Nissan svůj elektromobil Leaf představí na vybraných trzích ještě letos, půjde zpočátku o místa, kde jsou elektromobily dotovány.
Jako první v Evropě si budou moci elektromobily užívat Nizozemci. K nim zamíří Leaf za plnou cenu, tedy necelých 33 tisíc euro (asi 850 tisíc korun), zákazníci ale ušetří během pěti let 6 tisíc euro na daních, což je asi 150 tisíc korun. U podnikatelů je sleva ještě výraznější, 19 tisíc euro, tedy půl milionu korun.
Dalšími trhy, na které Leaf přijde na začátku příštího roku, budou Velká Británie, Irsko a Portugalsko. Jde o státy, které nákup elektromobilu dotují přímo, cena se bude pohybovat po započtení dotace kolem 30 tisíc euro (750 tisíc korun), popřípadě adekvátní sumu v librách.
Vzhledem k tomu, že v ČR elektromobily dotovány nejsou, jen u podnikatelů jsou zproštěny z placení nepříliš vysoké silniční daně, nedá se očekávat, že by se Nissan do ČR s novým modelem příliš hnal.
Nissan Leaf dokáže na baterie dojet až 160 kilometrů a to rychlostí až 140 km/h. Motor má výkon 109 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.