Ředitel japonské automobilky Lexus nedávno prohlásil, že automobilka potřebuje vedle sedanu LS novou vlajkovou loď. Mnozí toto prohlášení považovali za „připravení vody“ pro nový facelift SUV LX 570. Jeho podoba byla nyní zveřejněna ještě před oficiálním představením v Pebble Beach.
Ten na sobě nyní nese všechny designové prvky, které jsou pro vozy Lexusu tolik typické. Nejvíce vás ale zaujme obrovská maska chladiče. Asi bychom jen těžko hledali vůz, který by mohl velikostí přední masky novému LX konkurovat.
Pod kapotou luxusního SUV burácí motor V8 s objemem 5,7 litru a výkonem 383 koňských sil. Tento výkon je přerozdělován osmistupňovou manuální převodovkou. Vzhledem k tomu, že vůz je postaven na základě Toyoty Land Cruiser předpokládáme, že vůz je vybaven pohonem všech čtyř kol V oficiálním prohlášení, o tom ale bohužel nepadlo ani slovo.
Řidič má k dipozici nastavení hned čtyř jízdních režimů: Eco, Comfort, Sport a Sport+.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?