Škoda Rapid - kompletní technické představení

Marek Litzman, 27. června 2012, 12:56 Google+

Škoda vypustila prakticky kompletní technické údaje ke svému novému vozu - modelu Rapid. Základem bude pouhý atmosferický tříválec.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
škoda rapid

škoda rapid | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Dávkování informací o nové Škodě Rapid pomalu končí. Jediné důležité, co po dnešním dni nevíme, je cena. Tu se však ze strategických důvodů pravděpodobně dozvíme až těsně před uvedením do prodeje.

Nejnižší cenovku bude možné získat s motorem 1,2 HTP, který bude tvořit základ nabídky. K dispozici bude v 75koňové verzi, která dotlačí 1,1 tuny těžký vůz na stovku za téměř 14 sekund. Průměrná spotřeba je vypočítána na 6,1 litru.

Silnější motor 1,2 TSI je schopen vypotit 86 koní. Díky efektivnějšímu řízení spotřeby si má motor vystačit s pouhými pěti litry na sto kilometrů. Zrychlení z klidu na sto se přitom oproti slabšímu motoru zkrátí o dvě sekundy, maximální rychlost je 183 km/h. Tento motor však bude možné zakoupit také v silnější variantě o výkonu 105 koní. Zde se zrychlení přiblíží k hranici deseti sekund a maximální rychlost se jen o 5 čísel nedotkne dvoustovky. Spotřeba je normována na 5,4 litru.

Dvoustovkovou metu překoná o 6 km/h až nejsilnější motorizace, totiž 1,4 TSI. Potřebuje k tomu 122 koní a sprint z klidu na stovku zvládne za 9,5 sekundy. Spotřeba se má pohybovat na hranici 5,8 l/100 km, což znamená, že nejslabší motor je také paradoxně nejžíznivější.

U všech motorizací s výjimkou nejslabší bude možné za příplatek také šetřit. Úsporný balíček GreenTec bude  Škoda montovat jen na přání, jeho součástí bude samočinné vypínání motoru na semaforech, pneumatiky s nízkým valivým odporem a další drobnosti.

Diesely zastoupí dvě variace na motor 1,6 TDI. Budou mít výkon 90 a 105 koní, přičemž z nádrže by měly ujídat jen mezi čtyřmi a čtyřmi a půl litry.

Všechny motorizace budou nabízeny s manuálními převodovkami. U slabších dvou benzínů a slabšího dieselu budou pětistupňové, silnější motorizace dostanou šestikvalt. Silnější 1,2 TSI a slabší diesel budou mít v nabídce také sedmistupňový automat DSG.

Podvozek je vzadu řešen poměrně jednoduchou nápravou s vlečnými rameny. Ta sice nezaručuje nejlepší jízdní vlastnosti, ale je poměrně levná a nenáročná na prostor. Díky tomu bylo možné zkonstruovat kufr o objemu 550 litrů. K dispozici bude i paket pro špatné cesty, které podvozek přizvedne o 15 milimetrů.

Škoda se pochlubila také malými drobnostmi, kterými chce zpříjemnit řidičův život. Pod víčko nádrže proto umístila škrabku na led a reflexní vesta má své pevné místo pod sedadlem řidiče.

Prodeje novinky mají být zahájeny během října. Do té doby budeme jistě znát i ceny.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Rapid - kompletní technické představení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford

Gymkhana 5 - Ken Block vydal trailer k nové akci

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud