Při pohledu na snímky se zdá, že Variant je prakticky totožný se standardním modelem a ono tomu tak do jisté míry i je. Nejpodstatnější změnou je vodíkový palivový článek, který pohání sillný 134 koňový elektrický motor. S ním vodíkový Golf zrychlí z 0-100km/h za 10 sekund.
Když už mluvíme o výkonu, Golf Variant HyMotion má lithium-iontovou baterii, která ukládá kinetickou energii získanou z rekuperačního brzdového systému vozidla. Tato energie se používá v počáteční fázi jízdy a dodává dynamiku a maximální zrychlení vozu. Vodík je uložen ve čtyřech nádržích vyrobených z uhlíkových vláken, které jsou umístěny pod dolní části karoserie. Dojezd je dle výrobce 499 km a po vyprázdnění nádrží mohou být znovu naplněny přibližně do tří minut.
Zatímco model vypadá velice slibně, zatím nečekejte, že se dočkáme produkční verze. Volkswagen citovl řadu překážek, včetně vysokých výrobních nákladů a omezených čerpacích stanic na vodík.