Němečtí ekologové neuspěli s žalobou proti Mercedesu

ČTK / AutoRoad.cz, 15. září 2022, 00:23 Google+

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) neuspěla podle ČTK s klimatickou žalobou proti automobilce Mercedes-Benz, po které mimo jiné požadovala, aby od listopadu 2030 zastavila prodej aut s konvenčním spalovacím motorem. Podle rozhodnutí zemského soudu ve Stuttgartu leží odpovědnost na zákonodárcích, nikoliv na soudcích. Ekologové z DUH k verdiktu řekli, že zákonodárci nekonají, proto musí zakročit soud. Proti rozsudku se tak chtějí odvolat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Organizace DUH v žalobě požadovala, aby se automobilka stala klimaticky šetrnou a aby od listopadu 2030 neprodávala běžné spalovací motory, které produkují skleníkové plyny. Současné fungování závodu a výroba aut podle ekologů porušují právo na ochranu klimatu.

Soud nicméně rozhodl, že žaloba je v rozporu s rozdělením moci na zákonodárnou a soudní a že je věcí poslanců, aby v této záležitosti konali.

Právní zástupce DUH Remo Klinger naznačil, že výsledkem není zaskočen, protože organizace od začátku předpokládala, že rozhodnutí v této zásadní otázce musejí vynést až soudy vyšší instance. DUH proto podá odvolání. Podle šéfa DUH Jürgena Resche soud konstatoval, že o dostatečnosti ochranných opatření musejí rozhodnout zákonodárci. "Zákonodárci ale nejednají, proto jsme nuceni se soudit, abychom ochránili základní práva lidí a budoucích generací," dodal.

Klimatická žaloba proti automobilce Mercedes-Benz není v Německu ojedinělá. DUH zažalovala také automobilku BMW a ekologická organizace Greenpeace podala u soudu žalobu na Volkswagen.

Jedním z podkladů pro tyto žaloby se stalo loňské rozhodnutí německého ústavního soudu, který poslancům nařídil jasněji definovat cíle pro omezení emisí skleníkových plynů po roce 2030. Spolkový sněm následně novelizoval zákon tak, že Německo musí neutrality emisí skleníkových plynů dosáhnout do roku 2045. To je o pět let dříve proti původním plánům. Zákon také požaduje, aby do roku 2030 země ve srovnání s rokem 1990 snížila emise o 65 procent a aby se k roku 2040 Německo přiblížilo hranici 90 procent.

Vytisknout

Diskuze: Němečtí ekologové neuspěli s žalobou proti Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Peugeot e-Legend

Na Pankráci je k vidění Peugeot e-Legend, byli jsme se na tuto lahůdku podívat

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud