Škoda vypustila prakticky kompletní technické údaje ke svému novému vozu - modelu Rapid. Základem bude pouhý atmosferický tříválec.
Dávkování informací o nové Škodě Rapid pomalu končí. Jediné důležité, co po dnešním dni nevíme, je cena. Tu se však ze strategických důvodů pravděpodobně dozvíme až těsně před uvedením do prodeje.
Nejnižší cenovku bude možné získat s motorem 1,2 HTP, který bude tvořit základ nabídky. K dispozici bude v 75koňové verzi, která dotlačí 1,1 tuny těžký vůz na stovku za téměř 14 sekund. Průměrná spotřeba je vypočítána na 6,1 litru.
Silnější motor 1,2 TSI je schopen vypotit 86 koní. Díky efektivnějšímu řízení spotřeby si má motor vystačit s pouhými pěti litry na sto kilometrů. Zrychlení z klidu na sto se přitom oproti slabšímu motoru zkrátí o dvě sekundy, maximální rychlost je 183 km/h. Tento motor však bude možné zakoupit také v silnější variantě o výkonu 105 koní. Zde se zrychlení přiblíží k hranici deseti sekund a maximální rychlost se jen o 5 čísel nedotkne dvoustovky. Spotřeba je normována na 5,4 litru.
Dvoustovkovou metu překoná o 6 km/h až nejsilnější motorizace, totiž 1,4 TSI. Potřebuje k tomu 122 koní a sprint z klidu na stovku zvládne za 9,5 sekundy. Spotřeba se má pohybovat na hranici 5,8 l/100 km, což znamená, že nejslabší motor je také paradoxně nejžíznivější.
U všech motorizací s výjimkou nejslabší bude možné za příplatek také šetřit. Úsporný balíček GreenTec bude Škoda montovat jen na přání, jeho součástí bude samočinné vypínání motoru na semaforech, pneumatiky s nízkým valivým odporem a další drobnosti.
Diesely zastoupí dvě variace na motor 1,6 TDI. Budou mít výkon 90 a 105 koní, přičemž z nádrže by měly ujídat jen mezi čtyřmi a čtyřmi a půl litry.
Všechny motorizace budou nabízeny s manuálními převodovkami. U slabších dvou benzínů a slabšího dieselu budou pětistupňové, silnější motorizace dostanou šestikvalt. Silnější 1,2 TSI a slabší diesel budou mít v nabídce také sedmistupňový automat DSG.
Podvozek je vzadu řešen poměrně jednoduchou nápravou s vlečnými rameny. Ta sice nezaručuje nejlepší jízdní vlastnosti, ale je poměrně levná a nenáročná na prostor. Díky tomu bylo možné zkonstruovat kufr o objemu 550 litrů. K dispozici bude i paket pro špatné cesty, které podvozek přizvedne o 15 milimetrů.
Škoda se pochlubila také malými drobnostmi, kterými chce zpříjemnit řidičův život. Pod víčko nádrže proto umístila škrabku na led a reflexní vesta má své pevné místo pod sedadlem řidiče.
Prodeje novinky mají být zahájeny během října. Do té doby budeme jistě znát i ceny.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?