholí hodnotou 550 N.m. Výkon se přenáší na kola zadní nápravy opatřené samosvorným diferenciálem přes 7 stupňovanou dvouspojkovou převodovku (M DCT). K velké radosti nadšených řidičů je možno zvolit též manuální 6 stupňovou převodovku.
Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za rovné 4 s , v případě volby M DCT. S manuálem budete na stovce v čase 4,2 s. Obě varianty mají maximální rychlost eleltronicky omezenou na 280 km/h.
Úměrně vysoký brzdný účinek zajišťují standardní M sportovní brzdy s červeně lakovanými třmeny nebo volitelné M karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu. Ty se ukrývají za superlehkými disky kol o průměru 19". Přední kolo váží 9 kg, zadní pak 10 kg. Obuta jsou do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozměry vpředu 245/35 R19, vzadu 265/35 R19.
Předpokládaná cena má začínat na částce 95 tisíc euro (přes 2.4 milionu Kč)
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?