Představení nového BMW M2 CS znamená první vstup BMW M GmbH do prémiového segmentu kompaktních sportovních vozů navržených jako limitovaná speciální edice.
Exkluzivní BMW M2 CS stojí v modelové hierarchii nad BMW M2 Competition a bude stavět na úspěchu, kterého již dosáhly modely BMW M3 CS a BMW M4 CS. Tento mimořádně schopný vůz slouží také jako základ pro model BMW M2 CS Racing – nový základní závodní automobil BMW M Motorsport pro sezónu 2020, určený pro amatérské jezdce kategorie Clubsport.
BMW M2 CS sází na dvěmi turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3.0 litru. S výkonem 331 kW (450 koní) je o 29 kW (40 koní) silnější než výchozí BMW M2 Competition, točivý moment vyvrcholí hodnotou 550 N.m. Výkon se přenáší na kola zadní nápravy opatřené samosvorným diferenciálem přes 7 stupňovanou dvouspojkovou převodovku (M DCT). K velké radosti nadšených řidičů je možno zvolit též manuální 6 stupňovou převodovku.
Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za rovné 4 s , v případě volby M DCT. S manuálem budete na stovce v čase 4,2 s. Obě varianty mají maximální rychlost eleltronicky omezenou na 280 km/h.
Úměrně vysoký brzdný účinek zajišťují standardní M sportovní brzdy s červeně lakovanými třmeny nebo volitelné M karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu. Ty se ukrývají za superlehkými disky kol o průměru 19". Přední kolo váží 9 kg, zadní pak 10 kg. Obuta jsou do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozměry vpředu 245/35 R19, vzadu 265/35 R19.
Předpokládaná cena má začínat na částce 95 tisíc euro (přes 2.4 milionu Kč)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.