Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) neuspěla podle ČTK s klimatickou žalobou proti automobilce Mercedes-Benz, po které mimo jiné požadovala, aby od listopadu 2030 zastavila prodej aut s konvenčním spalovacím motorem. Podle rozhodnutí zemského soudu ve Stuttgartu leží odpovědnost na zákonodárcích, nikoliv na soudcích. Ekologové z DUH k verdiktu řekli, že zákonodárci nekonají, proto musí zakročit soud. Proti rozsudku se tak chtějí odvolat.
Organizace DUH v žalobě požadovala, aby se automobilka stala klimaticky šetrnou a aby od listopadu 2030 neprodávala běžné spalovací motory, které produkují skleníkové plyny. Současné fungování závodu a výroba aut podle ekologů porušují právo na ochranu klimatu.
Soud nicméně rozhodl, že žaloba je v rozporu s rozdělením moci na zákonodárnou a soudní a že je věcí poslanců, aby v této záležitosti konali.
Právní zástupce DUH Remo Klinger naznačil, že výsledkem není zaskočen, protože organizace od začátku předpokládala, že rozhodnutí v této zásadní otázce musejí vynést až soudy vyšší instance. DUH proto podá odvolání. Podle šéfa DUH Jürgena Resche soud konstatoval, že o dostatečnosti ochranných opatření musejí rozhodnout zákonodárci. "Zákonodárci ale nejednají, proto jsme nuceni se soudit, abychom ochránili základní práva lidí a budoucích generací," dodal.
Klimatická žaloba proti automobilce Mercedes-Benz není v Německu ojedinělá. DUH zažalovala také automobilku BMW a ekologická organizace Greenpeace podala u soudu žalobu na Volkswagen.
Jedním z podkladů pro tyto žaloby se stalo loňské rozhodnutí německého ústavního soudu, který poslancům nařídil jasněji definovat cíle pro omezení emisí skleníkových plynů po roce 2030. Spolkový sněm následně novelizoval zákon tak, že Německo musí neutrality emisí skleníkových plynů dosáhnout do roku 2045. To je o pět let dříve proti původním plánům. Zákon také požaduje, aby do roku 2030 země ve srovnání s rokem 1990 snížila emise o 65 procent a aby se k roku 2040 Německo přiblížilo hranici 90 procent.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?