Nissan svůj elektromobil Leaf představí na vybraných trzích ještě letos, půjde zpočátku o místa, kde jsou elektromobily dotovány.
Jako první v Evropě si budou moci elektromobily užívat Nizozemci. K nim zamíří Leaf za plnou cenu, tedy necelých 33 tisíc euro (asi 850 tisíc korun), zákazníci ale ušetří během pěti let 6 tisíc euro na daních, což je asi 150 tisíc korun. U podnikatelů je sleva ještě výraznější, 19 tisíc euro, tedy půl milionu korun.
Dalšími trhy, na které Leaf přijde na začátku příštího roku, budou Velká Británie, Irsko a Portugalsko. Jde o státy, které nákup elektromobilu dotují přímo, cena se bude pohybovat po započtení dotace kolem 30 tisíc euro (750 tisíc korun), popřípadě adekvátní sumu v librách.
Vzhledem k tomu, že v ČR elektromobily dotovány nejsou, jen u podnikatelů jsou zproštěny z placení nepříliš vysoké silniční daně, nedá se očekávat, že by se Nissan do ČR s novým modelem příliš hnal.
Nissan Leaf dokáže na baterie dojet až 160 kilometrů a to rychlostí až 140 km/h. Motor má výkon 109 koní.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?