Ředitel japonské automobilky Lexus nedávno prohlásil, že automobilka potřebuje vedle sedanu LS novou vlajkovou loď. Mnozí toto prohlášení považovali za „připravení vody“ pro nový facelift SUV LX 570. Jeho podoba byla nyní zveřejněna ještě před oficiálním představením v Pebble Beach.
Ten na sobě nyní nese všechny designové prvky, které jsou pro vozy Lexusu tolik typické. Nejvíce vás ale zaujme obrovská maska chladiče. Asi bychom jen těžko hledali vůz, který by mohl velikostí přední masky novému LX konkurovat.
Pod kapotou luxusního SUV burácí motor V8 s objemem 5,7 litru a výkonem 383 koňských sil. Tento výkon je přerozdělován osmistupňovou manuální převodovkou. Vzhledem k tomu, že vůz je postaven na základě Toyoty Land Cruiser předpokládáme, že vůz je vybaven pohonem všech čtyř kol V oficiálním prohlášení, o tom ale bohužel nepadlo ani slovo.
Řidič má k dipozici nastavení hned čtyř jízdních režimů: Eco, Comfort, Sport a Sport+.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.