Společně s druhou generací úspěšného modelu Cee'd, která začne brázdit silnice už příští rok, se objeví i nadopovaná verze třídveřového Procee'du.
Nejprve přijde na řadu obyčejný Cee'd hatchback a kombi SW. Obě varianty si odbudou premiéru za půl roku na jarním ženevském autosalonu. Menší Procee'd pak potěší své obdivovatele o pár měsíců později, konkrétně na pařížské autoshow konané na přelomu září a října 2012.
Podle dostupných informací by měl být design třídveřového Procee'du odlišnější než u nynější generace a připomínat spíš kupé než hatchback. Dost možná ponese některé znaky čtyřdveřového konceptu, který Kia připravuje pro letošní frankfurtský autosalon. Vrcholná hot verze Procee'du se pak dostane na trh koncem roku 2013 a měla by svým výkonem konkurovat etalonu zábavnosti – Renaultu Megane RS, který nabízí z objemu dvou litrů výkon 184 kW (250 k).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.