Móda hybridních technologií se, jak se zdá, nevyhne ani přísně konzervativním britům. Rolls-Royce totiž údajně chystá hybridní verzi svého nejnovějšího modelu Ghost. Pod kapotou se objeví „vé dvanáctka“ o objemu 6.2 litru.
V případě „baby Rollsu“ totiž půjde o takzvaný mild hybrid. To znamená, že elektromotor zde bude fungovat jen jako podpůrný prostředek pro vyšší výkon či (a to hlavně) pro rozjezdy, kdy klasický spalovací agregát spotřebuje nejvíc benzínu. Stejný systém využívá i mnichovská vlajková loď BMW řady 7 ActiveHybrid.Pod kapotou hybridního Ghostu se údajně objeví dvanáctiválec o objemu 6.2 litru, který by sám o sobě měl dávat výkon 563 k. Jemu bude pomáhat 20 kW elektromotor, který by měl reálně přidat celé limuzíně dalších 15 k.Elektrická energie vytvořená při brzdění se bude ukládat do lithium-ionových akumulátorů o kapacitě 0,6 kWh. Podle předběžných informací by spotřeba Ghostu měla klesnout asi o 15 procent.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?