Tisková zpráva PORSCHE

Petr Horák, 29. ledna 2004, 14:04 Google+

Zveřejňujeme tiskovou zprávu, kterou vydalo Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Porsche Cayenne přesvědčil českého zákazníka

Rok 2003 byl pro akciovou společnost Porsche, výrobce exkluzivních automobilů se sídlem ve Stuttgartu-Zuffenhausen, významným mezníkem. Co do počtu vyrobených vozidel nejmenší, ale svým významem stojící na opačném konci spektra, německá automobilka uvedla na trhy s napětím očekávanou třetí modelovou řadu. Po sportovních automobilech Porsche 911 a Porsche Boxster obohatil její nabídku automobil kategorie SUV Porsche Cayenne. Příznivci značky Porsche i sdělovacími prostředky, odborně se zabývajícími motoristickou tématikou, byl pozitivně přijat. Zájem o tento vůz, pro značku Porsche dosud netradiční, se ukázal být tak enormní, že nově vybudovaný montážní závod Porsche v Lipsku, kde Porsche Cayenne přichází na svět, byl kapacitně plně vytížen.


Zájem českých zákazníků prakticky kopíroval situaci obdobnou té, která se projevovala o tato vozidla v globálním měřítku. Netrvalo dlouho a seznam objednaných automobilů Porsche Cayenne S a Cayenne Turbo s místem dodání Česká republika utěšeně narůstal. V závěru roku 2003 se dalo konstatovat, že dosavadní prodejní výsledky společnosti Porsche Inter Auto CZ, která je výhradním dovozcem automobilů Porsche do České republiky a společnosti Porsche Praha-Smíchov, která automobily Porsche prodává, vzaly jako mávnutím kouzelného proutku za své. V závěru loňského roku mohli vedoucí pracovníci ohlásit – tak úspěšný rok v prodeji automobilů Porsche jsme během více než desetileté existence na českém trhu nezaznamenali.


O spontánním přijetí automobilu Porsche Cayenne českým trhem svědčí porovnání prodejních výsledků za roky 2002 a 2003.

Nejdražším u nás prodaným automobilem v roce 2003 byl Porsche 911 Turbo, za něhož zákazník zaplatil 5,5 milionů Kč.



Nové prodejní prostory Porsche na Smíchově

Již jenom pamětníci si vzpomenou na první polovinu devadesátých let minulého století, kdy mohl být vzhledem k dané výstavní ploše tehdejší firmy Porsche Inter Auto Praha prezentován jediný automobil Porsche. Stále narůstající prodejní počty, započetí výroby třetí modelové řady, rozšíření prodejního a technického týmu a v neposlední řadě nutnost nabídnout zákazníkovi důstojné prostředí odpovídající významu značky, přiměly vedení firmy k rozšíření prodejních a prezentačních prostor pro automobily Porsche v Praze na Smíchově. Během tří měsíců došlo k jejich přestavbě, která měla za následek trojnásobné rozšíření plochy na současných 360 m2. Investice činily 11 milionů Kč.


Dva jubilejní modely v letošní nabídce

Také v roce 2004 poskytne společnost Porsche Praha-Smíchov možnost výběru z kompletní nabídky produkce stuttgartské automobilky. Nicméně dva automobily se budou pyšnit svoji výjimečností a zajisté poskytnou potenciálním zákazníkům nové podněty při rozhodování o koupi nového automobilu.


Na nedávno skončeném prestižním autosalonu v Detroitu se uskutečnila světová výstavní premiéra jubilejního modelu Porsche Boxster S limitované série nesoucí označení „50 let 550 Spyder“. Automobil, jehož bude vyrobeno pouhých 1953 kusů, je vzpomínkou na legendu mezi sportovními automobily Porsche – 550 Spyder – který na sebe upozornil mimo jiné mimořádným výkonem v závodě Carrera Panamericana v roce 1954 a také tím, že za jeho volantem ukončil po nehodě svůj život tehdejší idol filmového plátna, americký herec James Dean.


Jubilejní Porsche Boxster S je poháněn kapalinou chlazeným šestiválcem objemu 3,2 litru, který poskytuje největší výkon 196 kW při 6200 otáčkách 1/ min. Dvousedadlový roadster dosahuje největší rychlosti 266 km/h a z klidu na stokilometrovou rychlost zrychlí ve verzi s přímo řazenou převodovkou za 5,7 s. Při pohledu zvenčí charakterizuje tento vůz s barvou karoserie výhradně ve stříbrné metalíze o 10 mm snížená světlá výška, osmnáctipalcová litá kola, což v kombinaci s tužší charakteristikou pérování přispívá mimo jiné k dalšímu zlepšení jízdních vlastností. Sériová výbava je daleko obsáhlejší než u běžného Boxsteru, patří k ní mimo jiné čalounění z přírodní kůže, samočinná klimatizace, kvalitní radiopřijímač s mechanikou CD, větrný štítek a další prvky. Cena tohoto exkluzivního automobilu je
2 158 000 Kč včetně DPH.


Také v řadě 911 existuje model, připomínající loňské výročí čtyřiceti let zrodu legendy legend. Porsche 911 „40 let 911“ bude vyroben v počtu 1963 kusů a stejně tak jako jubilejní boxster bude lakován výhradně v exkluzivní stříbrné metalíze. Ke zřetelným identifikačním místům patří příď vozidla opatřená mohutnými otvory pro snazší přívod chladicího vzduchu opticky připomínající dominantní typ Turbo, leštěná osmnáctipalcová kola jakož i leštěné koncovky výfuků. Jubilejní verze se vyrábí výhradně s karoserií kupé. Bohatá sériová výbava obsahuje mimo jiné posuvný díl střechy, bi-xenonové světlomety s dynamickou regulací jejich sklonu a s ostřikovači, o 10 mm snížený podvozek, systém elektronické kontroly stabilizace PSM (Porsche Stability Management), radiopřijímač Porsche CDR 23 a mnohé další. Plochý, kapalinou chlazený šestiválec objemu 3,6 litru disponuje největším výkonem 254 kW, tj. 345 k. Automobil dosahuje největší rychlosti 290 km/h a z klidu pokoří hranici rychlosti 200 km/h za 16,5 s. Jubilejní „devětsetjedenáctka“ stojí 3 408 000 Kč včetně DPH.

Bájná Carrera GT na Porsche Praha-Smíchov

Komentáře motoristických odborníků u příležitosti loňského představení supersportovního automobilu Porsche Carrera GT doslova hýřily superlativy. Nejstručněji je lze shrnout do následující charakteristiky – nekompromisní závodní automobil homologovaný pro silniční provoz.


Snad jenom pár technických hodnot dá tomuto závěru za pravdu. Dvousedadlový vůz délky 4610 mm, šířky 1920 mm a výšky 1160 mm s karoserií z uhlíkových kompozitů o hmotnosti pouhých 1380 kg pohání vidlicový desetiválec objemu 5,7 litru. Při dosažení otáček 8000 1/min přenese největší výkon 450 kW ( 612 k) na poháněnou zadní nápravu. Největší točivý moment má při dosažení otáček 5750 1/min hodnotu 590 N.m., přičemž již od otáček 2000 1/min je k dispozici 400 N.m. Dosahuje největší rychlosti 330 km/h, z klidu na „stovku“ zrychlí za 3,9 s a dvousetkilometrovou rychlost pokoří za pouhých 9,9 s.


V roce 2004 převezme tento vůz ve společnosti Porsche Praha–Smíchov první český zákazník. Stane se tak majitelem nejdražšího automobilu Porsche prodaného v České republice.

Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.
Foto: Jan Vágner

Vytisknout

Diskuze: Tisková zpráva PORSCHE

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Skupina Audi má nové designerské studio - anotační foto

Skupina Audi má nové designerské studio

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud