Nissan svůj elektromobil Leaf představí na vybraných trzích ještě letos, půjde zpočátku o místa, kde jsou elektromobily dotovány.
Jako první v Evropě si budou moci elektromobily užívat Nizozemci. K nim zamíří Leaf za plnou cenu, tedy necelých 33 tisíc euro (asi 850 tisíc korun), zákazníci ale ušetří během pěti let 6 tisíc euro na daních, což je asi 150 tisíc korun. U podnikatelů je sleva ještě výraznější, 19 tisíc euro, tedy půl milionu korun.
Dalšími trhy, na které Leaf přijde na začátku příštího roku, budou Velká Británie, Irsko a Portugalsko. Jde o státy, které nákup elektromobilu dotují přímo, cena se bude pohybovat po započtení dotace kolem 30 tisíc euro (750 tisíc korun), popřípadě adekvátní sumu v librách.
Vzhledem k tomu, že v ČR elektromobily dotovány nejsou, jen u podnikatelů jsou zproštěny z placení nepříliš vysoké silniční daně, nedá se očekávat, že by se Nissan do ČR s novým modelem příliš hnal.
Nissan Leaf dokáže na baterie dojet až 160 kilometrů a to rychlostí až 140 km/h. Motor má výkon 109 koní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?