Škoda Rapid - kompletní technické představení

Marek Litzman, 27. června 2012, 12:56 Google+

Škoda vypustila prakticky kompletní technické údaje ke svému novému vozu - modelu Rapid. Základem bude pouhý atmosferický tříválec.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
škoda rapid

škoda rapid | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Dávkování informací o nové Škodě Rapid pomalu končí. Jediné důležité, co po dnešním dni nevíme, je cena. Tu se však ze strategických důvodů pravděpodobně dozvíme až těsně před uvedením do prodeje.

Nejnižší cenovku bude možné získat s motorem 1,2 HTP, který bude tvořit základ nabídky. K dispozici bude v 75koňové verzi, která dotlačí 1,1 tuny těžký vůz na stovku za téměř 14 sekund. Průměrná spotřeba je vypočítána na 6,1 litru.

Silnější motor 1,2 TSI je schopen vypotit 86 koní. Díky efektivnějšímu řízení spotřeby si má motor vystačit s pouhými pěti litry na sto kilometrů. Zrychlení z klidu na sto se přitom oproti slabšímu motoru zkrátí o dvě sekundy, maximální rychlost je 183 km/h. Tento motor však bude možné zakoupit také v silnější variantě o výkonu 105 koní. Zde se zrychlení přiblíží k hranici deseti sekund a maximální rychlost se jen o 5 čísel nedotkne dvoustovky. Spotřeba je normována na 5,4 litru.

Dvoustovkovou metu překoná o 6 km/h až nejsilnější motorizace, totiž 1,4 TSI. Potřebuje k tomu 122 koní a sprint z klidu na stovku zvládne za 9,5 sekundy. Spotřeba se má pohybovat na hranici 5,8 l/100 km, což znamená, že nejslabší motor je také paradoxně nejžíznivější.

U všech motorizací s výjimkou nejslabší bude možné za příplatek také šetřit. Úsporný balíček GreenTec bude  Škoda montovat jen na přání, jeho součástí bude samočinné vypínání motoru na semaforech, pneumatiky s nízkým valivým odporem a další drobnosti.

Diesely zastoupí dvě variace na motor 1,6 TDI. Budou mít výkon 90 a 105 koní, přičemž z nádrže by měly ujídat jen mezi čtyřmi a čtyřmi a půl litry.

Všechny motorizace budou nabízeny s manuálními převodovkami. U slabších dvou benzínů a slabšího dieselu budou pětistupňové, silnější motorizace dostanou šestikvalt. Silnější 1,2 TSI a slabší diesel budou mít v nabídce také sedmistupňový automat DSG.

Podvozek je vzadu řešen poměrně jednoduchou nápravou s vlečnými rameny. Ta sice nezaručuje nejlepší jízdní vlastnosti, ale je poměrně levná a nenáročná na prostor. Díky tomu bylo možné zkonstruovat kufr o objemu 550 litrů. K dispozici bude i paket pro špatné cesty, které podvozek přizvedne o 15 milimetrů.

Škoda se pochlubila také malými drobnostmi, kterými chce zpříjemnit řidičův život. Pod víčko nádrže proto umístila škrabku na led a reflexní vesta má své pevné místo pod sedadlem řidiče.

Prodeje novinky mají být zahájeny během října. Do té doby budeme jistě znát i ceny.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Rapid - kompletní technické představení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ford

Gymkhana 5 - Ken Block vydal trailer k nové akci

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud