V americké továrně Tuscaloose se pomalu ale jistě chystá výroba nové modelové řady, která by měla zaútočit přímo na podivné BMW X6.
Mercedes ve Spojených státech přímo vyrábí trojici modelů, M, GL a R, tedy téměř kompletní čtyřkolkovou škálu. Za čtyři roky by se k nim měl přidat další vůz, pravděpodobně pojmenovaný MLC.
Ten by měl zaútočit na zatím jedinečnou pozici modelu BMW X6 a pravděpodobně nabídnout i stejnou porci nesmyslnosti.
Rozšíření továrny pro zavedení nového modelu bude stát 2 miliony dolarů. Společná výroba čtyř tříd, které jsou si, byť v různých generacích technicky velmi blízké, je však logickým krokem. Ještě dříve než započne výroba modelu MLC, objeví se v Tuscaloose také nová generace třídy C, stane se tak někdy na přelomu let 2013 a 2014.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?