Ředitel japonské automobilky Lexus nedávno prohlásil, že automobilka potřebuje vedle sedanu LS novou vlajkovou loď. Mnozí toto prohlášení považovali za „připravení vody“ pro nový facelift SUV LX 570. Jeho podoba byla nyní zveřejněna ještě před oficiálním představením v Pebble Beach.
Ten na sobě nyní nese všechny designové prvky, které jsou pro vozy Lexusu tolik typické. Nejvíce vás ale zaujme obrovská maska chladiče. Asi bychom jen těžko hledali vůz, který by mohl velikostí přední masky novému LX konkurovat.
Pod kapotou luxusního SUV burácí motor V8 s objemem 5,7 litru a výkonem 383 koňských sil. Tento výkon je přerozdělován osmistupňovou manuální převodovkou. Vzhledem k tomu, že vůz je postaven na základě Toyoty Land Cruiser předpokládáme, že vůz je vybaven pohonem všech čtyř kol V oficiálním prohlášení, o tom ale bohužel nepadlo ani slovo.
Řidič má k dipozici nastavení hned čtyř jízdních režimů: Eco, Comfort, Sport a Sport+.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?