Škoda vypustila prakticky kompletní technické údaje ke svému novému vozu - modelu Rapid. Základem bude pouhý atmosferický tříválec.
Dávkování informací o nové Škodě Rapid pomalu končí. Jediné důležité, co po dnešním dni nevíme, je cena. Tu se však ze strategických důvodů pravděpodobně dozvíme až těsně před uvedením do prodeje.
Nejnižší cenovku bude možné získat s motorem 1,2 HTP, který bude tvořit základ nabídky. K dispozici bude v 75koňové verzi, která dotlačí 1,1 tuny těžký vůz na stovku za téměř 14 sekund. Průměrná spotřeba je vypočítána na 6,1 litru.
Silnější motor 1,2 TSI je schopen vypotit 86 koní. Díky efektivnějšímu řízení spotřeby si má motor vystačit s pouhými pěti litry na sto kilometrů. Zrychlení z klidu na sto se přitom oproti slabšímu motoru zkrátí o dvě sekundy, maximální rychlost je 183 km/h. Tento motor však bude možné zakoupit také v silnější variantě o výkonu 105 koní. Zde se zrychlení přiblíží k hranici deseti sekund a maximální rychlost se jen o 5 čísel nedotkne dvoustovky. Spotřeba je normována na 5,4 litru.
Dvoustovkovou metu překoná o 6 km/h až nejsilnější motorizace, totiž 1,4 TSI. Potřebuje k tomu 122 koní a sprint z klidu na stovku zvládne za 9,5 sekundy. Spotřeba se má pohybovat na hranici 5,8 l/100 km, což znamená, že nejslabší motor je také paradoxně nejžíznivější.
U všech motorizací s výjimkou nejslabší bude možné za příplatek také šetřit. Úsporný balíček GreenTec bude Škoda montovat jen na přání, jeho součástí bude samočinné vypínání motoru na semaforech, pneumatiky s nízkým valivým odporem a další drobnosti.
Diesely zastoupí dvě variace na motor 1,6 TDI. Budou mít výkon 90 a 105 koní, přičemž z nádrže by měly ujídat jen mezi čtyřmi a čtyřmi a půl litry.
Všechny motorizace budou nabízeny s manuálními převodovkami. U slabších dvou benzínů a slabšího dieselu budou pětistupňové, silnější motorizace dostanou šestikvalt. Silnější 1,2 TSI a slabší diesel budou mít v nabídce také sedmistupňový automat DSG.
Podvozek je vzadu řešen poměrně jednoduchou nápravou s vlečnými rameny. Ta sice nezaručuje nejlepší jízdní vlastnosti, ale je poměrně levná a nenáročná na prostor. Díky tomu bylo možné zkonstruovat kufr o objemu 550 litrů. K dispozici bude i paket pro špatné cesty, které podvozek přizvedne o 15 milimetrů.
Škoda se pochlubila také malými drobnostmi, kterými chce zpříjemnit řidičův život. Pod víčko nádrže proto umístila škrabku na led a reflexní vesta má své pevné místo pod sedadlem řidiče.
Prodeje novinky mají být zahájeny během října. Do té doby budeme jistě znát i ceny.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?